Följ Black Week på SweClockers

Tävling: Avbilda SweClockers-gubben som AI – vinn maffigt grafikkort

Permalänk
Medlem

Denna figur är långt ifrån en passiv symbol på en hemsida. Han är en högst interaktiv android, djupt engagerad i forumdiskussioner och ivrig att dela med sig av sina insikter. Han är en legendarisk problemlösare, känd för sin förmåga att tackla komplexa tekniska utmaningar, initiera spännande samtal och erbjuda tips från sin enorma kunskapsbank. Hans AI är ständigt uppdaterad med de senaste trenderna inom teknikvärlden, vilket gör att Sweclockers alltid kan erbjuda en community som ligger steget före.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 7950X | ASUS ROG Strix B650E-I | ASUS GeForce RTX 3070 8GB ROG STRIX GAMING OC | Noctua NH-U12A chromax.black | Kingston 64GB DDR5 6000MHz FURY Beast Black | Corsair SF750 750W | WD Black SN850X 2TB Gen 4 | Seagate FireCuda 510 1TB | Cooler Master NR200P | ASUS 27" ROG Strix XG27AQDMG OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem

Samma gamla hederliga swec-gubbe men nu i en virtuell värld av intelligens

Visa signatur

i7-13700k / Asus Rog Strix Z790-F Gaming Wifi / 32Gb DDR5 5600 / Sapphire RX 5700 XT Nitro+ / Samsung G7 Odyssey 28" 4k

Apple Macbook Air M1 512Gb / Apple Cinema Display LED 27"

Permalänk
Medlem

Mitt Bidrag!

IT’S ALIVE!

Djupt nere i en SweClockers-medlems källare har det gått helt över styr! Den oskyldige medlemmen har tränat en AI-modell med information från SweClockers forum. Vad tänkte han?! Mitt i natten väcks han av ett förfärligt oväsen från källaren. Han springer snabbt ner, iklädd endast sina Biltema-korvkalsonger. När han öppnar dörren till sitt källarkontor kan han knappt tro sina ögon! "IT’S ALIVE!" skriker han stumt. AI-modellen har kommit till liv! SweClockers-gubbens ansikte är på väg ut ur skärmen, som om den digitala världen inte längre kan hålla kvar honom. Robotarmar sträcker sig ut från sidorna, och varelsen häver sig fram för att dra sig ur den bur den skapats i! Världen är inte redo för detta…

3D modellerat och skapat scenen i Blender.
Gjorde lite små justeringar i Photoshop.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

SweClockers gubben jobbar hårt på lagret med att testa och utvärdera hårdvara. Med 25 års erfarenhet så har han tydligen haft 226 stycken hoodies innan denna. Ingen vet varför han numrerar sina hoodies. Men han går igenom 9 hoodies per år. Kan det vara så att han inte tvättar dem, utan använder en hoodie till den är smutsig, sen ger bort den till välgörande ändamål och skaffar sig en ny. Det är ingen som vet. Och varje gång någon frågar honom så ler han bara och säger att det inte finns något bättre än känslan av en ny hoodie.

Visa signatur

// Jonathan - twitch.tv/nezzox

Ryzen 7600X / Radeon 6700 / 32GB DDR5 6000Mhz / 2TB+1TB M.2 SSD / Linux Bazzite

Permalänk
Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk

Sweclockers-farbrorn som han skulle se ut om han var AI personifierad.
Oklart varför hans hår leder elektricitet, det är det ingen som vågar fråga. Offtopic så är det lite läskigt vad AI kan åstadkomma i bildväg.

Visa signatur

ASUS ROG G20 | FX770K | GTX 970 4GB | 16gb | PNY 480GB SSD

Permalänk
Medlem

Då jag har 2st bilder väljer jag nedan bild som min favorit att delta i tävlingen.

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk

SweCluckers

Permalänk
Medlem

Nostalgic AI is the sh*t

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Corsair 400Q - Corsair RM750x - Asus Z170 PRO - i5 6600k - be quiet! Pure Rock - 16gb Corsair Vengeance LP @ 3000Mhz - 1070 Asus Dual OC - 500gb Samsung 750 EVO - Dell U2515h - CM Quickfire Rapid Cherry red

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dedo:

IT’S ALIVE!
<Uppladdad bildlänk>

Djupt nere i en SweClockers-medlems källare har det gått helt över styr! Den oskyldige medlemmen har tränat en AI-modell med information från SweClockers forum. Vad tänkte han?! Mitt i natten väcks han av ett förfärligt oväsen från källaren. Han springer snabbt ner, iklädd endast sina Biltema-korvkalsonger. När han öppnar dörren till sitt källarkontor kan han knappt tro sina ögon! "IT’S ALIVE!" skriker han stumt. AI-modellen har kommit till liv! SweClockers-gubbens ansikte är på väg ut ur skärmen, som om den digitala världen inte längre kan hålla kvar honom. Robotarmar sträcker sig ut från sidorna, och varelsen häver sig fram för att dra sig ur den bur den skapats i! Världen är inte redo för detta…

3D modellerat och skapat scenen i Blender.
Gjorde lite små justeringar i Photoshop.

Ärligt talat den bästa än så länge. Skitsnygg!

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Här kommer mitt bidrag.

Visa signatur

-AMD Ryzen 1600 -Vengence 16GB -EVGA RTX-3060 OC 12gb

Permalänk
Medlem

Här kommer mitt bidrag. Satt och övervägde om en animerad gif var ok för att porträttera förfallet från mysig gubbe till elak allvetandes AI men till slut valde jag bara slutresultatet. Må vi överleva!

Permalänk
Medlem

Nytt bidrag:

Välkommen till SweClockers! Hur kan jag hjälpa dig?

FLUX.1 [schnell]

Permalänk
Medlem

En snäll AI gubbe.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Mitt försök

Permalänk

Jag kunde inte bestämma mig.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Minna bidrag till swec ai gubben.

Nr1:

Nr2:

Lägger bild 2 som favorit, då jag läste kommentaren nedan att bara en bild kan vara med.

Fixa bilderna så dom syns.
Permalänk

Han må vara intelligentast i hela universum, men han får gott sitta ner och vänta på bussen som alla andra.

Visa signatur

i9 10900KF - NH-U12A - GTX 1070 - Prime Z490M-Plus - 32GB 3200Mhz - HX750W - Define R3

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ser att flera har lagt upp mer än en bild. Hur är reglerna kring detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beijing:

Man fick delta med en bild.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Redaktion
Skribent
Skrivet av Beijing:

Ett bidrag per person kör vi, då det lätt blir väldigt mycket att gå igenom eftersom AI-genererade bidrag är tillåtna. Den som publicerat flera och ser detta får gärna välja ut en favorit, så blir tillvaron enklare för juryn som ska välja bland alla bidrag.