Missa inte Månadens Drop!

Dags för Amazon Prime Deal Days – exklusiva erbjudanden i 48h

Permalänk
Medlem

Det är ju lite tråkigt att saker som man har haft koll på, sakta stigit i pris dom senaste veckorna. Som vanligt.
Men det har ju bara börjat. Nu ska jag försöka att inte vara så negativ.

Visa signatur

Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta.- Svante Grundberg och Björn Wallde.
If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be. - Caron Keating.

· i5 4670K · 32GB · GTX1060 6GB ·

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Njakke:

Jag antar att man kan se alla erbjudande utan medlemskap?
Och om man väljer 'Prime' gratis 30 dagar, måste man fullfölja med 1, 2, 3 osv betalningar - eller kan jag avsluta direkt efter mina prova-på-30-dagar?

Du kan säga upp direkt efter du tecknat och du behåller gratis frakt och det andra joxet i 30 dagar. Bättre än att vänta. Du kan också ställa in så du får en varning några dagar innan betalperioden börjar, och även om du råkat betala får du tillbaka den slanten om du avbryter samma dag som betalningen gått.

Just den biten sköter Amazon bra.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Meh. Ser inget vidare ut. 5% på någon billig pryl som ändå konstant fluktuerar mellan 20% över under det priset i vanliga fall. : /

Man får la helt enkelt plocka på sig gratisspelen och vara glad för att aldrig spela dem.

Skrivet av sodapop:

Alltså, jag fattar inte riktigt hur Amazon fungerar! Kan man filtrera och söka på något sätt? Interfacet är helt obegripligt.

Det hela är mycket enkelt. Minneskort är sorterade under hårvårdsprodukter, våffeljärn och kaffebryggare under trädgårdsmaskiner, och gräsklippare under övriga smådjurstillbehör.

Man flyttar alltså bara första bokstaven i första produktgruppen och byter ut den mot andra, den tredje med den första, tills man kommer till fjärde och där börjar om i omvänd ordning osv.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Köpte "The thing" blueray. Med tyskt omslag tydligen. Bara för att titeln låter rolig.

Nu kommer jag säkert bli irriterade när det bara är en engelsk eller svensk utgåva som kommer. Fast bara lite. Eller mycket om det egentligen är remaken.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Svenska Prime Day är helt världelös. Har scrollat igenom nån timme och det är mest skit med några enstaka procentrabatter. Tyska amazon har mycket fetare rabatter än vad vi har.

https://www.mydealz.de/

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndyX:

Svenska Prime Day är helt världelös. Har scrollat igenom nån timme och det är mest skit med några enstaka procentrabatter. Tyska amazon har mycket fetare rabatter än vad vi har.

https://www.mydealz.de/

Man blir lätt lurad dock då deras moms är lägre. Även om de har ibland bättre så tycker jag inte att det varit så mycket billigare nu när euron är stark

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Ska kika om de har något batteri till min robotdammsugare. Den tar nu 2-3 laddningar för att städa de rummen jag kör den i. Vilket borde bli 20-25m2.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av General Nord:

Om du suttit på en 2080 ända tills nu så borde du vänta tills nya 5000-serien släpps i vinter (jan?).

Jo jag har funderat på det, det eller att lyckas få ett begagnat 4080/90 i samband med 50 släppet.
Är student så smärtgränsen går runt 10k just nu, tror inte de nya släpps så långt ned i pris 😬

Permalänk
Skrivet av Zyzlite:

Desto mer till mig 😍

Testade prime mest för Drakens Återkomst men var också nyfiken på gratis snabb frakt. Kollade några gånger men gav upp när jag prime-medlemskap till trots aldrig fick det utlovade frakt-priset 0 sek.

Nu har jag sagt upp. Inte värt 49 sek.

Permalänk
Medlem

Kanske kan knippa ett till SD kort till Steam Deck billigt. *kollar* Åh 5% rabatt.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem

Blev en avfuktare med 9% rabatt till källaren. Alltid något. 🤷

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimman:

Köpte en eufy x10 robotdammsugare förra gången.
Sjukt prisvärd, riktigt nöjd.

Samma! Var ju riktigt bra prissänkning då faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterSolen:

Säg till om du hittar några extremt löst sittande strumpor, får lätt "strymp-ringar" (i brist på bättre ord) om benen av i stortsett alla strumpor.

Klipp upp kanten, så slipper du det. Vill du att det inte ska synas kan du sy dit en kilformad bit fyllnadstyg, lämpligt klippt från en kasserad strumpa av samma eller liknande modell.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Min root-partion på min arbetsdator är något för liten så jag skulle behöva utöka den. Inte riktigt bestämt mig om jag ska köpa en M.2 plus adapter för USB eller använda befintlig 2.5" SSD för att klona och sedan flytta tillbaka allt till ompartionerad systemhårddisk. Känns som det sistnämnda är det mest kloka.

Finns bra pris nu på just adapter. När det gäller M.2 måste jag kolla i kompatibilitetslistan för mitt moderkort.

Annars är det skärm som lockar. Minst 27", IPS, 3440x1440. Idag har jag 2048x1152 på min primära skärm och då blir det inte så stor skillnad på bredden på 2560x1440 att det är värt det. På en 4K-skärm blir texten i terminalen så liten att jag nästan klistrar pannan mot skärmen för att kunna läsa.

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk

Svenska Amazon Prime Days är ett skämt.

Ta exempelvis grafikkort.
- Så sent som i går kostade ett "PNY GeForce RTX™ 4060 Ti 16GB Verto" 4.413 kr på Amazon.se. I dag under Amazon Prime Days höjde de priset till 5.526 kr.
- På tyska Amazon.de sänkte de i dag däremot priset på detta kort med 11% från 456 € till 407 €.

På svenska Amazon har de knappt rabatterat några grafikkort alls. På tyska Amazon har de sänkt ett antal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimman:

Köpte en eufy x10 robotdammsugare förra gången.
Sjukt prisvärd, riktigt nöjd.

Köpte en jag också. Riktigt nöjd!

Visa signatur

''Man får betala för kvalitet och stabilitet'' //Pantburk 2024.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Beror väl helt på vad man är ute efter eller hur?
Folk har olika saker de önskar köpa.

Nu senast ex hade amazon löjligt bra priser på ex blodtrycksmätare, som extremt många köpte även på Sweclockers som knappast är klientelet för sådant normalt.
Amazon har haft många sjukt bra priser på produkter som andra ÅF inte ens varit nära, inom flera kategorier.

Men det är klart, det är enklare att gnälla på allt

Klart att Sweclockers är klientel för blodtrycksmätare, många datorkillar med dålig kost och för lite motion, kanske stressiga jobb, vad kan gå snett då. Blodtrycket..

Bara att många tyckte 120kg på Fractals stolar var lite, jag har helt seriöst varit tjock sen jag var ungdom och jag hade haft 20kg tillgodo på de där 120kg, när jag var som tjockast. Var inte direkt spärrballong men för tjock.

Permalänk
Medlem

Självklart är det inte extrapris på det man behöver.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Etikettskrivare för 350 riksdaler var inte dumt! Slippa maskeringstejp och sådant som ska märkas upp!

Permalänk
Medlem

Sponsra inte Amazon.

Amerikanskt skurkföretag.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem

Man kan alltså inte ta del av Prime-erbjudanden på amazon.de?

Permalänk
Medlem

Det blev en Meta Quest 3 128 Gb för 4261 kr hos Amazon.

Priser kommer och går. Just nu är priset 5676.

https://www.amazon.se/dp/B0C7W12RN2/ref=pe_24982401_506182521...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Javis:

Man kan alltså inte ta del av Prime-erbjudanden på amazon.de?

<Uppladdad bildlänk>

Nope, man måste dropshippa med företag i tyskland

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Du har denna SUKOTOP Alder Lake-N95 Mini (bara 5 ifrån) för 1535:-

Vilken dynga

Visa signatur

I9 14900KF
MSI MEG Z790 ACE MAX
Asus Rog Strix 4080 Super OC,GSKILL DDR5 6000 MHZ 64 GB,EK 360 AIO,Lian Li Sl inf 120 7x,WD SN850x 4x 1tb,Lian Li Dynamic Evo
Acer Predator 34GS Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av TexN:

Jo jag har funderat på det, det eller att lyckas få ett begagnat 4080/90 i samband med 50 släppet.
Är student så smärtgränsen går runt 10k just nu, tror inte de nya släpps så långt ned i pris 😬

50 serien kommer vara så ovärt. Så många kommer stannar kvar på 4090/4080 serien och andrahandsvärdet kommer stå sig. Hört från en stor Aktör i sverige:)

Visa signatur

I9 14900KF
MSI MEG Z790 ACE MAX
Asus Rog Strix 4080 Super OC,GSKILL DDR5 6000 MHZ 64 GB,EK 360 AIO,Lian Li Sl inf 120 7x,WD SN850x 4x 1tb,Lian Li Dynamic Evo
Acer Predator 34GS Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av gbgjocke:

50 serien kommer vara så ovärt.

Jag skaffade min 4070 bara ett par månader sedan, kommer sitta på den i ett antal år frammåt, minst 3-4 såvidare inget går sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryzer:

Köpte en jag också. Riktigt nöjd!

Vad fick ni pröjsa för den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Javis:

Man kan alltså inte ta del av Prime-erbjudanden på amazon.de?

<Uppladdad bildlänk>

Jo, du kan köpa till de lägre priserna, men andra fördelar med prime gäller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olof_von_Knorring:

Testade prime mest för Drakens Återkomst men var också nyfiken på gratis snabb frakt. Kollade några gånger men gav upp när jag prime-medlemskap till trots aldrig fick det utlovade frakt-priset 0 sek.

Nu har jag sagt upp. Inte värt 49 sek.

Det där låter ju skumt.. Bor du mitt i obygden?
Eller försökte du köpa lite mer udda prylar som inte hade en motsvarig enhet som skickas via amazon?

^Bara ett exempel av många. Kabeln till vänster skickas och säljs av amazon och den högra från nån 'nyligen registrerad' firma med säte i frankrike.
Men även saker som både säljs och skickas från utlandet har ofta gratis frakt:
Den här t.ex.

Visa signatur

Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta.- Svante Grundberg och Björn Wallde.
If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be. - Caron Keating.

· i5 4670K · 32GB · GTX1060 6GB ·

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimman:

Köpte en eufy x10 robotdammsugare förra gången.
Sjukt prisvärd, riktigt nöjd.

Skrivet av Ryzer:

Köpte en jag också. Riktigt nöjd!

Får man fråga vad ni betala för den? Är ute efter en robot till hemmet men hade tänkt avvakta till BF.