Permalänk

Status leverans

Beställde en skärm i fredags.
Stod som skickad sen eftermiddag (i fredags) men fortfarande ingen uppdatering hos PostNord.

Enligt support hos inet är den överlämnad men enligt PostNord har dom inte mottagit.

Det kan väl inte ta så här lång tid?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mårten C:

Beställde en skärm i fredags.
Stod som skickad sen eftermiddag (i fredags) men fortfarande ingen uppdatering hos PostNord.

Enligt support hos inet är den överlämnad men enligt PostNord har dom inte mottagit.

Vad står det för status hos Postnord?

Det jag undrar spontant sådär är ju om det är något slags kommunikationsbrist där "redo att hämtas" och "det är hämtat" blandats ihop och att paketet hämtas upp idag, t.ex.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Skrivet av evil penguin:

Vad står det för status hos Postnord?

Det jag undrar spontant sådär är ju om det är något slags kommunikationsbrist där "redo att hämtas" och "det är hämtat" blandats ihop och att paketet hämtas upp idag, t.ex.

Hos PostNord står det registrerat. Dvs att frakten är köpt.

Permalänk
Medlem

Ibland kan det väl ta tid innan den registreras hos distribuerande terminal och sedan registreras den som mottagen, sorterad och skickad i samma veva.

Sitt lugnt i båten tills i alla fall imorgon.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Mårten C:

Hittills har en arbetsdag passerat sedan din beställning.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tror nyckelordet här är "andas". Uppdatering kommer, i intensiva perioder likt Black Week (month) så ökar PostNords volymer flera hundra procent vilket kan göra att leveranser och statusuppdateringar på paket dröjer lite extra.

Det har dessutom varit helg och då är det inte lika intensiva rörelser på logistiken.

Permalänk
Skrivet av edson:

Tror nyckelordet här är "andas". Uppdatering kommer, i intensiva perioder likt Black Week (month) så ökar PostNords volymer flera hundra procent vilket kan göra att leveranser och statusuppdateringar på paket dröjer lite extra.

Det har dessutom varit helg och då är det inte lika intensiva rörelser på logistiken.

Tack.

Första gången på länge jag är exalterad över datorutrustning så är lite extra giddy

Jag sätter mig ner i båten och väntar tills imorgon kväll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mårten C:

Tack.

Första gången på länge jag är exalterad över datorutrustning så är lite extra giddy

Jag sätter mig ner i båten och väntar tills imorgon kväll.

Alla har vi ivrigt uppdaterat spårningslänken någon gång! Kanske kan du finna tröst i att man en gång i tiden behövde vänta en extra dag på alla försändelser som skulle passera terminalen i Ånge (Sundsvall) och beställde du inte innan Tisdag förmiddag var chansen mycket stor att du behövde vänta tills nästkommande Måndag, det var en riktigt jobbig helg

Vad blev det för skärm?

Permalänk
Skrivet av modular:

Alla har vi ivrigt uppdaterat spårningslänken någon gång! Kanske kan du finna tröst i att man en gång i tiden behövde vänta en extra dag på alla försändelser som skulle passera terminalen i Ånge (Sundsvall) och beställde du inte innan Tisdag förmiddag var chansen mycket stor att du behövde vänta tills nästkommande Måndag, det var en riktigt jobbig helg

Vad blev det för skärm?

Hade bestämt mig att jag ville ha en ultrawide denna gång. Hade svårt att bestämma vilken jag skulle köpa så när denna kom ut för 13k blev det enkelt

https://www.inet.se/produkt/2222919/samsung-49-odyssey-g95sc-...