Så fungerar Gamepay – Elgigantens betalsystem för skins

Permalänk
Medlem

Men, hur fan tjänar Elgiganten pengar på det? Steam assets är väl... Är det en tredjeparts gambling sajt som köper alla skins kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Men, hur fan tjänar Elgiganten pengar på det? Steam assets är väl... Är det en tredjeparts gambling sajt som köper alla skins kanske?

Precis som lösa in gamla telefoner, folk är galna i köpa skins, personligen kör man bara med det som finns om man inte får några gratis, men finns folk som köper skins för 20.000. Om elgiganten köper in skins för 1599:- som på bilden så lär det ju sälja skinset sedan för typ 2500:- säkerligen. Och det kommer finnas folk som köper dom.

Skins idag är väl som Bitcoin.

Det enda nackdelen jag kan se med systemet, är att det lär öka risken för att folk bryter sig in i hem och tvinga folk trada över skins till deras konton, så folket i Sverige lär nog får nog bli van att få hembesök av okända individer även äldre personer som har barn som möjligen har steamkonton.

Visa signatur

▰ Asus RTX 4080 Super ▰ Intel Core I7 14 700K 3.4Ghz ▰ be quiet! Straight Power 12 Platinum 1500W ▰ MSI Z790 Gaming Plus WiFi ▰ Define R5 ▰ SSD 1: Samsung 980 1TB ▰ SSD 2: Kingston KC3000 4TB ▰ SSD 3: Kingston Fury Renegade 4TB ▰ SSD 4: Kingston Fury Renegade 4TB
▰ Kingston 64GB 2x32GB DDR5 5600MHz ▰ be quiet! BL097 ▰ Alienware AW3225QF

Permalänk

Elgiganten har samarbete med skinvault.gg. så skinsen du säljer till Elgiganten säljs vidare till skinvault. Så teknisk sett kan man sälja direkt till dem och plocka ut pengarna till bankkontot. Så tror dem som tvättar pengar är nog hos alla sajter där man kan sälja direkt till som skinvault cs.money med flera.

Permalänk
Medlem

Du får ju inte pengar för dina skins. Du får *presentkort på Elgiganten*. Dessa presentkort har för det första begränsad giltighet så många kommer nog aldrig lösas in (ren vinst) och även de som handlar från Elgiganten köper hemelektronik med en given vinstmarginal. Så när du säljer ett skin för att köpa en vattenkokare så för Elgiganten en vinst på den affären, men hade du gått till Julia hade de inte fått ett öre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fissure:

Mer skräp påhittat av vilsna boomers (gissar jag) /slut gubbgnäll

Kan hälsa att detta är inte av en boomer. Vet exakt vem som är ansvarig.

Permalänk

Man ska skannain sitt steam konto på elgigantens skärm? Under hur lång tid det tar innan något lyckas sno ett steam konto med dessa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kyraal:

Jag ogillar allt med detta.

Hälsningar,
En gammal gubbe

Jag hör min egen röst eka i takt här.

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z370-E Gaming // CPU: Intel Core i7-8700K
GPU: Asus RTX 3080 TUF OC // Acer Predator XB271HU
RAM: Corsair 16GB DDR4 3000Mhz // PSU: Corsair 750W HX
SSD: Samsung 840 Pro 128GB + 850 EVO 250GB + 850 EVO 500GB

Permalänk
Viking
Skrivet av Jourmumriken:

Man ska skannain sitt steam konto på elgigantens skärm? Under hur lång tid det tar innan något lyckas sno ett steam konto med dessa?

Du skriver inte in ditt lösenord, man loggar in via Steam Guard i appen.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 9800X3D | 32GB RAM @6000MT/s cl30 | Asus ROG Strix B650E-I | Cooler Master NR200P MAX V2 | LG OLED 27GX790A 480Hz

Permalänk
Skrivet av Donnerstal:

Du skriver inte in ditt lösenord, man loggar in via Steam Guard i appen.

Ja precis. Byter man ut QR koden mot sin egen på något vis så skulle man teoretiskt kunna sno någons konto

Hoppas elgiganten har bra säkerhet på de där maskinerna

Permalänk
Medlem

Ett exempel: De köper skinsen för 70%, får antagligen någon extra procent utöver det när det går vidare till deras partner och de har låst upp kunden hos sig själva med presentkort.

....?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Testade där idag, inte lirar på några år och hade kunnat sälja för 10k mina saker! En kniv var tydligen värd 5500kr,tror jag köpte den för 400kr då. Borde investerat i skins istället för börsen.. Tyvärr hade jag inte 2step audenticator på mitt steam konto så gick inte att tradera då så blev ingen försäljning

Visa signatur

AMD 1800X - Corsair 100i v2 med noctua fläktar - 2x8gb G Skill RGB 3200 mhz ddr4 - Samsung Evo 850 250GB - Samsung Evo 960 m2 500gb - Evga Gtx 1080 Classified 8gb - Biostar B350 GT3 - Corsair 860AX - Fractal R4 - WD black 1tb - Asus Strix Soar - Sennheiser PC 363D

Plex Server: Intel 6700K - Noctua NH-U12S - 2x8gb Corsair Vengeance LPX Black DDR4 PC24000 - Intel 520 120gb - 3x HGST Deskstar NAS 4TB - Gigabyte GA-Z170N-WIFI mitx - EVGA SuperNOVA G2 750W - Fractal Design Node 304 (Vit)

Permalänk
Medlem

För en som inte är insatt.
Kommer dessa skina från lootlådor eller hur får folk tag i dessa?

Visa signatur

▂▃▄▅▆▇█▓▒░PCMR░▒▓█▇▆▅▄▃▂

Permalänk
Medlem

Går att tjäna rikigt bra med pengar på köpa och sälja skina finns folk som lever på detta.

Jag gissar dom går till en sida som man kan köpa skins ifrån istället för betala massivt överpris för köpa det via Steam market.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 7 9800X3D
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
MSI B650 Gaming Plus WIFI
Crucial Pro OC 32GB DDR5 6400 MHZ
Mobil: Google Pixel 9 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jourmumriken:

Du loggar in via ditt Steam konto från din mobil exakt som det fungera på vilken trading hemsida inloggning tjänsten är via Steam och Elgiganten sedan on någon lyckas få tag på en uppgifter så behöver det fortfarande personen mobil för att kunna komma in på kontot eller trade ett skin allt måste bekräftas via Steam Guard.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 7 9800X3D

Permalänk
Medlem
Skrivet av JockeSw:

För en som inte är insatt.
Kommer dessa skina från lootlådor eller hur får folk tag i dessa?

Det stämmer alla skins kommer från lootlåder från början.
Det går även att få skins när CS har sin "operation" då man gör olika uppdrag som man får poäng för som sedan kan användas för öppna en "lootlåda".

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 7 9800X3D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Det stämmer alla skins kommer från lootlåder från början.
Det går även att få skins när CS har sin "operation" då man gör olika uppdrag som man får poäng för som sedan kan användas för öppna en "lootlåda".

Aha okej då vet jag. Spelade jättemycket 1.6 och även Source en del. Men det var några år sedan så har inte hängt med när de gäller skins och lootlådor.
Tack för svar.

Visa signatur

▂▃▄▅▆▇█▓▒░PCMR░▒▓█▇▆▅▄▃▂