Följ Black Week på SweClockers

Inet rekar inför Swecxlusive 2024 – vilka erbjudanden vill SweClockers se?

Permalänk
Medlem

Dell UltraSharp U4025QW har jag drömt om under granen.

Permalänk
Medlem

4 TB M. 2 SSD, typ i klass med Samsung 990 Pro.

Annars hade jag älskat en skärm uppgradering, men det jag vill ha existerar inte =( typ 40" Ultra wide Oled med 3840*1600 upplösning.

Permalänk
Medlem

Vad ni än gör, så vill jag inte se någon bra deal på Sonys Bravia XR X90L. För då måste jag ju köpa och jag har egentligen inte råd med ny tv nu....

Permalänk
Medlem

UPPGRADERINGSPAKET, extremt prispressat och basic.

Varför? Alla på Sweclockers, speciellt sådana som hänger på Inet, kan såklart plocka ihop ett paket med MB+CPU+RAM själva? Efter eget behag?

Ja, men det ska göras också. Och det är krångligt att leta och köpa på flera håll. Känna fear of missing out när det blir rea på det ena moderkortet där, och så ska det matchas med en CPU, kanske med inbyggd grafik, från ett annat företag, och så RAM på det.

Ett paket med pressat pris som man kan spontanköpa? Ja tack.

Ett komplett paket MB+CPU+RAM som vi med äldre burkar bara kan montera och köra vidare med samma skärm, lagring, chassi etc, eller som vi kan montera för den där släktingen som kör Windows 7/8/10 och kanske bör ha en Windows 11-kapabel burk.

Prisidé? Egentligen 1337:- med 16GB minne (1 sticka helst...) men det kanske är lite väl optimistiskt inser jag. Och jag skulle nog vilja ha Intel. Och 32GB RAM. Och ATX-faktor. Men, man kan ju inte få allt här i världen.

Inlägget/förslaget kommer egentligen ur att jag nog borde uppgradera dator, men antingen säljer folk delarna löst, eller komplett, känns det som, och om jag vill ha en Intel Core i7 8000-serie, då verkar jag landa jag på >2000kr för MBP+CPU+RAM som egentligen är rätt daterat jämfört med dagens budget-alternativ. Inte ovanligt i datorvärlden visserligen.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Sonoma, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Medlem

Phanteks D30 fläktar och AIO hade varit super med lite rabatt på!

Permalänk
Medlem

Gärna någon rabatt på Surface Pro. Skulle behöva uppgradera min.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 2TB SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Jag kommer sitta in i det sista och hoppas att ni rear ut åtminstone en

HTC VIVE PRO 2 FULL KIT!

Jag klickade hem fantastiska deals förra året för att bygga min nya gamingrigg som äntligen är fullt VR ready, STORT TACK för förra året! <3

Permalänk
Medlem

8bitdo Ultimate 2C Trådlös

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem

Mekaniska diskar 6-12tb för att fylla servern hade varit najs.

Permalänk
Medlem

4080 super 9999kr
9800x3d 3999kr
Tryckluft på burk 19kr
Pannlampa 99kr

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk

Mekanisk hårddisk. Toshiba 6-18tb.

Permalänk
Medlem

Heh. Vi är flera än jag trodde som var ute efter mekaniska diskar

Skrivet av Dew87:

Jag söker hårddiskar för NAS lagring 16TB och upp

Skrivet av Tinto:

Mekaniska diskar 6-12tb för att fylla servern hade varit najs.

Skrivet av ObviouslyGod:

Mekanisk hårddisk. Toshiba 6-18tb.

Permalänk
Medlem

Billig mobil till morsan som inte är helt skräp. Under 2500 xD

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer Viper v3 Pro Wireless
Mousepad:
Skypad 4.0 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem

Lämpliga ATX3.1 psuer för upkommande 5000 serien !

Permalänk
Medlem

Bundle’s med MB+CPU+RAM i olika nivåer (Basic fattighjon, vanlig dödlig knegare och Über Elite Gejmer)

Annars vore det trevligt med lite PSU’er runt 1000W och uppåt.

Permalänk
Medlem

Filament och filamenttork.

Permalänk
Medlem

Även jag slänger in en röst på m-ITX-komponenter. Förslagsvis Asus b650e-i-bräda, Corsair SF1000 och något något plåthölje som rymmer high-end-gpus såsom Meshroom S v2 😊

Permalänk
Medlem

Hade varit nice med dubbla pingvinstänger när man beställer under streamen.

Visa signatur

| 9800X3D | 3080 |

Permalänk
Medlem

5700X3D

Visa signatur

| Ryzen 5500 | RTX3060 | HTC Vive | Steam deck/Gabe gear |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zajoxx:

X870 asus crosshair är ni snälla! 9k är på tok för mycket

Lyckades köpa 2st på amazon för 5400 kr stycket för 1-2 veckor sen, kan inte fatta hur 😅 riktigt snyggt moderkort 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av g0pp3:

Lyckades köpa 2st på amazon för 5400 kr stycket för 1-2 veckor sen, kan inte fatta hur 😅 riktigt snyggt moderkort 😁

Får jag köpa ett av dig :)?

Permalänk
Medlem

Jag tror jag talar för många, men åres hit måste väl ändå vara 32 tum oled skärm 240hz 4k. Så ifall ni kunde släppa några av årets modeller till ett lägre pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterSolen:

Heh. Vi är flera än jag trodde som var ute efter mekaniska diskar

Permalänk
Medlem
Skrivet av playguu:

4K OLED skärm 32-34 tum!

Skrivet av Sarakin:

4K OLED skärm 32-34 tum!

De har redan en för 9990

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zajoxx:

Får jag köpa ett av dig :)?

Om inte kollegan fick den så hade jag sålt till nån på forumet självklart. Blev två beställningar eftersom jag inte fick någon orderbekräftelse på första så dagen därpå fanns där en till så trodde de var den som inte blev bekräftad.

Såg nån dag senare att de en på forumet la tips såg att de hade typ 4st ute då. Fanns bara 1st kvar när jag la första beställningen.
Hade aldrig köpt ett X870E moderkort om de inte var för detta pris som jag inte begriper hur de kunde kosta så "lite", ett B650 hade räckt men tänker att i framtiden de sista X3D på AM5 kanske är bättre med dagsläget högsta chipset.

Permalänk
Medlem

4080 Super / 7900 xtx
9800x3d

AM5 starter pack / AM4 5700x3d kit

Permalänk

Fractal refine?

Hade varit gött att unna sig en ny stol, Fractal Refine ser riktigt bra ut så om priset skulle gå ner lite så skulle jag köpa en direkt ;).

Permalänk

5700X3D please oh lawd! En nice kylare till AM4 plattform på rea skulle vara en nice combo deal 👀

Permalänk
Skrivet av Fenrisulvfan:

RX7800XT 4999Kr eller RX7900GRE 5499Kr, ej "PowerColor - Fighter" modellen.

Varför inte? Något fel på PowerColor - Fighter?

Permalänk
Medlem

Ser gärna erbjudande på både itx-moderkort och passande chassi. Kanske ett SFX-PSU?