Helgsnack: Vad heter din robotdammsugare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjofritz:

Vilken fantastisk anledning.

Ja helt otroligt.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Upset (that) Panther.
Den låter också som ett uppretat kattdjur!

Permalänk
Medlem

Frugan döpte den till Beata som kommer från hushållerskan namn i Doktor Snuggles

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 64GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5700X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Galaxy Tab S9 FE, Telefon: Pixel 9

Permalänk
Medlem

I åminne av en "Lindemannare" av Hasse Alfredsson så heter min Sugtina (från Sigtuna).

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 530 / SSD: Intel 520 240GB / HDD: Seagate 7200RPM 2TB x2 / CPU: i5 2500K @ 4,7 Ghz / Kylning: Noctua NH-U12P push/pull / GPU: 2x MSI GTX 780 Twin Frozr SLI / PSU: Corsair AX850 / MB: ASUS P8P67 Deluxe / RAM: Corsair 2x8GB 2133 mhz / OS: W11, Ubuntu / Mus: Logitech G602 / TB: Logitech UltraX Premium / Ljud: Sennheiser HD 598, Skärm: ACER Predator XB271HUA.

Permalänk

Vår heter Pablo, han fick även en kollega som heter Manuel - som har 220V-koppel. Pablo är såklart klädd med sombrerodekal

Permalänk
Medlem

Jussi

Visa signatur

Chassi;Mobo;CPU;RAM;PSU:GPU
NZXT H7 Flow, Asus CH x670E;Ryzen 7 7700X;G.Skill TridentZ 64 GB DDR5 6000MHz;BQ DP 13 1000W;MSI RTX 4090 Suprim X

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör

Dammsugaren hemma heter Robban. Trodde jag var originell med det namnet, men icke!

Permalänk
Medlem

Cat slayer ja vi har katter

Permalänk
Medlem

Inget.
Ser inte tillräcklig orsak till att namnge en maskin, som om den vore en person el ett husdjur. Att personifiera den. Även om den "lever" och rör sig i betydligt högre grad än många andra saker.

Döper ni er tvättmaskin/värmepump/tv/skruvdragare/dator/bil också?

Permalänk

Min första var en vit Xiaomi. Den hette lyxhoran. För att den sög så bra. Nu har jag en svart dreame. Ni kan säkert gissa vad den heter.... 🫣

Permalänk
Medlem
Skrivet av D.:

Inget.
Ser inte tillräcklig orsak till att namnge en maskin, som om den vore en person el ett husdjur. Att personifiera den. Även om den "lever" och rör sig i betydligt högre grad än många andra saker.

Självklart. Min bil kallar jag Persefone, då regnummret är "PER XXX"

Permalänk
Livsnjutare 😎
Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Inga, kartan blev Hem1. Så när den städar så står det typ
"Inga städar Hem1".

Permalänk
Medlem
Skrivet av D.:

Inget.

Nej, men i robotdammsugarnas appar finns det val att namnge enheten. Finns ingen app för min tvättmaskin/tv/skruvdragare.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av D.:

Inget.

Ger du inte din dator något namn? Då får den ju något atogenererat skitnamn som inte säger någonting.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Bafraw

Visa signatur

- Citera gärna för svar! -

Permalänk
Medlem

Ville, efter barnens önskemål.

Visa signatur

Windows 11 LTSC

Permalänk
Permalänk
Medlem

Isak (Uttalas på arg svengelska.)

Visa signatur

Kids, always eat your vegetables and ALWAYS check run as administrator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av D.:

Inget.

Japp bilen som jag precis lämnade tillbaka hete CAJ men beror på att registreringsnummeret var det på bilen vad nya kommer heta vet jag inte för den hämtas på torsdag.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 64GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5700X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Galaxy Tab S9 FE, Telefon: Pixel 9

Permalänk
Medlem

Duster von damm, skrek grabben när vi frågade vad den skulle heta :D, tok unge

Visa signatur

Main-Burk: Intel Core i7 7700k || 32gb Corsair || RTX 3080|| Benq XL2720Z x3 |
Server-Burk: Intel Xeon E-3 1270v2 || 32gb RAM || 2xQuad Intel NIC || Quardo P400 |

Permalänk

Freddie

Väntar på ett roborock stort hål i dörren och "I want to break free" på högsta volym.....

Permalänk
Skrivet av Molotov:

Roborock S5 i appen.
Ungarna och frun kallar den för James

haha förlåt kom mig att tänka på

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av D.:

Inget.

"Hey Google, set nb64m-3675 to clean this evening" har inte samma flow som när du har ett namn.

Ps, du vet att djur inte är personer va? Tänkte eftersom du inkluderar dem när du pratar om att personifiera

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Clean-T Eastwood

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Eftersom det är en Roborock så var det mest logiska alternativet Sten.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Roborock S6

menar varför "döpa" den???

Å Nej! Jag tänker inte släppa in den I mitt lilla Google ekosystem heller.. = )

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | HP Z27n |► Realme GT Master |

Permalänk
Medlem

Första hette Ludde (Samsung som havererade efter några månader). Den andra hette Ludda (Neato med tveksam lidar och batteri), tredje (en till Neato också batteriproblem) fick inget namn.

Den senaste heter Rocky (Roborock Q Revo) och är hittills efter 6 mån en av de bättre elektronikpryl jag köpt.