Helgsnack: Vilket är ditt bästa LAN-minne?

Permalänk
Medlem

Har bara vart på Dreamhack någon gång som besökare inte med egen dator.

Sedan har man haft små lan med polare var och varannan helg när föräldrarna fick ställa upp med mycket tålamod garanterat och körningar.

Sedan små kvarters lan i en mindre lokal.

2005 tror jag det var när man var på Optihack i Svenska mässan under stormen Gudrun, det var en kul upplevelse också.

Första lanet måste varit någon en klass anordnade under högstadiet i sjunde eller åttonde klass, i matsalen på skolan.

Visa signatur

Meh

Permalänk
Medlem
Skrivet av hobs0n:

Jaaa tack, nu kommer jag ihåg de flesta Birdie partyn jag var på. Då var Amiga och Atari vanligast, några få PC och C64 fanns. Min Atari var en Atari 520STE med uppgraderat minne och ljud så jag hade enormt stort 1024 KB ram och 8 ljudkanaler
De var mer åt copy party hållet än LAN. Vettefanken om det ens fanns något internet på den tiden. Hemma satt man med BBS och mossan fick en fet telefon räkning då jag laddat hem MOD låtar från Norrland (japp kostade mer att ringa längre bort)

Haha kommer ihåg senare Birdie partyn då ngn hade fixat Thailand redbull

Det fanns inget internet på den tiden. Men Nyårsafton i GBG 1989, så spelade vi troligen det första lan spelet : Midi Maze . Så vi hade nog ett av världens först LAN vid den tidpunkten utan att veta om det. Atari hade en jobbig sak, antingen körde man monochrom då fick man 640x480 på en filmerfri skärme eller körde 2 olika upplösningar i färg. Midi maze hade en bugg, så man kunde inte blanda upplösningar i spelet.

Det här var på den tiden innan party fick varumärken. Oftast var det någon känd demo grupp som höll i partyt.

Internet för kleti och pleti kom runt 1995