Hur mycket tid lägger ni andra kontorsnissar på träning i veckan?

Permalänk
Medlem

1-6 styrketräningspass på 1,5-2 timmar. Försöker liksom periodisera träningen så det går inte att säga något exakt.

Permalänk
Medlem

Här var det många duktiga medlemmar som tränar!
Bra jobbat allesamman. 👍💪

Själv försöker jag träna karate (shinkyokushin) 2 ggr. per vecka.
1.5 timme per gång.
Det går lite i perioder. Ibland kommer livet imellan. 😅
Men så länge man inte ger upp, och har en plan så går det som regel bra.

Visa signatur

AMD Ryzen™ 9 9950X: MSI X670E Gaming Plus WiFi: 32Gb DDR5@3000 Mhz: XFX AMD Radeon™ 7800 XT: Samsung 970 EVO plus 500 Gb: Windows 11 Home

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör

Försöker klämma in ett klätterpass varje söndag. Brukar köra en timme (max 90min) per pass. Nu har jag varit på lite av en paus från klättringen pga personliga saker men längtar till att sätta igång igen. Sen tar jag mycket promenader.

Permalänk
Medlem

Att ha bara 1 småbarn innebär ju minst 30-60 minuters träning per dag. Helgerna är det nog mer 2-3 timmar.

Inte att underskatta det vardagliga. Träning är inte nödvändigtvis lika med aktivitet som löpning/gym osv.

Visa signatur

Sweclockers 2024:
"
Eftersom vi tillhandahåller en öppen diskussionsplattform har vi ett berättigat intresse av att behålla användargenererat innehåll även efter en eventuell radering eller anonymisering av ditt användarkonto. Vi kommer även att fortsätta lagra vissa uppgifter för att upprätthålla säkerheten och förhindra missbruk av våra tjänster.
"

Permalänk
Medlem

6-8 timmar gym/löpning om vartannat i veckan. Utöver det 45 min cykel pendling om dagen. Träningen blir oftast kvällstid när barnen sover.

Permalänk
Medlem

2-3 gånger veckan styrketräning på gym ca 1h inkl uppvärmning vilket är lagom. Tränar mest för mentala hälsan även om fysiska är bra också.
Medvetna promenader tar jag aldrig direkt, för jävla tråkigt och gör inget för mig personligen.

Permalänk
Medlem

Gym 3ggr vecka på typ 45-60min. Har börjat lägga in stretch när jag vilar mellan setts istället för att scrolla på telefonen.
Kondition 3ggr vecka, ~60min. 2 långsamma pass på cykel och ett mer intensivt pass

Permalänk
Medlem

Åtminstone sex dagar gym, så kanske 8h totalt. Sedan en del övrig motion, men det varierar. Dock alltid sex dagar styrketräning per vecka.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Har en runstreak igång sedan 2024-01-01. Blir ungefär 5 mil i veckan följt av 3-4 pass "hemmagympa". Daglig lunchpromenad på det. Har ett stillasittande jobb så det behövs

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem

Klättrar 2-3 gånger i veckan 2-3.5h per pass, räknar man vardagsmotionen med cykling till/från jobbet blir det 5 h till per vecka. Klättringen är oftast kvällstid då hallen inte är öppen förrän sen eftermiddag på vardagar och helger vill jag pyssla med annat än träning.

Visa signatur

Every time I see some piece of medical research saying that caffeine is good for you, I high-five myself. Because I'm going to live forever.
~ Linus Torvalds (2010-08-03)

Permalänk
Medlem

Springer 3 gånger i veckan, 3,5-6km, varierar lite gång till gång. Som småbarnsförälder så är det ont om tid för något mer. Tursamt nog kan jag jobba mycket hemma, så två pass kör jag under lunchen i veckan. Tar kortare lunch de andra dagarna.

Går även en kort promenad varje morgon i samband med lämning, enkelt att få till när man redan är ute.

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem

Brukar sitta i bilen och kolla på andra hurtiga människor som motionerar medans jag trycker i mig snabbmat, räknas det att passivt observera andra som motionerar?

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Har en Apple Watch så jag fyller träningsringen i den varje dag (30 min). Oftast blir det genom promenad. Minst 30 minuter men ibland blir det längre också.
När det är som kallast vinter och man inte riktigt känner sig för att gå ut i -30 brukar jag spela Beat Saber på Expert+ svårighet, då blir man varm!
Förutom det försöker jag göra 500 armhävningar i veckan för att få lite styrka.

Visa signatur

🍏 MacBook Pro 16" 2023 [M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM, 1 TB SSD]
🕹️ Ryzen 7500F, Asrock A620I, 32GB DDR5, EVGA RTX 3060 12GB, SF750, NR200P
🖥️ ROG Swift OLED PG32UCDP

Permalänk
Medlem

Ingeting tyvär =(

Nu med 2 små barn och sambon jobbar mest kvällar för att vi båda ska kunna jobba så är det bara promenader med hundarna.
Planen är att köpa mig en cykel att ha inne på kontoret så jag kan kolla nyheterna samtidigt och vara nära ifall barnen vaknar på morgonen.
Vi har en rutin att innan 04:00 tar sambon det och efter det tar jag det

Permalänk
Livsnjutare 😎

Det varierar, men försöker komma iväg till gymmet 2-3 ggr i veckan, och då är det 1-1,5h.

Men den stora träningen man inte tänker på är ju vardagsmotionen såsom att cykla istället för att ta bilen, ta en promenad på lunchrasten etc.
Något jag vet att jag borde bli bättre på men man hittar ofta ursäkter 🙄 🙈

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk

Brukade vara ca 12-15 timmar i veckan med klættring och lite kompletterande træning i samband med det, men nu nær man e en stolt ægare av en 3-åring så har det droppat markant. Vissa veckor 6 timmar kanske, vissa 1 :/

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

Jag tar i när jag bajsar.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk

9+H i veckan minst!, prokrastinering är tufft och arslet måste tränas hårt i soffan.

Permalänk
Medlem

Nu är det snart 2 år sen jag va på gymmet efter att fått muskelinflamation i hela axeln... som blev till en "frozen shoulder" som nu 1,5 år senare håller på att bli bra... Hade kronisk värk i 1 år, kunde inte göra mycket. Tur att jag är vänsterhänt och det va höger axel som sa "tack o adjö"

Hur som...

Snittade 45 minuter om dagen. Olika muskelgrupper Måndag till Lördag och Söndag gjorde jag saker jag gjorde "dåligt" under veckan. Haft samma pass i snart 20 år (med nått års mellanrum titt som tätt). Va inte träningen som orsakade skadan... jag gjorde den nog värre eftersom jag inte riktigt lyssna på kroppen.. VALP-J#¤%LN hehe... Haft hundar halva mitt liv men den här J¤%&"N är "devil incarnate"... ingen monsterhund direkt... Tax-j¤%#l!. Tränade axlar med hantlar på 28kg i flera år (gör inte för att bygga, gör det för att hålla mig i form) - Men det va en 5kg J#¤%"a tax-valp som pajja axeln!

Kommer köpa nytt årskort innan året är slut igen och återgå till 45-minuters schema så fort allt känns bra igen!

Visa signatur

/925

Threadripper 7980x|128Gb Ram|72TB 10GbE Synology Nas|MSI 3090 Suprim|LG UltraWide 38" - Wacom Intuos 3 A3

Permalänk
Medlem

Jag går till systemet ibland.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Josef:

Här var det många duktiga medlemmar som tränar!
Bra jobbat allesamman. 👍💪

Själv försöker jag träna karate (shinkyokushin) 2 ggr. per vecka.
1.5 timme per gång.
Det går lite i perioder. Ibland kommer livet imellan. 😅
Men så länge man inte ger upp, och har en plan så går det som regel bra.

Härligt att se en annan Karateka

Kör själv 3 ggr - Kyokushin i veckan och som vi vet är träningen Brutal - Love It!
Lyft lite vikter fram och tebax genom åren och skall köra igång igen. Behöves verkligen till Karaten!

OSU!!

Permalänk
Medlem

Hur ska jag säga det här på ett snällt sätt...
De mest osäkra personerna jag känner är de som måste jämföra och hävda sig om sina hälsoprestationer inför andra. Vanligtvis är de även snabbt på att säga "bra jobbat" till andra utan någon större substans eller syfte. Detta för att verka stöttande men i självaverket handlar det om att markera sin status och identitet.

Lugn, det är ett modernt just nu precis som panel var men går över. Nu är Padel en roligt sport. Förut var det en identitet för en del.

Permalänk
Medlem

Ingen styrketräning, men padel, ligaspel 3h i veckan.
Dyngsur efter varje speltillfälle, borde väl ge nått…
Lite småfet, men ligger stabilt… XD

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify Skärm: LG C2 oled GPU: 6950XT CPU: 5800X3D SSD: 480GB, M2 3TB PSU: Dark Power Pro 1,5KW Mobo: TUF GAMING X570-PLUS RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy Tbord: Logitech MX Mech Mini Lurar: DT1990 Pro OS: Win10Pro AI: Tascam 20x20 Monitorer: Yamaha HS7 Router: Wyse 5070 @ opnsense WIFI: Ubiquiti U7 Pro Switch: Zyxel 2.5Gbit. Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem

Tycker jag hittat ett bra system fastän jag har två yngre barn 7 och 10 år.
Tränar på gym 1h varje vardag 05-06 innan jag kör till jobbet. På lunchen promenerar jag och några kollegor 3km, det blir inte alla dagar men vi snittar 4 dagar i veckan. På tisdagar och lördagar är jag också tränare för sonenes handbollslag där jag försöker få så mycket ”gratisträning” som möjligt genom att vara med.
På sommarhalvåret försöker jag få till minst 2x 18 hål golf per vecka också.
Söndagen är det oftast seriespel för sonens lag så det brukar bli fysisk vilodag för mig.
Jag hade velat komma igång med löpning igen men jag har en skada i ena benet som sätter stopp för det.
Brukar snitta 12-13000 steg per dag om man kollar senaste åren.
Jag tränar regelbundet för att jag mår bäst då och för att jag intalar mig att kroppen kommer hålla längre. Drömmen om att nå någon typ av toppform igen har jag lagt ner. Det är extremt mycket svårare nu när man är 38 jämfört med när man var 25.

Visa signatur

5700X3D | 4070 Super FE | B550M | G.skill 3600MHz CL16 | Predator X27U 1440p 240hz | Xtrfy M8 | Varmillo MX Silent | Steelseries Arctis Nova Pro W |

Permalänk
Medlem

Ja vad skall man säga, har tränat gym sedan jag var 14 år(55 år idag), hållt på med olika sporter men alltid gymmet vid sidan av.
Tränar fortfarande gym några ggr i veckan och går några km varje dag för att slippa tristessen i hemmajobbet.
Vi har också sådana hälso förbättrings grejer på jobbet, men den typen jämförelser dom har tycker jag är löjliga.
"Fick frågan men hur mycket rör du dig då? " Svaret var enkelt att ge när det gäller promenader, har haft samma aktivitetsklocka sen 2019 så jag vet hur mycket och mår bra av min träning. Det viktiga är inte hur mycket man tränar säger jag till mina söner också bara du rör dig utanför huset varje dag och får friskluft.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorthLight:

Härligt att se en annan Karateka

Kör själv 3 ggr - Kyokushin i veckan och som vi vet är träningen Brutal - Love It!
Lyft lite vikter fram och tebax genom åren och skall köra igång igen. Behöves verkligen till Karaten!

OSU!!

Men så kul att det är fler medlemmar som tränar Kyokushin. 🥋
Ja, träningen kan till tider vara ganska brutal. Men som du skriver - Love It!

Osu!

Visa signatur

AMD Ryzen™ 9 9950X: MSI X670E Gaming Plus WiFi: 32Gb DDR5@3000 Mhz: XFX AMD Radeon™ 7800 XT: Samsung 970 EVO plus 500 Gb: Windows 11 Home

Permalänk
Medlem

Jag brukade löpträna någon gång i veckan (5-10 km) vid sidan av att jag kör dansträning (bugg) 3 gånger i veckan och kanske socialdansar nån gång på helgerna.

Den senaste tiden har jag mått rätt dåligt, jag trodde det först var covid, influensa eller nån sorts infektion för jag hade lätta symtom men läkaren sa att värdena såg bra ut. Jag blir trött lättare än förut och hamnar i en hjärndimma om jag suttit och pluggat en hel dag.

Men jag hoppas att det bara är att jag tappat kondition och att lite mer träning ska hjälpa.
På sikt har jag tänkt gymma, kanske börja köra nån kampsport igen men jag vill gärna bli klar med studierna först.

Visa signatur

5820k - 6950 XT

Permalänk
Medlem

Jag har börjat med pingis på en klubb 1h 30min varje måndag. Utöver det är det så gott som...inte ett skit. Kan glömma att jag gör någon form av träning som jag inte tycker är rolig iaf. Pingis är kul så jag ser det inte som träning direkt. Men dra åt fanders, vad svettig jag blir, iofs alltid varit en person som har "sjukt lätt" för att svettas av mig.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

Jag har senaste 6 åren haft ungefär 250 pass per år, ett pass är antingen 60 min hård styrketräning eller 90 min mma/sw/bjj. I år har jag ökat på rejält då jag skaffat gymkort igen, vilket jag inte haft på ca 5 år. Tränat mycket i mitt "hemmagym" och på arbetets gym under dessa år.

I år har jag över 275 pass fram tills nu, alltså ungefär 4 pass styrketräning och 4 pass mma/sw/bjj i veckan. Jag kör oftast gym på morgonen och MMA på kvällen. Man kan ju räkna på det på olika vis, jag gillar antalet totala aktiva timmar, just nu runt 320 timmar aktiv träning. Sedan kan man slå ut antalet pass på månader och då hamnar jag runt 26 pass i månaden i snitt. De gånger jag inte tränat är antingen att jag känt mig sjuk eller att jag haft dagar där jag inte prioriterat träningen pga trötthet, t.ex. när jag varit instruktör i mitt jobb och arbetat 07 - 20. Blivit ett par såna dagar.

Senaste 26 veckorna har jag räknat alla kalorier jag ätit varje dag, jag har vägt mig varje dag och jag har räknat totala proteinintaget varje dag. Jag bestämde mig för att gå från ca 93.8 kg till 85 kg och det har gått riktigt bra fram till runt 86 kg, där började jag lägga mig +- noll per vecka även om jag fortfarande försöker komma neråt sakta men säkert. Har en rätt bra form nu med magrutor som syns och ser allmänt muskulös ut, vilket gör att jag inte behöver stressa ner sista kilona.

Jag skriver in allt i Excel, trycker i vad jag tränat på vilken dag och hur länge jag tränat. Sen skriver jag varje dag i min morgonvikt och sedan på kvällen lägger jag in totala kalorier den dagen samt totala proteinintaget.

Får se hur många pass jag slutar året med, skulle vara roligt med över 300 st

Försöker uppdatera på kolozzeum om någon är intresserad
https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=122804&page=...

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 32 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: NZXT GOLD C 1000 W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk
Medlem

1h 30m på gymmet så gott som dagligen nu för tiden. Matar på rent än så länge.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D @ 5,0ghz | Custom H2O Loop | TUF GAMING X670E-PLUS | 32GB Corsair @ 3000mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900