Följ Black Week på SweClockers

Dags för Amazon Prime Deal Days – exklusiva erbjudanden i 48h

Permalänk
Medlem

Jag gillar att folk faktiskt tror att de kommer något vettigt…

Senaste gångerna har ju 90% varit e-skrot eller annat som elsäkerhetsmydigheten tycker är högst eljest, men såklart grabben ska ha Prime för det kan man ju inte missa

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Fått en helt rak spricka rakt över glas-skyddet på min telefon, så tänkte beställa ny nu, men kan väll lika gärna vänta tills imorrn och se om det är bättre pris.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Jag gillar att folk faktiskt tror att de kommer något vettigt…

Senaste gångerna har ju 90% varit e-skrot eller annat som elsäkerhetsmydigheten tycker är högst eljest, men såklart grabben ska ha Prime för det kan man ju inte missa

Beror väl helt på vad man är ute efter eller hur?
Folk har olika saker de önskar köpa.

Nu senast ex hade amazon löjligt bra priser på ex blodtrycksmätare, som extremt många köpte även på Sweclockers som knappast är klientelet för sådant normalt.
Amazon har haft många sjukt bra priser på produkter som andra ÅF inte ens varit nära, inom flera kategorier.

Men det är klart, det är enklare att gnälla på allt

Permalänk
Medlem

Amazons erbjudanden kommer ju som slumpen oavsett Prime Days eller Black Friday känns det som ibland. För en månad sedan köpte jag, efter tips på Sweclockers, en 2TB Samsung T5 Evo för 894 kr eller något sådant, normalpriset är nästan det dubbla.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=12740447

Att däremot hugga på 10-20% rabatt, då får det ju verkligen vara något man planerat att köpa länge och inte hittat billigare.

Ska man shoppa i meningen spontantköpa får det vara rejält nedsatt för min del.

Kollade lite i historiken, tydligen köpte jag en Pioneer BDR-212DBK (bluraybrännare) för 404kr den 10 oktober 2021, det kanske var på Prime-rea. 50% rabatt var det nog. Bra köp, speciellt som den gick att flasha om till UHD-kompatibel variant. (De som säljs idag kanske inte går att flasha om, Pioneer ändrade sin firmware i slutet av 2022 och därefter är deras modeller helt nedlåsta gällande roliga funktioner. Kan ju gå att hitta hyllvärmare visserligen med gammal firmware.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Sonoma, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Medlem

Absolut den sämsta rean som finns.

Permalänk
Medlem

Alltså, jag fattar inte riktigt hur Amazon fungerar! Kan man filtrera och söka på något sätt? Interfacet är helt obegripligt.

Permalänk
Medlem

Behöver en ny skärm. Helst 32", 1440p och minst 120hz.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Skrivet av sodapop:

Alltså, jag fattar inte riktigt hur Amazon fungerar! Kan man filtrera och söka på något sätt? Interfacet är helt obegripligt.

Om du vet vad du vill ha, Google sök 😂 för interface är dåligt

Typ acer 4k skärm amazon så hittar du dem

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

whats with the amazon hate? 69kr för prime med gratis hemleverans + primevideo är ju guld, handlar typ allt på amazon

Permalänk
Medlem

Får se om man hittar några roliga smarta hem prylar.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Beror väl helt på vad man är ute efter eller hur?
Folk har olika saker de önskar köpa.

Nu senast ex hade amazon löjligt bra priser på ex blodtrycksmätare, som extremt många köpte även på Sweclockers som knappast är klientelet för sådant normalt.
Amazon har haft många sjukt bra priser på produkter som andra ÅF inte ens varit nära, inom flera kategorier.

Men det är klart, det är enklare att gnälla på allt

Ja, det kanske är så att målgruppen för Swec är samma som för de som är ute efter blodtrycksmätare till bra priser

Skämt åsido så visst, jag förstår vad du menar, såklart går det att göra bra klipp, men resterande 90% är krafs både du och jag klarar oss väldigt bra utan

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Skrivet av aaaaaaaaaa:

Kan inte vänta att se vilka fantastiska deals de kommer att ha! Vad sägs om beurer hd 150 xxl filt eller varför inte Golaith Carlo Crado? Kommer nog plocka båda!

<Uppladdad bildlänk>

Golaith Carlo Crado, bästa dealen någonsin

Permalänk
Skrivet av sodapop:

Jag vet inte hur snabbt prisjakt/pricerunner uppdateras. Men där man du sortera efter massor av egenskaper av produkten, sortera efter prissäkning i procent osv.

Rean börjar kl. 12?

Permalänk
Skrivet av smygolf:

Handla från Amazon, kommer aldrig att hända....

21 beställningar under 2024. Frakrfritt med Prime. Funkar klockrent, snabb frakt hem till dörren varje gång. Amazon är riktigt bra!

Bonus är ju att man får en tv-kanal med, roligt för hela familen

o spel! haha, det hade jag glömt. Svenskutvecklade Bramble tror ja det var och nå mer.

Visa signatur

Spel (2010): | Asus P5Q | Q9450 @ 3,6Ghz | OCZ DDR2 2x2048MB | 2xSapphire 6950 2GB CF | Corsair HX620W | Intel X25-G2 + VelociRaptor 150 | Fractal R3 | Dell 3007WFP-HC | Vista 64

WHS (2010): | Asus A8N32-SLI | Opteron 170 @ 1,4 Ghz - 1.1v | 2x512 OCZ Platinum Rev2 | no gfx | Tagan 480W | Raptor 74 + 2x2TB WD RE4-GP + 3x1TB Samsung F1 | Sonata 2 | WHS

Permalänk
Medlem

Har Swec exklusiva erbjudanden från Amazon? Petter.
(( Bildtexten ))

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | HP Z27n |► Realme GT Master |

Permalänk
Medlem

Eftersom det blev ett sånt äppelår i år, så känns det som att det är dags att köpa en riktigt billig svamp/frukt-tork och mecka lite nyttigare godis Om nån dyker upp för sisådär 200 pengar så...

Visa signatur

Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta.- Svante Grundberg och Björn Wallde.
If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be. - Caron Keating.

· i5 4670K · 32GB · GTX1060 6GB ·

Permalänk
Medlem

Funderar på batteridrivna utomhuskameror.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Snusfri
Skrivet av Ninotramp:

Funderar på batteridrivna utomhuskameror.

Kjell och Netonnet har rea på Nest Cam Battery.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Skrivet av VinterSolen:

Säg till om du hittar några extremt löst sittande strumpor, får lätt "strymp-ringar" (i brist på bättre ord) om benen av i stortsett alla strumpor.

Kolla efter strumpor för diabetiker. De är alltid med lössittande resår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperDuperKillen:

Kolla efter strumpor för diabetiker. De är alltid med lössittande resår.

Fick sånna av morsan tidigare i år, de är snordyra, och går sönder lätt. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av TexN:

Jag hoppas på få bra deal till att uppgradera GPU. 2080 börjar bli trött. Men 4070 ti super eller 4080 super? Oklart vad är mest bang for the buck

Om du suttit på en 2080 ända tills nu så borde du vänta tills nya 5000-serien släpps i vinter (jan?).

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 64GB 6000MT/s CL30 | RTX 4090 TUF | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | LG 42" C2 OLED | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk

Hej!

Jag har en fråga om Prime.

Om jag tecknar Prime ingår då deras utbud med filmer i detta priset?

59kr/ mån låter för bra för att vara sant?

Permalänk
Medlem

Är man intresserad av smarta hem prylar kanske det finns tips från videon.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punchboll:

Hej!

Jag har en fråga om Prime.

Om jag tecknar Prime ingår då deras utbud med filmer i detta priset?

59kr/ mån låter för bra för att vara sant?

Ja, sedan får du en massa gratisspel också via amazon gaming

Permalänk
Skrivet av VinterSolen:

Ja, sedan får du en massa gratisspel också via amazon gaming

Så alla filmer ingår i deras utbud med Prime?
Har dom svensk text? men är inget krav

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punchboll:

Så alla filmer ingår i deras utbud med Prime?
Har dom svensk text? men är inget krav

Näe, tror inte alla, men mycket https://www.amazon.com/gp/video/storefront

Permalänk

Nytt datorbygge på gång. Hoppas på bra rea för Ryzen processorer och AMD Radeon grafikkort. Är nästan sugen på att köpa AMD RYZEN 7950X men priset bordet ju sänkas ännu mer när AMD släpper nyheten om sin nya produkt? har hör att de ska ske snart? 10 oct?

Permalänk
Medlem

Jag antar att man kan se alla erbjudande utan medlemskap?
Och om man väljer 'Prime' gratis 30 dagar, måste man fullfölja med 1, 2, 3 osv betalningar - eller kan jag avsluta direkt efter mina prova-på-30-dagar?

Permalänk
Medlem

Brukar väll mest vara skit?
Var bara skräp förra året iallafall..

Amazon är fullständigt jävla odugligt, helt omöjligt att hitta något på historiens sämsta webbsida..
Hur har det här värdelösa skräpet tagit över världen?
Hur kan något vara så fullständigt uruselt?

Verkar bara vara skräp..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Njakke:

Jag antar att man kan se alla erbjudande utan medlemskap?
Och om man väljer 'Prime' gratis 30 dagar, måste man fullfölja med 1, 2, 3 osv betalningar - eller kan jag avsluta direkt efter mina prova-på-30-dagar?

Så länge du säger upp innan det förnyas så ska du nog kunna få det gratis en månad.