Microsoft segade ned Kontrollpanelen

Permalänk
Sötast
Skrivet av Pake:

Återigen en vilseledande rubrik, det är väl inte kontrollpanelen som är seg utan endast en del i den? Eller sökte windows efter hårdvara så fort du öppnar kontrollpanelen?
Kan väl lika väl skriva att de gjorde Windows långsamt...

trött blir man

Permalänk
Skrivet av Dunde:

Bandare+bok med bandpositioner, bläddra fram spelet i boken->Leta fram rätt band, ladda turbo, nolla countern->spola till rätt läge, LOAD-> Sweet reward efter några minuter:

Vi nördar har det rätt bra nuförtiden.

Haha! Ja, jäklar vilka minnen! Än idag undrar jag vem den den där MR.Z var

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Kantarell:

Jag tror ett av svaren är att viss hårdvara var seg på att svara. Kanske saker över serieportar som vissa modem.
Visst kanske inte hela dessa 8 sekunder men åtminstone några.

Jag jobbar just nu med hårdvara där vissa delsystem tar 30s att starta upp

1995 bruka de ta ett par minuter att göra en clean boot, att öppna mspaint tog det ett tiotal sekunder 😁 så dessa små delayer var inget man tänkte på

Visa signatur

ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD Phenom2 X6 1055T|GB GF GTX 460 | Corsair 4GB | SSD 40GB Intel X25-M | HD500GB Seagate ST3500418AS | |HD2TB Seagate ST2000DL003 | Corsair TX 650W PSU | Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av muscle:

1995 bruka de ta ett par minuter att göra en clean boot, att öppna mspaint tog det ett tiotal sekunder 😁 så dessa små delayer var inget man tänkte på

Låter likt det problem en kompis hade vid den tiden, han nyttjade uppstart tiden till att brygga kaffe. Blev lite av en standardrutin,
Trycka på Start, gå ut i köket, brygga kaffe, gå till PC'n med kaffet, ta en zipp och se PC'n bli klar.

Vi byggde nästan två identiska PC, men med en skillnad, han snålade in på Ram minne fastän jag rådde han till att inte snåla. Så efter att han varit hemma hos mig med förväntan till en liknande procedur där han till sin fasa får se mig påbörja kaffebryggande och sen Start av PC'n kommenterade "Men, nu blir ju kaffet färdigt innan PC'n".
Jag var helt frågande och undrade vad han menade samtidigt som PC' redan startat och kaffebryggaren började sitt gurglande.

Samtidigt så satt kompisen där och säg frånvarande ut, tittade som om han inte riktigt förstod vad som hänt.
När det gick upp för mig vad det handlade om, då erbjöd jag mig att slänga i lite mer minne som jag hade liggande i hans burk.

Väl hemma kos bekanten med minnena så frågade han om jag ville ha kaffe, givetvis... Varpå jag satte igång med att byta minnena, blev klar och startade PC'n och hojtade till han "Vad har du för passord", varpå han tittar ut ifrån köket mumlande.

Tiden det tog för mig att byta minne, samt start av PC'n efter bytet, tog mindre tid än vad hans PC tidigare krävde för att endast starta upp.

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!