Netflix höjer priset i sverige, igen

Permalänk
Medlem

Netflix höjer priset i sverige, igen

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direk...

"Strömningstjänsten Netflix höjer sina priser i Sverige. Från och med torsdag kostar ett grundabonnemang 109 kronor, en höjning med 10 kronor.

Standard- och premiumabonnemangen höjs med 20 kronor och kommer nu att kosta 149 respektive 199 kronor i månaden.

”Vi erbjuder ett utbud av olika priser och abonnemang för att möta olika behov, och i takt med att vi levererar mer värde till våra medlemmar, ber vi dem ibland att betala lite mer. Från och med i dag justerar vi priserna i Sverige med priser som startar på 109 kronor,” skriver Netflix i en kommentar."

Detta stog på Aftonbladet.

Hade helt missat det här, Skickar inte Neflix ut meddelande till sina kunder innan de höjer, jag har då inte fått någon varning??
Eller är det jag som inte kollat skräppost mappen...

Permalänk
Medlem

Ouf... står 199kr på Netflix hemsida också för premium eller vad den dyrare heter. Säger upp det direkt om/när Netflix höjer mitt pris.

Permalänk
Medlem

Har koll på min epost och har inte fått någon info om det. Låter inte alls roligt. Alla höjer och höjer!

Visa signatur

Custom SweC - Optimerar utseendet på Sweclockers. Få tillbaka Arial-fonten, ändra tema (Jultema), m.m.
Installera Custom SweC UserCSS

Permalänk
Medlem

Undra om dem inte förlorar mer kunder på att höja hela tiden, folk ser över sina kostnader när det blir dyrare, då kanske abonnemanget ryker istället för att behållas om priset ökar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjirn:

Ouf... står 199kr på Netflix hemsida också för premium eller vad den dyrare heter. Säger upp det direkt om/när Netflix höjer mitt pris.

De höjer från och med idag så dyker upp på nästa faktura antar jag?

Permalänk
Medlem

2400kr/år är det inte värt med tanke på hur mycket skräp de producerar.

Permalänk
Medlem

Förlåt det är mitt fel, sa upp mitt Netflix i måndags, så nu får ni alla andra lida

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Har koll på min epost och har inte fått någon info om det. Låter inte alls roligt. Alla höjer och höjer!

Undrar hur många av oss som har massa olika abonnemang vi knappt använder som ligger o drar pengar varje månad utan att tänka på det...

Nu får man veta om höjningen via Aftonbladet och inte Neflix, inte bra.

Permalänk
Medlem

Finns inget om någon höjning när jag kollar mitt konto, står fortfarande 179 som förut.

Dåligt om de bara höjer utan att meddela dock. Det talar inte till deras fördel om de agerar så.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Undrar hur många av oss som har massa olika abonnemang vi knappt använder som ligger o drar pengar varje månad utan att tänka på det...

Förhoppningsvis väldigt få. Man bör ju ha lite koll på vad man tecknar upp sig på, kan jag tycka.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Finns inget om någon höjning när jag kollar mitt konto, står fortfarande 179 som förut.

Dåligt om de bara höjer utan att meddela dock. Det talar inte till deras fördel om de agerar så.

Står 199kr för premium för mig, har du någe special erbjudande???

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Förhoppningsvis väldigt få. Man bör ju ha lite koll på vad man tecknar upp sig på, kan jag tycka.

Precis. Om inte annat så brukar det synas på kontoutdraget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Står 199kr för premium för mig, har du någe special erbjudande???

Inte såvitt jag vet.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Skrivet av nu1mlock:

Jag tror att det är rätt många som inte har koll på vilka löpande utgifter de har. Jag har koll på det i ett excelblad med en budget i.
Jag betalar för många streamingtjänster men jag tittar på de olika också. Men HBO och Skyshowtime ligger lite löst nu fast jag har 50% på dessa två.

Står inget på mitt Netflix än, men det lär ju komma snart. På FAQn står det "Abonnemang från 109 kr till 199 kr per månad."

Visa signatur

Custom SweC - Optimerar utseendet på Sweclockers. Få tillbaka Arial-fonten, ändra tema (Jultema), m.m.

Permalänk
Medlem

För ett antal år sedan när jag hade en nyare kia, så hade jag en service-försäkring-grej, efter jag sålde bilen, så löpte den för typ 700kr/månaden, i 9 månader innan jag märkte av det. :~

Skrivet av Megacrash:

Skrivet av joakim99:

Precis. Om inte annat så brukar det synas på kontoutdraget.

Skrivet av Lagers:

Jag tror att det är rätt många som inte har koll på vilka löpande utgifter de har. Jag har koll på det i ett excelblad med en budget i.
Jag betalar för många streamingtjänster men jag tittar på de olika också. Men HBO och Skyshowtime ligger lite löst nu fast jag har 50% på dessa två.

Står inget på mitt Netflix än, men det lär ju komma snart. På FAQn står det "Abonnemang från 109 kr till 199 kr per månad."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

https://www.tv4.se/artikel/3gkyqYaPaCgz1g2LRONbOm/netflix-hoe...

Japp står samma nu på tv4.
Jag sa upp Netflix nyss, gillar inte att som kund få nyheterna via media istället för Netflix själva. Kan fortfarande se fram tills 1 nov då de nyss dragit pengar.

Permalänk
Medlem

Fyfan vad dyrt! Det har blivit för mycket prenumerationslösningar som bara höjs hela tiden.

Permalänk
Medlem

Säg upp eländet, det är enda sättet att tå priserna att gå ner.
I Sverige har vi ju dessutom bland de dyraste abonnemangen, och sämsta utbudet. Sånt ska inte premieras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterSolen:

För ett antal år sedan när jag hade en nyare kia, så hade jag en service-försäkring-grej, efter jag sålde bilen, så löpte den för typ 700kr/månaden, i 9 månader innan jag märkte av det. :~

Försäkringar som i ditt fall och gym-kort i allra högsta grad tjänar företagen så mycket pengar på eftersom inte folk har koll på sina utgifter. Tur att du inte körde åratal iaf. men 9 månader blir mycket pengar ändå!

Skrivet av Megacrash:

https://www.tv4.se/artikel/3gkyqYaPaCgz1g2LRONbOm/netflix-hoe...

Japp står samma nu på tv4.
Jag sa upp Netflix nyss, gillar inte att som kund få nyheterna via media istället för Netflix själva. Kan fortfarande se fram tills 1 nov då de nyss dragit pengar.

Jag har betalning 5 okt så vi får se vad som händer då. Just nu kollar vi nog mest på netflix, så lär väl ha den kvar ett tag. men man blir ju butter på alla höjningar överallt!

Visa signatur

Permalänk

Jag förstår inte varför de ej erbjuder vettiga abonnemang. Idag är 4k självklart man vill ha. Men vad i helskotta ska man som ensamboende med 4 konton som går använda samtidigt till?
Gör ett konto med 4k för en enda användare, ta hälften betalt för detta konto eller något.

Permalänk
Medlem

Då kommer Netflix kosta mig 199:- /år istället för 179:-. Helt okej.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Jag förstår inte varför de ej erbjuder vettiga abonnemang. Gör ett konto med 4k för en enda användare, ta hälften betalt för detta konto eller något.

Det du glömmer är att Netflix inte tjänar lika mycket då. Där ligger problemet och anledningen till varför alternativet inte finns.

Extrafråga: Varför blandar du "inte" och "ej" i samma mening?

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Då får man hoppas att det kommer något värt att titta på.

Permalänk
Medlem

Nu får dom nog tillbaka dom kunderna som sa upp det sist dom öka priset.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* AMD 7800X3D* 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

När inflationen ökar så ökar priset, mycket pga värdet. När väl inflationen går ner så ökar man igen för då har folk "mer" att lägga på tex abonnemang...

Visa signatur

NZXT H7 Flow, ASUS Z390-E, Intel 9700K 3.6GHz, 16 GB Corsair Vengeance 3.2GHz, Samsung EVO 970 500GB, MSI RTX 2070 Gaming Z, Seagate Barracuda 4 TB, Corsair RM750X V2 750W, Noctua NH-D15, 1 st FD Venturi HF-14, 6 st Phantek M25 120mm, Dell S2721DGFA,

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem

Kasta in lite reklam också när ni ändå håller på kanske? Paus-annonser och andra klipp som inte går att skippa innan varje avsnitt

Permalänk
Medlem

4 månader Amazon prime(betalar/år) är billigare än 1 månad Netflix. Det är fan galet.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* AMD 7800X3D* 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Joppis:

Löser när jag är vid dator igen! Tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Vi erbjuder ett utbud av olika priser och abonnemang för att möta olika behov, och i takt med att vi levererar mer värde till våra medlemmar, ber vi dem ibland att betala lite mer. Från och med i dag justerar vi priserna i Sverige med priser som startar på 109 kronor. – Netflix

Tjänsten blir sämre för var dag som går. Det kommer färre och färre bra serier. Det mesta som händer är att dom köper upp 10-20 år gammal skåpmat och pangar in, som sen hamnar under "nyheter" och "rekommenderat för dig".

Och "höjer ibland"? Känns som dom inte gör annat än att höja. Nu verkar det ju dock faktiskt vara så länge sen som oktober 2021 som premium höjdes till 179? Kändes som igår.

Problemet i grund är dock att det är för dålig inströmning av nytt att titta på. Vi har tittat igenom det vi vill se och är alltså beroende av nytt tillagt material, vilket det inte ens kommer en serie i månaden av.

Enda skälet att vi har det kvar är för att kidsen använder det. (Och att deras delningsalgo verkar trasig? Vi är fortfarande 2 hushåll som delar, så en hundring i månaden får det ändå vara värt).