Permalänk
Medlem

TCL 50V6B 50"

Ska ha en extratv och såg att denna är på rea 4500kr på webhallen. Har idag oled som huvudteve. förstår den inte kommer vara på samma nivå men hur usel tror ni den är? Tänker kring bildkvalite, rörelsehantering etc.

Permalänk
Medlem

I jämförelse med en OLED? Väldigt usel. Skulle den funka som frukost-TV? Inte hos mig. Har du och jag samma krav? Troligen inte, men omöjligt för mig att svara på.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

I jämförelse med en OLED? Väldigt usel. Skulle den funka som frukost-TV? Inte hos mig. Har du och jag samma krav? Troligen inte, men omöjligt för mig att svara på.

Om den inte funkar som frukostteve hos dig, är nog sannolikheten mindre hos mig med. Okej men då håller jag mig till oled, "better safe than sorry" som de sa förr.

Permalänk
Bildexpert 📺

TCL V6B är en instegsmodell på enklaste nivån, förmodligen samma som P6-serien. Som skrivet är det jämfört med OLED precis ingenting av vad en OLED kan ge, troligtvis inte ens i närheten av ljusstyrkan hos en OLED. Inget av det du känner från en OLED finns alltså där.

Men det kan ju fortfarande duga för dig som just en extra TV så länge för förväntar dig just det allra enklaste.