Övriga Fynd – Diskussionstråd

Permalänk
Medlem
Skrivet av LANberg:

Amazon fortsätter att Primesänka priserna på olika Eccoskor så det kan vara värt att ta en titt på om du behöver bra skor:
https://www.amazon.se/-/en/primedealdays?discounts-widget=%25...
Själv betalade jag nyss 700 kr för den här modellen att ha som promenadsko:
https://www.amazon.se/-/en/gp/product/B083GRQ864/
Eccos ordinarie pris är 2 000 kronor och Amazon säljer alla storlekar av de här modellen för 700 eller 950 kr.

O-t-r-o-l-i-g-t vad gubbiga skor, beställde ett par på direkten. Surt att min storlek gick i övre prisklassen men lätt värt, tipstack.

Inlägg flyttat till rätt diskussionstråd (dagens -> övriga fynd) - MOD
Permalänk
Medlem
Skrivet av Broder Truck:

O-t-r-o-l-i-g-t vad gubbiga skor, beställde ett par på direkten. Surt att min storlek gick i övre prisklassen men lätt värt, tipstack.

bara en påminnelse om att Ecco-skor är rabatterade på Amazon ganska ofta. nuvarande priser är till och med inte det bästa priset. Så om du behöver något ganska brådskande, visst, varsågod. Men annars sätt upp en prisavisering och vänta

Inlägg flyttat till rätt diskussionstråd (dagens -> övriga fynd) - MOD
Permalänk
Medlem
Skrivet av delta76:

bara en påminnelse om att Ecco-skor är rabatterade på Amazon ganska ofta. nuvarande priser är till och med inte det bästa priset. Så om du behöver något ganska brådskande, visst, varsågod. Men annars sätt upp en prisavisering och vänta

Prisavisering? Hur gör man det? Hur har jag missat det?

Visa signatur

Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta.- Svante Grundberg och Björn Wallde.
If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be. - Caron Keating.

· i5 4670K · 32GB · GTX1060 6GB ·

Permalänk
Medlem
Skrivet av dan@work:

Prisavisering? Hur gör man det? Hur har jag missat det?

via prisjakt och pricerunner. om du kollar amazon dagligen kan du också lägga skorna i varukorgen och kolla https://www.amazon.se/-/sv/gp/cart/view.html?ref_=nav_top_car.... förr i tiden där amazon.se nästan är en priskonvertering från amazon.de satte jag upp varningar på camelcamelcamel.de också

Permalänk
Medlem
Skrivet av delta76:

via prisjakt och pricerunner. om du kollar amazon dagligen kan du också lägga skorna i varukorgen och kolla https://www.amazon.se/-/sv/gp/cart/view.html?ref_=nav_top_car.... förr i tiden där amazon.se nästan är en priskonvertering från amazon.de satte jag upp varningar på camelcamelcamel.de också

Ah, sen prisjakt började kräva konto så har jag helt gett upp på deras bevakningar. Pricerunner använder jag för sällan.
Jo, jag kollar ofta i varukorgen och önskelistan. Hade hoppats på att det fanns nåt automatiskt som pingade upp bara..
Sen minns jag inte varför inet slutade med bevakningar, fick jag ens reda på det då? Minnet sviker.

Visa signatur

Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta.- Svante Grundberg och Björn Wallde.
If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be. - Caron Keating.

· i5 4670K · 32GB · GTX1060 6GB ·

Permalänk
Medlem
Skrivet av delta76:

Så är det. Men det känns som att Amazon sänker fler priser samtidigt är normalt just nu och då blir det enklare att tipsa om det.
Och vem tipsar om de sänkningar du nämner? Inte många …

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av LANberg:

Men det känns som att Amazon sänker fler priser samtidigt är normalt just nu och då blir det enklare att tipsa om det.

Stor del av problemet där är ju att Amazons prissättning fluktuerar såpass kraftigt och att det kan skjuta i höjden direkt efter en viss vara sålts - särskilt med skor. Jag antar att målet är att figurera högt på prisjämförelsesidor, så storlek 39 av en skomodell kan sjunka i pris medan alla andra storlekar stannar kvar på normalpris.
På det sättet listas Amazon som den billigaste återförsäljaren för just den skomodellen, trots att det bara är en specifik storlek som har det priset. Än värre då när det gäller skor som finns i flera färger eftersom det ger Amazon ytterliggare en variabel att manipulera.

Man kan göra fynd på det sättet, jag har flera gånger följt prisutvecklingen på specifika skor och klippt till när rätt storlek nått tillräckligt lågt pris - och därefter tar det inte lång tid innan priset på just den storleken justerats upp till "ordinariepris". Ge det några veckor och Amazon börjar sänka priset igen...

Det blir därmed svårt för andra att tipsa utan att skjuta sig själva i foten.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av LANberg:

Så är det. Men det känns som att Amazon sänker fler priser samtidigt är normalt just nu och då blir det enklare att tipsa om det.

ja alla tips uppskattas. vill bara säga det för jag var inte riktigt intresserad av Ecco innan (mest för att de är på rea väldigt ofta på Amazon). Kollade precis och fick reda på att de är väldigt bekväma, något jag behöver så jag nästan beställde. Tills jag kollade prishistoriken och fick reda på att stövlarna jag vill köpa låg på ~950kr för ett par månader sedan, och nu 1274kr. Jag har inte bråttom så jag kan vänta. Naturligtvis är de fortfarande mycket bra pris, särskilt jämfört med RRP

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Stor del av problemet där är ju att Amazons prissättning fluktuerar såpass kraftigt och att det kan skjuta i höjden direkt efter en viss vara sålts - särskilt med skor. Jag antar att målet är att figurera högt på prisjämförelsesidor, så storlek 39 av en skomodell kan sjunka i pris medan alla andra storlekar stannar kvar på normalpris.
På det sättet listas Amazon som den billigaste återförsäljaren för just den skomodellen, trots att det bara är en specifik storlek som har det priset. Än värre då när det gäller skor som finns i flera färger eftersom det ger Amazon ytterliggare en variabel att manipulera.

Man kan göra fynd på det sättet, jag har flera gånger följt prisutvecklingen på specifika skor och klippt till när rätt storlek nått tillräckligt lågt pris - och därefter tar det inte lång tid innan priset på just den storleken justerats upp till "ordinariepris". Ge det några veckor och Amazon börjar sänka priset igen...

Det blir därmed svårt för andra att tipsa utan att skjuta sig själva i foten.

Skrivet av delta76:

ja alla tips uppskattas. vill bara säga det för jag var inte riktigt intresserad av Ecco innan (mest för att de är på rea väldigt ofta på Amazon). Kollade precis och fick reda på att de är väldigt bekväma, något jag behöver så jag nästan beställde. Tills jag kollade prishistoriken och fick reda på att stövlarna jag vill köpa låg på ~950kr för ett par månader sedan, och nu 1274kr. Jag har inte bråttom så jag kan vänta. Naturligtvis är de fortfarande mycket bra pris, särskilt jämfört med RRP

Jag har under de senaste åren köpt ett halvdussin par Eccoskor på Amazon till under halva ordinariepriset. Jag är mer än nöjd med det. Eccoskornas bekvämlighet, höga kvalitet och mycket långa livslängd gör att de blir väldigt prisvärda till dessa extrapriser.
Jag har också väntat in bättre priser ibland, men nu har jag till exempel gjort två fina köp under Prime Days.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErikDah:

Produkt: Ryobi verktygssats, 6 st batteridrivna verktyg med två batterier (2ah & 4ah)

Köpte hus i somras och verkar vara ett bra startkit om man behöver.

Pris 4017:-
Tidigare: 5562:-

https://amazon.se/dp/B0CVM3Y3ZZ

Skulle ändå säga att de kampanjer som Jula kör med till och från är bättre. Denna som exempel som ganska nyss tog slut.

Inlägg flyttat. // MOD
Permalänk
Medlem
Skrivet av Pzors:

Skulle ändå säga att de kampanjer som Jula kör med till och från är bättre. Denna som exempel som ganska nyss tog slut. <Uppladdad bildlänk>

Aaa den missade jag. tänker jag ska låta paketet vara oöppnat ifall BF kommer med något ännu bättre

Visa signatur

|| Ryzen 5900X || Asus Rog B550-f Strix || MSI 6800 XT || Ripjaws V 3600mhz-CL16 (b-die) || NOCTUA NH-U12A || NZXT C850W || WD Black SN750 1tb ||WD Black SN850 1tb || Crucial MX300 525gb || Seagate 3tb 7200rpm || LG 27GS95QE || LG 27GL850 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacc:

Undantaget är väl själva grytan som bör vara gjutjärn inuti och på botten. Emalj som stekyta är inte så lyckat om du inte enbart sjuder saker på låg värme...

En emaljerad järngryta ersätter inte en vanlig stekpanna eller en ren järngryta. De har väldigt olika syften och användningsområden. Jag kan verkligen rekommendera en emaljerad järngryta, och då gärna en av känd och god kvalitet (se rekommendationer i tråden). Är perfekt för många olika grytor och långkok då dessa nästan sköter sig själva. Underbart nu på hösten med tex. en god coq au vin. Men skaffar du en så skall du absolut inte slänga dina vanliga stekpannor eller rena järngrytor. Det är inte syftet men en sådan här produkt att främst steka mat i.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB], Windows: Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Skrivet av Murgatroyd:

Omron Complete Smart 2-i-1 blodtrycksmätare, Svart, (L x H x D): 232 x 98 x 123 mm

https://www.amazon.se/Omron-Complete-Smart-2-i-1-blodtrycksm%...
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5937487
481:- (-78% rabatt amazon! Normalpris: 2470:-)

EDIT: Nu fullpris: 2470:-
Ingen dålig rabatt, nästan 2000:- på väg, kommer imorgon onsdag.

Skrev i tipstråden och fick meddelandet raderat, provar igen, förhoppningsvis på rätt ställe:

Beställde denna då den var alldeles för billig och jag har en horribel blodtrycksituation och tänkte jag kan motivera en mer kompetent apparat trots att den jag har funkar fint.

Blir retur omedelbart. Visar sig att det här är blodtrycksmätarnas motsvarighet till HP-skrivare. Du behöver betala för "premium" account för att kunna nyttja appen till telefonen, vilket blir en cold day in hell för min del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snickarboa:

Skrev i tipstråden och fick meddelandet raderat, provar igen, förhoppningsvis på rätt ställe:

Beställde denna då den var alldeles för billig och jag har en horribel blodtrycksituation och tänkte jag kan motivera en mer kompetent apparat trots att den jag har funkar fint.

Blir retur omedelbart. Visar sig att det här är blodtrycksmätarnas motsvarighet till HP-skrivare. Du behöver betala för "premium" account för att kunna nyttja appen till telefonen, vilket blir en cold day in hell för min del.

Jeg tror ikke det er sant. Omron Connect-appen er gratis. Du betaler premium-abonnement for tilleggsfunksjoner, men for grunnleggende funksjoner er det gratis. du får fortsatt en topp-of-the-line blodtrykksmåler til uslåelig pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snickarboa:

Appen är kostnadsfritt att använda, längs ner på sidan (Omon Connect) i faq. Tror inte den skulle haft högt betyg annars.

Måste jag betala för premium för att använda appen?
Nej. Många funktioner i appen är gratis och kan användas med eller utan en Omron-enhet. I premiumpaketet ingår bland annat detaljerade hälsorapporter och spårning av medicin.

Dold text
Permalänk

Poängen med den här apparaten för mig var att kunna få ut månadsrapporter på dom tryck jag tar 1 eller 2 gånger i veckan och kunna maila dom till min läkare, men när jag försökte komma till den funktionen så dök Premium-blocken upp. Jag kanske är ett arsle och får kolla igen. Appen är extremt plottrig och svåranvänd, återkommer om jag hittar en lösning.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem

Med tanke på att detta superfynd för Omron Complete Smart 2-i-1 var ca 2500:- billigare än vad tex Apoteket m.fl, tar idag så kan kanske ett Premium-abonnemang vara av intresse ändå för den som verkligen behöver det.
79.90€ för ett år

Visa signatur

På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem

Kul att några fick den, Amazon åberopade prisfel-klausul och annulerade min order (((((: trots att jag beställde innan andra; andra som senare fick den levererad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Amazon kör Merrell Moab 3 GTX till bra priser.

https://www.amazon.se/-/en/Merrell-Mens-Moab-Hiking-blackgray...

Som vanligt med Amazon får man leta lite bland storlekar och färger, men många finns för ~700:- vilket är ett kap. De är dock ganska små i storlekarna, så bra att köra +1 mot vanligtvis.

Tack för tips. Hitta ett par 44.5 (har 43.5-44 i vanliga fall) för 702 kr. Sen i kassan ramla det in en kupong på 100 kr till, oklart varför, men man tackade och tog emot. Känns som en femplusdeal!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LANberg:

Hoppas att det funkar för dig!

Fick hem skorna idag och de passar bra och verkar vara bra kvalitet, perfekt till vintern 👌

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snickarboa:

Jag har en annan Omronmodell sedan tidigare och det behövs inget premiumkonto för att hålla koll på blodtrycket i appen.
Jag köpte en Omron Complete 2-1 nu på Amazon. När jag anslöt den till mobilen och min Omronapp fick jag ett år gratis premium.

Permalänk
Medlem

Behövs inget premium abonnemang för se sitt blodtrycks historik med omron nej. (Premium funktionerna är rätt meningslösa för de allra flesta också).
Jag har även sync till Apple Health så jag kollar historik över tid där istället då jag tycker omrons app är störig.

Permalänk
Medlem

Drog igång min Omron Complete nu, fick också ett år Premium gratis direkt i appen.
Imponerande maskin.

Visa signatur

På nätet sedan 1994

Permalänk
Skrivet av Snickarboa:

Poängen med den här apparaten för mig var att kunna få ut månadsrapporter på dom tryck jag tar 1 eller 2 gånger i veckan och kunna maila dom till min läkare, men när jag försökte komma till den funktionen så dök Premium-blocken upp. Jag kanske är ett arsle och får kolla igen. Appen är extremt plottrig och svåranvänd, återkommer om jag hittar en lösning.

Nu har jag mer insikt och kan komma med en uppdatering. Enklast sammanfattat, jag hade fel, appen går att använda utan att betala.

Men följande är anledningen till mitt initiala statement: När jag startade appen för första undersökning så gick jag till "meny/3prickar" längst nere till höger. Där fanns den enda menyn i programmet och där fanns "export" men med en sticker som sa "premium". Tryckte man på export så kom bara meddelande om att detta är endast för premiumanvändare.

Där var jag klar så att säga och detta var grunden till min post här. Efter en del fipplande visar sig anledningen till varför jag missat det enda sättet att få ut sina provtagningar i nåt format som går att printa eller skicka digitalt.

Jag kör min telefon med förstorade fonter/uppskalning pga pissig syn, och omronappen klarar det dåligt visar det sig och visade inte den "share-pil" som fanns längst upp till höger förrän jag ställer skärmen i normal font-storlek.

So there you have it!

Men oavsett detta så är upplevelsen rätt dålig. Det finns inget sätt att starta apparaten utan att den sätter igång blodryckspumpning? Skulle vilja etablera kontakt med telefonen innan den börjar blåsa. Vidare, finns det nåt sätt att bara ta ekg/egc utan att den kör pumpen ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snickarboa:

Nu har jag mer insikt och kan komma med en uppdatering. Enklast sammanfattat, jag hade fel, appen går att använda utan att betala.

Men följande är anledningen till mitt initiala statement: När jag startade appen för första undersökning så gick jag till "meny/3prickar" längst nere till höger. Där fanns den enda menyn i programmet och där fanns "export" men med en sticker som sa "premium". Tryckte man på export så kom bara meddelande om att detta är endast för premiumanvändare.

Där var jag klar så att säga och detta var grunden till min post här. Efter en del fipplande visar sig anledningen till varför jag missat det enda sättet att få ut sina provtagningar i nåt format som går att printa eller skicka digitalt.

Jag kör min telefon med förstorade fonter/uppskalning pga pissig syn, och omronappen klarar det dåligt visar det sig och visade inte den "share-pil" som fanns längst upp till höger förrän jag ställer skärmen i normal font-storlek.

So there you have it!

Men oavsett detta så är upplevelsen rätt dålig. Det finns inget sätt att starta apparaten utan att den sätter igång blodryckspumpning? Skulle vilja etablera kontakt med telefonen innan den börjar blåsa. Vidare, finns det nåt sätt att bara ta ekg/egc utan att den kör pumpen ?

Prova.... ?
Direktkontakt till support för OMRON Hälsovårdsprodukter (Blodtrycksmätare, Vågar, Febertermometrar)
Telefon: +46 (0)20-56 20 20
E-post: info@sundmed.com​

Visa signatur

På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snickarboa:

So there you have it!

Öppna appen ->
välj blodtryck + ekg ->
följ anvisningarna/ placera fingrarna på sensorerna ->
??? ->
profit

Permalänk
Skrivet av civzen:

Öppna appen ->
välj blodtryck + ekg ->
följ anvisningarna/ placera fingrarna på sensorerna ->
??? ->
profit

Frågan löd, ekg utan blodtryck.

Finns inget sätt att starta apparaten utan att den försöker ta tryck och pumpen går.

Permalänk

Kanske dags för en blodtryckstråd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snickarboa:

Frågan löd, ekg utan blodtryck.

Finns inget sätt att starta apparaten utan att den försöker ta tryck och pumpen går.

Det fungerar, men du skall INTE trycka på START på OMRON, starta appen, lägg telefonen ovanpå och tryck sedan BLOD&EKG mätning i appen, placera tummar & fingrar, på OMRON - då startar EKG efter några sekunder EKG grafen på mobilen fast själva apparatens display är släckt. Ingen pump går igång.

Visa signatur

På nätet sedan 1994