Datorkampen rond 7 – Shark Gaming dominerar i spel

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Pro9:

Vad jag vet är det ingen grånyckel, verifierade med proshop för några år sedan och informationen jag fick var att de köper direkt från microsoft. De är ju en av danmarks störta ehandel när det kommer till teknik. Däremot är det ju bara en OEM nyckel som säljs elektroniskt, som skickas över mejl, där man själv får skapa installationsmedia.

Om de är seriösa så borde de främst inte ha den där titeln på produkten då språk/arkitektur/ESD eller WIM/elektronisk eller fysisk inte spelar någon roll alls. Väldigt få vet vad ESD/WIM är och det förvirrar bara kunderna mer än nödvändigt. Det finns egentligen inget som heter "Microsoft ESD Operativsystem" med modifiering, licensen finns och OS:et laddas ned men återförsäljning får bara ske av MS/Amazon

"Licens, 1 licens, Ladda ner, 64-bit, Nationell återförsäljning" låter också väldigt märkligt.
Varför är licensen bara för Danmark? Varför skriver man "Licens, 1 licens" och varför skriver man gratis frakt när man får den över mail?
Leverans inom 30 min
Sen är sidan halvdant översatt men det är en annan femma.

Hur verifierades att nyckeln de facto är OEM? Alla nycklar kommer ju faktiskt från Microsoft

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Hur mycket kostar dessa datorer om man bygger ihop dem själv och köper delarna lösa?

Hälften ungefär.

Visa signatur

*5800X|B550M|64GB|RTX2080S|GX750W|Core V21|280AIO|2TB+2TB|1440p 240Hz

AMD Ryzen 7 @4,95GHz|Gigabyte Aorus Elite(rev1.3)|Corsair 2x32 LPX Vengeance 2666C16 @3600C20|Gigabyte Windforce OC @Stock|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 4.0x4 Samsung 980 Pro 7000/5100 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Seagate 1TB i RAID 0|Acer Nitro XV272Uz 27" IPS 270Hz @240Hz.