Veckans fråga: Vilka streamingtjänster prenumererar du på?

Permalänk
Medlem

Netflix/Disney Puls Premium.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Vågar gissa på att du betalar skatt i Sverige?

Ingen av dessa ovan iaf, men Spotify finns.

Jadå, utnyttjar SVT play och SR sveriges radio, kommer man inte undan.

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Ingen som jag betalar för. Men jag tittar på en del hyfsade gratistjänster, varav jag "betalar" Pluto och TV4 Play genom att jag står ut med reklamen, och SVT Play kostar ju på skatten:

• SVT Play

• Cineasterna

• Viddla

• TV4 Play

• Pluto

• DR TV (Danmarks public service)

• YLE Arenan (Finlands svenskspråkiga program)

Men på de två sistnämnda är tyvärr en del geoblockat när jag inte använder VPN.

Permalänk
Medlem

Prime, D+, Apple+, Showtime och Netflix. D+ skulle avslutas men de hann förnya ett nytt år dagen innan jag skulle göra det

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| MSI RTX 4090 Suprim X| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Inga, undviker all form av prenumeration så långt det går.

Visa signatur

Primär Dator: Asus Sabertooth Z97 Mark 2/USB 3.1 | Intel Core I7 5775C | 32GB RAM (DDR3 1600MHz) | Nvidia Geforce GTX 1070 (Asus Strix) | Corsair HX750i 750W | Fractal Design Define R5 | 3,5TB SSD + 3TB HDD + 64TB NAS + 36 TB Backup | Asus Xonar Essence STX II | Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Kul att man kan se resultatet direkt och jämföra.

Jag klickade i sf anytime, Jag prenumererar inte på sf anytime (går det ens) men brukar hyra och köpa film där ibland. Köpte en film senast igår på sf anytime.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Oliver91:

Jadå, utnyttjar SVT play och SR sveriges radio, kommer man inte undan.

Man får flytta utomlands😜

Permalänk
Medlem

Var inte med men prenumererar även på Chrunchyroll

Visa signatur

Desktop | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | GPU: nVidia Geforce RTX 4080 Super 16gb | RAM 64gb ddr5 6000mhz | SSD Kingston KC3000 2tb | Skärm: Alienware AW3423DWF
Lenovo Legion 5 | CPU: AMD Ryzen 5 5600H | GPU: nVidia Geforce RTX 3060 6gb | RAM: 32gb | SSD: 256gb

Permalänk
Medlem

Alldeles för många.

Netflix
HBO max
Primevideo
MGM
Disney
Skyshowtime
Viaplay (prenunerar inte idag pga för dåligt utbud)

Jag och hustrun är högkonsumenter av filmer och serier.

Visa signatur

Windows 11 LTSC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Kul att man kan se resultatet direkt och jämföra.

Jag klickade i sf anytime, Jag prenumererar inte på sf anytime (går det ens) men brukar hyra och köpa film där ibland. Köpte en film senast igår på sf anytime.

Hur fungerar köp på SF anytime? Går det ladda ner filmen och sedan kolla med vlc eller kodi eller nåt sånt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Man får flytta utomlands😜

Tveksamt på det, vi har ändå rätt bra skyddsnät i Sverige men något av våra grannländer skulle inte varit fel.

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

När det gäller film och serier, inget. Föredrar dessa på skiva.
Men om vi inkluderar musik så har jag Spotify Premium. Inget annat.

Permalänk
Medlem

Plex & Jellyfin ❤️

Permalänk
Medlem

Prime Video är vår standard här hemma eftersom det ingår i Prime.

Sen roterar det mellan övriga när det emellanåt kommer något som man vill se. Bara häromdagen förnyade jag Disney+ en månad för att se Loki, nya deadpool och nya futurama.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Känns så bra att rösta: ingen!

Streamingföretag: Ni gjorde ett val och nu får ni betala priset för er girighet

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Nuvarande stationär: 7800X3D, 128Gb ram, 4Tb nvme, 3x8Tb sata-ssd, 4070 Ti S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klarspråkarn:

Hur fungerar köp på SF anytime? Går det ladda ner filmen och sedan kolla med vlc eller kodi eller nåt sånt?

Det har jag ingen koll på. Jag har bara köpt och sett via appen.

Permalänk
Medlem

Max reklam och Viaplay, men använder dem inte nu.

Viaplay är det enda jag stod ut med, Max med reklam är värre än lika illa som Youtube free.

Visa signatur

5820k - 6950 XT

Permalänk
Medlem

Youtube Premium, Twitch Turbo, Max (halva priset), Sky showtime (halva priset), Audible och Prime.

Visa signatur

Phanteks Eclipse G500A Vit | i9 13900K | RTX 4090 FE | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | DeepCool GAMMAXX L360 A-RGB Vit | 5TB M.2 | X34A |

Permalänk

Jag har två kollegor som har alla möjliga streamingtjänster och de betalar bara 100 kr i månaden. Det kallas IP-tv och de säger att det inte är olagligt. Isåfall är alla som betalar alla streamingstjänster separat idioter. Det skulle kosta över 3000kr i månaden att ha all sport och alla filmstreaming i högsta möjliga kvalitet. Jag köper inte deras argument. Det som stör mig är att de båda är välbärgade och har bra ekonomi.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Det har jag ingen koll på. Jag har bara köpt och sett via appen.

Aha, ok. Hade varit intressant att veta om man köper filmerna "på riktigt" så man kan ha backup. Tack ändå!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Funnyvlad:

Jag har två kollegor som har alla möjliga streamingtjänster och de betalar bara 100 kr i månaden. Det kallas IP-tv och de säger att det inte är olagligt. Isåfall är alla som betalar alla streamingstjänster separat idioter. Det skulle kosta över 3000kr i månaden att ha all sport och alla filmstreaming i högsta möjliga kvalitet. Jag köper inte deras argument. Det som stör mig är att de båda är välbärgade och har bra ekonomi.

Det lär stämma att det inte är olagligt för den som tittar, däremot för piraten ifråga att sända ut programmen på sin piratserver. Man kan givetvis anse det omoraliskt att titta på nåt som sänds utan att upphovsmännen får del av kakan, eftersom streamingjättarna inte vill att man ska göra det. Och i så fall är det lika omoraliskt att dela på ett streamingab. med en fattig kompis. För det vill streamingjättarna inte heller.

Ser man bara till sin egen ekonomi, och inte till att upphovsmännen vill ha betalt om de ska vilja göra fler filmer, så är man idiot om man betalar fullt pris till rätt instans för sin streaming. Folk är inte så moraliska så att de tänker på att den som skapar programmet ska ha lön. Så länge det är tekniskt möjligt kommer folk att fortsätta pirata. PiratTV har funnits ända sen satelliternas begynnelse när det såldes billiga piratboxar som knäckte kodningen på numera avsomnade Filmnet och TV1000! Innan dess piratkopierade jag kompisens nya VHS/DVD-film och han kopierade en från mig som tack.

Permalänk

Kör på det mesta som jag fått billigare via en kontakt & låter familjen snylta på mig. Det som saknas är Apple TV+ & SkyShowtime

Viaplay Total
TV4 Play Sport Total
Netflix Premium
Disney+ Premium
MAX Premium
Crunchyroll
Prime Video
Youtube Premium
Spotify Premium
Storytel Unlimited

Permalänk
Avstängd

inga alls, fan vad skönt å slippa allt skit

Permalänk
Medlem

Jag betalar endast för viki.com då jag gillar asiatiska serier och filmer, mest då koreanska.