Permalänk
Medlem

LG Oled 65 G4

Hejsan!

Funderar på att köpa en tv som är nedsatt 6 k till 29 k.

Det jag undrar är om jag gör bort mig nu då jag vet att black friday är om en ca 1 månad ...

Hur ser det ut historiskt, brukar dom modellerna ingå i black friday erbjudanden ?

Mvh

Permalänk
Medlem

Det kan ju vara just så att de sänker innan BF, kolla prisjakt på aktuell modell hur priset har varit tidigare.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Passa på och köp. Tror inte G4 kommer bli billigare än så på BF?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bazisten:

Passa på och köp. Tror inte G4 kommer bli billigare än så på BF?

Tack för input

Permalänk
Medlem

Ingen i tråden är någon Saida (boomer-referens). Behöver du en ny TV idag och nu nu nu? Köp!

Kan du vänta någon månad så är det klokt. Kommer just G4 65" komma på Black Friday-rean? Ingen kan garantera eller veta det här, om man nu inte jobbar på LG eller i valfri elektroniklada.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Ingen i tråden är någon Saida (boomer-referens). Behöver du en ny TV idag och nu nu nu? Köp!

Kan du vänta någon månad så är det klokt. Kommer just G4 65" komma på Black Friday-rean? Ingen kan garantera eller veta det här, om man nu inte jobbar på LG eller i valfri elektroniklada.

Det är sant!

Tänker mer om nån vet hur det sett ut tidigare år?

Det erbjudande som finns nu går ut på söndag och är behov av en tv .

mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av jojje123:

Det är sant!

Tänker mer om nån vet hur det sett ut tidigare år?

Det erbjudande som finns nu går ut på söndag och är behov av en tv .

mvh

Förstår! C-serien kommer garanterat på BF-rean, 100% säkert.
G-serien är mer premium så det är mer osäkert.

Tittar jag tillbaka i Fynd-tråden och söker på G3-modeller så hittar jag inte jättemycket, iaf inte till Black Friday.
Kom lite rea senare på främst 77"-modellen:

Med det sagt, jag sökte snabbt och lite slarvigt så kan finnas erbjudanden som jag missat.

Permalänk
Medlem

Om du kollar historiken på prisjakt för G3'an så kostade den runt 29k vid den här perioden förra året och sänktes till 24k vid BF.
Troligtvis liknande sänkning i år också för G4.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-F GAMING - AMD Ryzen 7 5800X3D - Arctic Cooling Liquid Freezer II 280 - G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C - PNY GeForce RTX 4080 - LG 34'' UltraGear 34GN850P

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Förstår! C-serien kommer garanterat på BF-rean, 100% säkert.
G-serien är mer premium så det är mer osäkert.

Tittar jag tillbaka i Fynd-tråden och söker på G3-modeller så hittar jag inte jättemycket, iaf inte till Black Friday.
Kom lite rea senare på främst 77"-modellen:

Med det sagt, jag sökte snabbt och lite slarvigt så kan finnas erbjudanden som jag missat.

Tack så jätte mkt !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vidstrom:

Om du kollar historiken på prisjakt för G3'an så kostade den runt 29k vid den här perioden förra året och sänktes till 24k vid BF.
Troligtvis liknande sänkning i år också för G4.

Jätte snällt att du svarar .

Finns 2 modeller, en med fot och en utan ( jag vill ha med fot ) den utan kommer med ett väggfäste som jag inte är så intresserad av.

Tror jag slår till på 30 k men gör förmodligen bort mig .

Alltid otur så inget nytt...

Mvh

Permalänk
Medlem

Annars kan du ju få 65G3 för 10 000 mindre, om det är värt skillnaden avgör du själv såklart.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=9747822

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Annars kan du ju få 65G3 för 10 000 mindre, om det är värt skillnaden avgör du själv såklart.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=9747822

Tack min vän för input!

Ärligt vet jag inte vad som är skillnaden på dom 2 . Är inte så jätte insatt sry

MVH

Permalänk
Medlem
Skrivet av jojje123:

Tack min vän för input!

Ärligt vet jag inte vad som är skillnaden på dom 2 . Är inte så jätte insatt sry

MVH

https://www.rtings.com/tv/tools/compare/lg-g3-oled-vs-lg-g4-o...

https://www.techradar.com/televisions/i-tested-the-lg-g3-and-...

Permalänk
Medlem

Tack!!!

Mvh