Följ Black Week på SweClockers

Microsoft visar helskärmsreklam för AI-datorer i Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av mats42:

Eller så kör man LTSC. just den enhet det här skrivs på är supportad till -29

Är väl inte de enklaste att få till valid licens eller ja få det fungera huvud taget? Sist jag kollade var det rätt bökigt flersteg setup.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Är väl inte de enklaste att få till valid licens eller ja få det fungera huvud taget? Sist jag kollade var det rätt bökigt flersteg setup.

Installationen är precis som vilken Windowsversion som helst.

Däremot så säljer de ju bara dessa licenser i vissa kanaler, och inte alls till konsument.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Installationen är precis som vilken Windowsversion som helst.

Däremot så säljer de ju bara dessa licenser i vissa kanaler, och inte alls till konsument.

Var någon guide hur man fick LTSC utan betala (ska vara "lagligt"). Men var ju inte simpel process då i alla fall. Tänkte om det kommit ett bättre sätt idag.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Var någon guide hur man fick LTSC utan betala (ska vara "lagligt"). Men var ju inte simpel process då i alla fall. Tänkte om det kommit ett bättre sätt idag.

Finns en "open source" variant, som bäst gråzon.

Permalänk
Medlem

Bolaget ökar insatserna för att locka fler till LINUX

Visa signatur

Dualbot, w10, Ubuntu, 2600k

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte riktigt var Windows skulle visa reklam. Jag har aldrig sett nån reklam i W10. I vilket sammanhang visas denna reklamen?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av car2ns:

Det där är man så trött på att höra Någon gång kommer det nog bli mer jämlik, men än så länge är vi inte där! Dock så tycker jag det är fantastiskt att fler och fler spel bland annat även fungerar på Linux! Det är bra med mångfald

Det kommer nog ta väldigt, väldigt länge innan Linux är jämlikt med Windows:
https://gs.statcounter.com/os-market-share/desktop/worldwide/...

Windows tappar framförallt användare till Mac. Folk vill ha färdigpaketerade lösningar som "bara fungerar", vilket Linux inte riktigt erbjuder ännu. Jag tror även att de flesta användare faktiskt inte bryr sig om operativsystemet kostar pengar. De flesta köper en färdig dator med Windows inkluderat, och många mer teknikkunniga köper billiga nycklar på den grå marknaden för i princip inga pengar.

För att Linux ska öka tror jag Linux behöver bli bättre, snarare än att Windows behöver bli sämre. Ett exempel på när Linux blivit bättre och även ökat sin marknadsandel tror jag är just att spel fungerar mycket bättre nu än för 10 år sedan. Det kan nog förklara den lilla ökningen det ändå haft.

Jag som även arbetar med musik och ljudproduktion på datorn har dock inte möjlighet att byta till Linux då alltför många plugins och applikationer inte fungerar eller kräver väldigt knöliga plugin-bryggor och liknande.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Ska bli kul att använda Ubuntu igen! Har hört att man till och med kan gejma på Linux nuförtiden så det blir nog toppen

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Infiniti:

Ska bli kul att använda Ubuntu igen! Har hört att man till och med kan gejma på Linux nuförtiden så det blir nog toppen

Steam funkar skitbra med de flesta spelen om du aktiverar proton för spelen.

https://www.protondb.com/ - Lista med spel och hur bra de funkar på linux.

https://steamcommunity.com/app/221410/discussions/0/173433645...

Permalänk
Medlem

Ja, för min tilltro till Win 11 blir ju bara större när de befläckar Win 10 med sån här skit. Skulle allt sådant försvinna när man går över, eller ska man tolka det som att det är en förhandsvisning av framtiden med dem?
Börjar mer tappa sugen på att ha något med Microsoft att göra alls.

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z370-E Gaming // CPU: Intel Core i7-8700K
GPU: Asus RTX 3080 TUF OC // Acer Predator XB271HU
RAM: Corsair 16GB DDR4 3000Mhz // PSU: Corsair 750W HX
SSD: Samsung 840 Pro 128GB + 850 EVO 250GB + 850 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Vad jag inte vill ha till ett pris jag inte jag vill betala? Wow vilken deal!

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.