Följ Black Week på SweClockers
Permalänk
Snusfri
Skrivet av Libra-75:

Ja, det känns som att man försöker att mjölka rean under en längre tid med sämre erbjudanden. Men man kanske har fått för sig att årets största rea betyder att den ska pågå så länge som möjligt, snarare än att ha dom bästa erbjudandena.
Tycker det känns lite som att Webhallen har gett upp i allmänhet. Det känns inte som att dom ens försöker att tävla mot konkurrenterna längre. Men jag hoppas att dom hittar tillbaka, för det vore tråkigt om dom inte fanns som ett alternativ på marknaden.

Ja, det känns lite skumt att göra så när varan fortfarande är med i rean/kampanjen. Om man inte tydligt skriver att vissa varor bara är sänkta en viss tid d.v.s.

Skulle inte alls förvåna mig om Webhallen försvinner och det blir Komplett-butiker istället, eller Netonnet då det är samma ägare.
Känns som att ägarna kör ner Webhallen i avgrunden medvetet.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Ja, det känns som att man försöker att mjölka rean under en längre tid med sämre erbjudanden. Men man kanske har fått för sig att årets största rea betyder att den ska pågå så länge som möjligt, snarare än att ha dom bästa erbjudandena.

Håller med om att det är sämre erbjudanden överlag men en stor anledning till att det smetats ut över upp till en månad är att Postnord behövde fram till jul att leverera allt när det var en helg. Gav en del upprörda kunder...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibymafayhas:

Håller med om att det är sämre erbjudanden överlag men en stor anledning till att det smetats ut över upp till en månad är att Postnord behövde fram till jul att leverera allt när det var en helg. Gav en del upprörda kunder...

Kanske bättre med enbart BF rea i butik annars? Ingen Postnord att bry sig om

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyDriver:

Förstår inte riktigt vad som menas med Webhallens back week. Tänkte köpa ram-minne och såg i fredags att de hade satt ner priset i sin black week kampanj, men när jag på söndagen skulle lägga en beställning så hade de plötsligt höjt priset ordentligt trots att produkten fortfarande ingår i kampanjen. Jag utgick från att man har samma pris under kampanjen.

Enligt deras FAQ så gäller priserna för ett visst antal.

Permalänk
Medlem

Elgiganten:

Citat:

Black Friday är äntligen här för alla, och vi har precis släppt ännu fler fantastiska erbjudanden! Missa inte våra nya deals med upp till 50 % rabatt på produkter inom alla kategorier. Är du redo att fynda eller vågar du vänta?

Det har blivit så sjukt smutsigt, blir bara värre för varje år som går.
Till att börja med så skriver dom att "Black Friday" är här, hur kan den vara här? Det är en dag, den är inte här. Det som eventuellt är här är "Black Month", det är ju inte ens "Black Week", för den kommer ju nästa vecka.

Sen då så brer dom i år på soppan med nån typ av FOMO-marknadsföring enligt ovan, "vågar du vänta"?

Sist men inte minst så är det som vanligt, sakerna man faktiskt vill ha kommer väldigt sällan på rea, och mycket som är sänkt, har sänkningar som motsvarar vilken xxxxxxx-REA som helst under året.

Sen har man även problemet som @CrazyDriver fick smaka på med butiker som pangar in "ett visst antal".

Summa summarum så har ju hela konceptet blivit totalt urvattnat då man antingen får göra inköp i förväg som man sen får försöka prismatcha eller returnera, alternativt får man vänta men då med "risken" att saker man hade velat köpa har försvunnit.

Känslan är ju precis som tidigare år att det bara handlar om desperata försök att sälja (vilket iofs all handel såklart handlar om), men soppan som har skapats är ju inte på något sätt vettig för konsumenten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibymafayhas:

Jag antar att en hel del ser chansen att köpa sina julklappar lite billigare under BF. Men för mig personligen är det inget stort problem om det skulle ta lite tid med leveransen, då jag inte köper julklappar under BF, det mesta är åt mig själv.

Skrivet av Swedishchef_90:

Kanske bättre med enbart BF rea i butik annars? Ingen Postnord att bry sig om

Ja, fast då blir ganska många som inte bor i en lite större stad drabbade istället. Har själv runt 4 mil (och inget körkort dessutom) till närmaste butik (stora kedjor t.ex.) som har saker som jag är ute efter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pt96hni:

Enligt deras FAQ så gäller priserna för ett visst antal.

FAQ Webhallen säger jag. Man blir ju bara på dåligt humör när företag hittar på sina egna kampanjer och försöker sälja in dem som Black Friday eller Black Week. Allt ihopa går bara ut på en sak, att stressa folk till göra mindre genomtänkta köp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyDriver:

Förstår inte riktigt vad som menas med Webhallens back week. Tänkte köpa ram-minne och såg i fredags att de hade satt ner priset i sin black week kampanj, men när jag på söndagen skulle lägga en beställning så hade de plötsligt höjt priset ordentligt trots att produkten fortfarande ingår i kampanjen. Jag utgick från att man har samma pris under kampanjen.

Är nog inte Webhallen som bestämmer detta. Ägaren Komplett har haft "Black week" samma period och även NetOnNet. Lär vara ägarbolaget Komplett som styr och ställer över det.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | MSI RTX 4060 8GB Ventus OC (temporärt) | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro

Permalänk

Idag kom Googles BF erbjudanden.
Som många skriver så är det skrattretande. De flesta har inte ens 10% rabatt från ordinarie pris.

Länk till Black Friday

Visa signatur

Räcker det inte med att man ser att en trädgård är vacker?
Måste man tro att det bor älvor längst bak i den också?

Permalänk
Medlem

Nintendo kör Black Friday på eShop fram till 1/12. Gäller över 2000 titlar som fått rabatterade priser.

Permalänk
Medlem

Inväntar den riktiga rean från inet, amazon och proshop och hoppas på vettiga datordelar.

Dags o uppgradera ena bygget samt fixa en dator #2. Många am5 moderkort och ddr5 redan nått rätt så OK priser men cpus har gått upp så inväntar där.

Alternativt hoppas på någon 9800x3d uppgraderare o lånar deras gamla cpu:-)

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: AMD Asus TUF 7800 XT | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem

Va på Ica idag o såg de sålde Ps5 kontroller för 949kr...jikes. Någon chans det blir någon rea på Ps5 dual sense tro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Va på Ica idag o såg de sålde Ps5 kontroller för 949kr...jikes. Någon chans det blir någon rea på Ps5 dual sense tro?

Han som brukar läcka PS Plus spelen och massa annat gällande Playstation rapporterade att Europa skulle få minst 20€ rabatt på Dualsense kontroller från 22 november. Förra black friday var priset 519 kr för Original White och Midnight Black kontrollerna. Sedan dess har den blivit dyrare så därav tror jag inte att den blir så pass billig i år. I Sverige skulle jag gissa att priset landar på runt 599 kr, kanske lite mer tyvärr.

Ser dock nu att MaxGaming sålde för 529 kr i juni så finns chans att vi får ungefär det priset igen.

https://x.com/billbil_kun/status/1857767504375951728 (Själva artikeln är dock på franska men använde inbyggd translate i Chrome).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Skrivet av Entash:

Han som brukar läcka PS Plus spelen och massa annat gällande Playstation rapporterade att Europa skulle få minst 20€ rabatt på Dualsense kontroller från 22 november. Förra black friday var priset 519 kr för Original White och Midnight Black kontrollerna. Sedan dess har den blivit dyrare så därav tror jag inte att den blir så pass billig i år. I Sverige skulle jag gissa att priset landar på runt 599 kr, kanske lite mer tyvärr.

https://x.com/billbil_kun/status/1857767504375951728 (Själva artikeln är dock på franska men använde inbyggd translate i Chrome).

Jag köpte en från Amazon 2023-11-17 för 319kr efter tips här på Swec.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk

Kommer Sweclockers ha en listningssida med Black friday-tips som de brukar ha, någon som vet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av shugge:

Yes det var mitt tips De satte ner till 519 men råkade ha kvar en kampanj som sänkte till 419. Sen kunde man slänga på en till voucher de hade för att få ner till 319.

Skrivet av Entash:

Produkt: Dualsense kontroll (PS5)
Länk: https://www.amazon.se/Sony-PlayStation%C2%AE5-DualSenseTM-Wir...
Kategori: Handkontroll
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5334714
Pris: 419-429 kr med voucher (Alla förutom Spider-Man kontrollen och Edge kontrollen)

Den andra vouchern kan också användas för att dra 100 kr till! (Kolla mitt inlägg i Övrigt tråden)

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyDriver:

är väl så dom flesta gör innan stora reor höjer man priset för att sen sänka det till vanliga priset

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shugge:

Oh herre jäklars, grattis vilket fynd O.o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Yes det var mitt tips De satte ner till 519 men råkade ha kvar en kampanj som sänkte till 419. Sen kunde man slänga på en till voucher de hade för att få ner till 319.

Då får jag tacka så mycket i efterhand 😁

Bonus sonen blev väldigt nöjd med sin julklapp 🤗

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dax:

är väl så dom flesta gör innan stora reor höjer man priset för att sen sänka det till vanliga priset

Vi har en ny lag sen några år som innebär att företag måste ange lägsta priset under de senaste 30 dagarna intill alla reapriser. Det är för att man inte ska kunna fulhöja "ordinarie pris" nån vecka innan och sen kunna ha en påhittad jätterabatt, trots att reapriset är som det tidigare ordinarie. Jag tycker personligen att 30 dagar är för kort tid, och hade helst sett t ex 90 dagar, men det är bättre än inget.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

En bättre AI bild genererare till Sweclockers.

Permalänk
Medlem

Vad är grejen med att ha black week(s) veckan innan BF? Det verkar som att alla kör på det spåret i år trots att BF infaller 29/11 och black week rimligtvis borde vara nästa vecka.

Var det någon som tog fel på datumet och alla andra hakade på eller är det ett nytt sätt att maximera försäljningen? Tidigare år har man ju haft black week under veckan som leder upp till BF.

Även om det har sin charm att köra en uppesittarkväll så är det samtidigt skönt att inte behöva stressa men det blir väldigt oklart när olika erbjudanden egentligen släpps och uppenbarligen verkar till och med våra återförsäljare ha svårt att veta när man ska aktivera köpknappen… 🤪

Inlägg flyttat. // MOD
Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

Ska försöka hitta ett bra trådlöst headset, lite trött på alla kablar till mikrofon/hörlurar/förstärkare på skrivbordet. Hoppas på någon bra deal på Astro A50 X.

Permalänk
Medlem

Ja skall köpa världen! Det är nog rea på ett eller annat land med skraltig ekonomi som man kan få för en förhållandevis bra peng
Kanske köp 4 betala för 2 läge i vissa världsdelar 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Vad är grejen med att ha black week(s) veckan innan BF? Det verkar som att alla kör på det spåret i år trots att BF infaller 29/11 och black week rimligtvis borde vara nästa vecka.

Var det någon som tog fel på datumet och alla andra hakade på eller är det ett nytt sätt att maximera försäljningen? Tidigare år har man ju haft black week under veckan som leder upp till BF.

Även om det har sin charm att köra en uppesittarkväll så är det samtidigt skönt att inte behöva stressa men det blir väldigt oklart när olika erbjudanden egentligen släpps och uppenbarligen verkar till och med våra återförsäljare ha svårt att veta när man ska aktivera köpknappen… 🤪

Alla vill ju så klart roffa åt sig alla kunder. Börjar en på tisdagen så börjar en annan på måndagen i hopp om att hinna sno så många kunder som möjligt innan de hinner handla på annat håll. Om några år kör vi Black Year, då behöver dem inte tävla om att "vara först" för då är det BF non stop.

Permalänk
Medlem

In-ear pluggar, om det kommer någon bra deal. Samma sak med en Samsung smartklocka (missade Ultran igår men är intr helt såld på den ändå).

Annars är det allt barnrelaterat då det är dags att bli en till i familjen. Barnvagn, babyskydd, bilstol etc. Det mesta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kakann:

Ska försöka hitta ett bra trådlöst headset, lite trött på alla kablar till mikrofon/hörlurar/förstärkare på skrivbordet. Hoppas på någon bra deal på Astro A50 X.

Som jag förstått det är det ytterst lite skillnad på A50 X och på A50 Gen 5 som just nu är på rea. Verkar vara basstationen där X har HDMI ingångar och liknande medans 5th gen enbart har usb.

Han pratar om det här under de första minuterna https://www.youtube.com/watch?v=I74XhvkS6Do eller om de var här https://www.youtube.com/watch?v=T3snBbAr0do

Nu kanske du önskar specifikt hdmi och har massa konsoler. Men annars så!

Permalänk
Skrivet av Apachi:

In-ear pluggar, om det kommer någon bra deal. Samma sak med en Samsung smartklocka (missade Ultran igår men är intr helt såld på den ändå).

Annars är det allt barnrelaterat då det är dags att bli en till i familjen. Barnvagn, babyskydd, bilstol etc. Det mesta!

Vet inte vad det för för deal på den igår. Men Ditur säljer dom för 4999:-. Köpte min därifrån för en månad sedan. Fungerade perfekt.

https://www.ditur.se/productotp/token/link/id/673ab286eb4d5

Permalänk
Medlem

Önskar se

- 64Gb Flare X5 men i ”värsta fall” något 6000mhz CL30, vilket garanterat kommer att finnas med tanke på 98/78X3D.
- 4tb NVMe med TLC
- 1000/1200W SFX/SFX-L
- AM5 mITX-bräda, gärna med PCI-E 5.0x16 och iGPU support
- FO32U2P

Permalänk
Medlem

Nästa år kommer nog generera: "Nu släpper vi Black halvår!"

Visa signatur

i7-7700K