Permalänk
Medlem

Nytt Seasonic FOCUS GX 850W

Jag har ett nytt, oanvänt Seasonic FOCUS GX 850W som ligger hemma och dammar. Det säljer jag gärna till högst bjudande. Originalkartong och kablar (utom nätkabeln) saknas, i övrigt är nätaggregatet som helt nytt. Kvitto från 2021 finns, garantin gäller fram till april 2031.

Utgångspris 700 kr + frakt. Kan hämtas upp i Lund utan fraktkostnad.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

En psu utan pcie/atx/psu/sata kablar är nästan värdelöst då många psuer inte är kompatibla med kablaget, inte ens inom samma märke

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av KGB91:

Jag har ett nytt, oanvänt Seasonic FOCUS GX 850W som ligger hemma och dammar. Det säljer jag gärna till högst bjudande. Originalkartong och kablar (utom nätkabeln) saknas, i övrigt är nätaggregatet som helt nytt. Kvitto från 2021 finns, garantin gäller fram till april 2031.

Utgångspris 700 kr + frakt. Kan hämtas upp i Lund utan fraktkostnad.

Läs hela annonsen här

Vart kan man hitta kablar till denna nätagg? Och hur mycket kostar dem?

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, XFX AMD 7900XTX 24GB Merc 310, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

En psu utan pcie/atx/psu/sata kablar är nästan värdelöst då många psuer inte är kompatibla med kablaget, inte ens inom samma märke

Hmmm, jag kanske kan leta fram lite kablar.

Skrivet av Edin1984:

Vart kan man hitta kablar till denna nätagg? Och hur mycket kostar dem?

Typ här:

https://www.inet.se/produkt/6905623/seasonic-12vhpwr-svart?gc...

Permalänk
Medlem

Inom samma märke är det kompatibla, det har jag testat. Jag köpte ett nytt, starkare och använde kablarna till detta.

Permalänk
Medlem

Inte för att var jobbig eller något. Men var det inte någon nyhet med annan layout där gamla kablar till ny psu samma märke och modell fast nya brände halva datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KGB91:

Hmmm, jag kanske kan leta fram lite kablar.

Typ här:

https://www.inet.se/produkt/6905623/seasonic-12vhpwr-svart?gc...

300kr bara för 12VHPWR kabeln. Vart hittar man resten av kablarna och för hur mycket 🙂

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, XFX AMD 7900XTX 24GB Merc 310, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk
Medlem

Det kostade 899kr nytt, alla kablar saknas och ett nätagg från 2021 är inte "nytt" speciellt inte om det mest väsentliga saknas som är kablaget...

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Det kostade 899kr nytt, alla kablar saknas och ett nätagg från 2021 är inte "nytt" speciellt inte om det mest väsentliga saknas som är kablaget...

Ok, jag googlade att det var mer. Jag kan sänka till 400 kr.

Permalänk
Medlem

200+frakt, sorry men som andra säger är den inte värd mycket alls utan kablarna

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 300 kr Hämtar
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem
Skrivet av Surax:

Inte för att var jobbig eller något. Men var det inte någon nyhet med annan layout där gamla kablar till ny psu samma märke och modell fast nya brände halva datorn.

Det stämmer, det är ändå en risk, kablarna är lite av en risk som att köpa till RAM och hoppas chippen är av samma sort som dom man har, lite grisen i säcken, men jag tror oddsen är att det kommer funka fint är över 50% och utbränning är nog ganska sällsynt, typ 5%.

Skrivet av Oliver91:

Nätagg har dock gått upp rejält i pris sedan 2021, detta kostar från 1290Kr nytt idag och det är inte någon prishöjning pga det är på väg ut ur sortimentet. Sedan är 700Kr rätt dyrt utan kablage, men fullt rimligt med kablar kan jag tycka, det är ju ändå 7 år garanti kvar.

Ursäkta om jag sparkar på en redan död häst (så att säga). Hade mitt 750W av samma märke sagt *puff* inuti, så hade jag absolut lagt ett bud på detta och tagit risken. Tyvärr väger PSU en del för frakt.

Visa signatur

*5600|B550M|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|2TB+2TB.
AMD Ryzen 5 @4891|Gigabyte Aorus Elite(rev1.3)|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2750MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 4.0x4 Samsung 980 Pro 7000/5100 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Seagate 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MartenSV:

300 kr Hämtar

Bud är noterat. Jag låter denna gå nån dag till, men bjuder ingen över 300 är det ditt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Det stämmer, det är ändå en risk, kablarna är lite av en risk som att köpa till RAM och hoppas chippen är av samma sort som dom man har, lite grisen i säcken, men jag tror oddsen är att det kommer funka fint är över 50% och utbränning är nog ganska sällsynt, typ 5%.

Nätagg har dock gått upp rejält i pris sedan 2021, detta kostar från 1290Kr nytt idag och det är inte någon prishöjning pga det är på väg ut ur sortimentet. Sedan är 700Kr rätt dyrt utan kablage, men fullt rimligt med kablar kan jag tycka, det är ju ändå 7 år garanti kvar.

Ursäkta om jag sparkar på en redan död häst (så att säga). Hade mitt 750W av samma märke sagt *puff* inuti, så hade jag absolut lagt ett bud på detta och tagit risken. Tyvärr väger PSU en del för frakt.

Samma här men som sagt har vi alla garanti kvar så det är både säkrare och billigare att vända sig till Seasonic eller där man köpte det ifrån

Det är som sagt kablarna som är viktigast på ett nätaggregat, det är som att sälja en bil som bara är ett en kaross med motor i utan hjul och interiör

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Samma här men som sagt har vi alla garanti kvar så det är både säkrare och billigare att vända sig till Seasonic eller där man köpte det ifrån

Det är som sagt kablarna som är viktigast på ett nätaggregat, det är som att sälja en bil som bara är ett en kaross med motor i utan hjul och interiör

Skälet till att jag inte har dem är att jag satte i kalbarna till detta i en dator jag har i stugan och sen köpte jag ett starkare nätagg eftersom detta inte räckte. Det gick utmärkt. Kablarna till det nya har jag liggandes i en låda där. Uppenbarligen går det att få 300 kr för detta och det är bättre än att slänga det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KGB91:

Skälet till att jag inte har dem är att jag satte i kalbarna till detta i en dator jag har i stugan och sen köpte jag ett starkare nätagg eftersom detta inte räckte. Det gick utmärkt. Kablarna till det nya har jag liggandes i en låda där. Uppenbarligen går det att få 300 kr för detta och det är bättre än att slänga det.

Är mest intresserad men har du inte kablar till nya som också borde passa denna då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rupenbritz:

Är mest intresserad men har du inte kablar till nya som också borde passa denna då?

Jo, 70 mil bort...

Permalänk
Medlem

400:- hämtar idag/imorgon inom "office hours" dvs 9-17 i Lund.

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 400 kr
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem

Ok, om ingen bjuder över innan 23:59 är den din.

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad