Black Week/Friday - Mobilabonnemang med mobil

Permalänk
Medlem

För min del blev det att stanna kvar hos min nuvarande operatör, Tre.

Ringde och skulle säga upp abonnemangen för mig och familjen, för att byta till halebop. Sluta med att jag fick samma pris som jag skulle gett för halebop dom billiga första 12 månaderna som var det lägsta för vårat behov.

På nåt sätt betalar vi 1200:- för iphone 16 pro, s24 med abonnemang och varsitt abonnemang till barnen(får våra gamla två mobiler)
Inte som jag trodde det skulle bli. Men helt klart nöjd 👍

Betalade innan 874 för endast tre abb med färdigbetalda mobiler, skulle bytt tidigare men väntade in BF.

(Skulle hamnat på 1200:- i 12mån sen 1500 dom sista 12mån på halebop med samma mobiler.)

Väntar med att packa upp mobilerna tills efter fredag ifall det dyker upp nåt 😏

Permalänk

Vilka dåliga kampanjer! Ta t ex Comviq, ja du får väldigt bra pris de första sex månaderna men resten blir vanligt pris. Visserligen obunden men ändå. Uselt!

Något som ofta slår mig hur usla erbjudanden är för operatörernas mindre abonnemang runt 5-30gb där man inte behöver 100gb eller mer.

Permalänk
Medlem

Hm. Har gått in på Benify och sedan till Samsung och fått en Galaxy S24 för ca 5490 eller något efter inbyte av 10 år gammal surfplatta (1500 extra inbyte). Går jag direkt in på Samsung utan Benify får jag ungefär samma deal, men det ser lite annorlunda ut "nu 3000 extra rabatt på Galaxy S24" eller något.

Det märkliga är att om jag loggar in på Samsung först och sedan går in via Benify så får jag lite mer rabatt, priset blir 5043 (och sedan liite mindre efter att jag skickat in min halvdöda surfplatta)

I alla fallen medföljer ett par Samsung Buds 3 eller nåt, har inget behov av dessa menmen, värdet sägs vara 1300.

Då det hela är en djungel undrar jag om någon kan bättra detta erbjudande, det känns som att man måste ha rätt ingång för att få bästa pris:

Det är då med Hallon som är obundet.
Funderar på att hjälpa en släkting att köpa så jag letar inte efter bundna abonnemang, bara lur i detta fall (för egen del brukar jag köra på Comviq och 2 år bundet, det är aningen bättre om man ska ha mycket surf tror jag).

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Sonoma, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Vilka dåliga kampanjer! Ta t ex Comviq, ja du får väldigt bra pris de första sex månaderna men resten blir vanligt pris. Visserligen obunden men ändå. Uselt!

Något som ofta slår mig hur usla erbjudanden är för operatörernas mindre abonnemang runt 5-30gb där man inte behöver 100gb eller mer.

De räknar garanterat på den reella höjningen som sker efter erbjudandet tar slut och du sitter fast eller inte säger upp. 100% ökning på 79kr ger bara 79kr extra i kassan medans ett abonnemang med erbjudandepris på 249kr/mån helt plötsligt slänger på ett extra 249kr/mån den månad det hoppar till ordinarie. Så sitter man där igen med ett uselt abonnemang som man inte ens behöver.

Permalänk
Medlem

Någon som sett några mobil+abonnemang med saker på köpet?

Vare sig det är hörlurar eller PS5.
Brukar liknande deals annars komma löpande under året ändå?

Permalänk
Skrivet av Ninotramp:

Tycker ändå Comviq har bra erbjudande på en Google Pixel 8A med 100 GB i månaden för 195:- i 24 månader. Totalkostnad: 4680:-

https://www.comviq.se/mobiler/google-pixel-8a/4481/24/SPECIAL...

Definitivt!
Jag sitter för tillfället på 10GB i månaden för 195kr.
Signade precis upp mig på Google Pixel 8a med 100GB i månaden för 195kr i 24 månader.

Med andra ord så "får" jag en gratis telefon och 90GB surf i två år utan extra kostnad. Så länge jag kommer ihåg att sänka tillbaka till 10GB när bindningstiden går ut såklart.
Den enda nackdelen är väl att jag är bunden till comviq under två år, men jag har varit kund sedan 2020 och hittar aldrig något direkt billigare de gånger jag kollar runt, och mobil har jag minst två år innan jag byter så jag kommer inte börja leta någon liknande deal förrän om två år troligtvis.

Permalänk

Jag hoppade på Samsungs deal på S24 telefonen med inbyte av gammalt skräp + abonnemang för 5600 kr.

Någon som köpt förut, är det bara att säga upp Hallon-abonnemanget inom 14 dagar så är det lugnt på den fronten?

Permalänk
Skrivet av MiN!m3_Linne:

Jag hoppade på Samsungs deal på S24 telefonen med inbyte av gammalt skräp + abonnemang för 5600 kr.

Någon som köpt förut, är det bara att säga upp Hallon-abonnemanget inom 14 dagar så är det lugnt på den fronten?

Ja bara säg upp hallon direkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av SizzlingSnow:

Definitivt!
Jag sitter för tillfället på 10GB i månaden för 195kr.
Signade precis upp mig på Google Pixel 8a med 100GB i månaden för 195kr i 24 månader.

Med andra ord så "får" jag en gratis telefon och 90GB surf i två år utan extra kostnad. Så länge jag kommer ihåg att sänka tillbaka till 10GB när bindningstiden går ut såklart.
Den enda nackdelen är väl att jag är bunden till comviq under två år, men jag har varit kund sedan 2020 och hittar aldrig något direkt billigare de gånger jag kollar runt, och mobil har jag minst två år innan jag byter så jag kommer inte börja leta någon liknande deal förrän om två år troligtvis.

Ja bara abonnemanget i sig är ju värt 195kr per månad.
Jag tecknade också.
Gick ifrån 10GB surf och pixel 6a för 195kr per månad.

Så mer surf och nyare telefon men med samma låga pris.

Perfekt om man inte behöver det värsta i mobilväg.
Jag gillar att hålla räkningar så låga som möjligt men samtidigt vill jag inte ha seg telefon. Så denna dealen passar mig fint.

Om två år så får vi hoppas på en ny mobil för 195kr per månad.

Permalänk
Medlem

Noterade att Power nu har ett par erbjudanden som endast gäller i butik, enligt reklammailet som gick ut idag. Går inte beställa eller ens hitta, vad jag kan se, online.

iPhone 15 128GB med 3Surfa Obegränsat, 499 kr/mån i 24 månader
iPhone 13 128GB med 3Surfa 20GB, 299 kr/mån i 24 månader

Gäller "endast" nya kunder och uppläggningsavgift på 250kr tillkommer.

Om någon sett att de har något motsvarande för Android-telefoner får ni gärna tipsa här.

Visa signatur

Citera -> större chans till svar.

Permalänk

Jag har skitdåligt abb nu med 419 kr/mån för tele2 obegränsat men jag tycker det är riktigt dåliga deals jämfört med elgigantens deal med dubbla kampanjer för ett tag sedan.

Jag kan betala 60 kr mer i månaden, binda mig i 24 mån och få 200gb maxsurf istället + pixel 9 pro XL via Halebop. Det är den bästa dealen som verkar finnas i år på Black Week för mig.

Hade verkligen väntat mig att jag i alla fall hade kunnat få betala samma som jag gör idag, få en telefon och binda mig 24 månader. Skitkampanjer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av reflux:

Noterade att Power nu har ett par erbjudanden som endast gäller i butik, enligt reklammailet som gick ut idag. Går inte beställa eller ens hitta, vad jag kan se, online.

iPhone 15 128GB med 3Surfa Obegränsat, 499 kr/mån i 24 månader
iPhone 13 128GB med 3Surfa 20GB, 299 kr/mån i 24 månader

Gäller "endast" nya kunder och uppläggningsavgift på 250kr tillkommer.

Om någon sett att de har något motsvarande för Android-telefoner får ni gärna tipsa här.

Ok pris för iPhone 15 128GB om man vill ha en iPhone. Själv är jag bara intresserad av Pixel 9 Pro och 9 Pro XL. Tycker inte det var så bra pris för iPhone 13 128GB dock. Minns när MediaMarkt (numera Power) erbjöd iPhone 12 64GB för 399 kr/mån i 24 mån med 3Surfa Obegränsat för 2 år sedan nu.

Skrivet av kaffeofikaelika:

Jag har skitdåligt abb nu med 419 kr/mån för tele2 obegränsat men jag tycker det är riktigt dåliga deals jämfört med elgigantens deal med dubbla kampanjer för ett tag sedan.

Jag kan betala 60 kr mer i månaden, binda mig i 24 mån och få 200gb maxsurf istället + pixel 9 pro XL via Halebop. Det är den bästa dealen som verkar finnas i år på Black Week för mig.

Hade verkligen väntat mig att jag i alla fall hade kunnat få betala samma som jag gör idag, få en telefon och binda mig 24 månader. Skitkampanjer.

Instämmer. Elgiganten hade mycket bättre erbjudanden tidigare än vad som erbjuds nu. Halebop är det enda vettiga om man fixar 200 GB maxsurf (man kan spara surfen dock max 400 GB). Halebop har redan skickat min order men jag avvaktar tills på fredag med att hämta ut, ifall något bättre skulle dyka upp då.

Visa signatur

Vänligen citera mig om ni vill ha svar av mig.

Permalänk
Skrivet av sweuser:

Ok pris för iPhone 15 128GB om man vill ha en iPhone. Själv är jag bara intresserad av Pixel 9 Pro och 9 Pro XL. Tycker inte det var så bra pris för iPhone 13 128GB dock. Minns när MediaMarkt (numera Power) erbjöd iPhone 12 64GB för 399 kr/mån i 24 mån med 3Surfa Obegränsat för 2 år sedan nu.

Instämmer. Elgiganten hade mycket bättre erbjudanden tidigare än vad som erbjuds nu. Halebop är det enda vettiga om man fixar 200 GB maxsurf (man kan spara surfen dock max 400 GB). Halebop har redan skickat min order men jag avvaktar tills på fredag med att hämta ut, ifall något bättre skulle dyka upp då.

Det mest sannolika just nu är att jag inte köper någon telefon utan binder mig 12 mån på halebops 200gb/mån för 324 kr/mån (det är olika pris första 6 mån och sista 6 mån men genomsnittet blir 324kr/mån).
Och sen väntar jag till black week nästa år och siktar på en pixel 10 istället.

Ringde tele2 och det bästa de kunde göra var att ge mig kampanjpriset 349 kr/mån för obegränsad snabb som jag har nu men de skulle då också binda mig i 12 månader.

Det har blivit uppenbart senaste åren också att man får mest för pengarna om man byter operatör utifrån bästa erbjudande på black week. Så siktar på det i fortsättningen.

Permalänk
Medlem

Det mest sannolika just nu är att jag inte köper någon telefon utan binder mig 12 mån på halebops 200gb/mån för 324 kr/mån (det är olika pris första 6 mån och sista 6 mån men genomsnittet blir 324kr/mån).

Ringde tele2 och det bästa de kunde göra var att ge mig kampanjpriset 349 kr/mån för obegränsad snabb som jag har nu men de skulle då också binda mig i 12 månader.

Det har blivit uppenbart senaste åren också att man får mest för pengarna om man byter operatör utifrån bästa erbjudande på black week. Så siktar på det i fortsättningen.

Behöver man ingen ny telefon så finns det ju ingen vits med att teckna ett abonnemang med telefon. Jag sitter dock med en äldre billig telefon av mindre känt äldre märke som behöver bytas ut.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av sweuser:

Behöver man ingen ny telefon så finns det ju ingen vits med att teckna ett abonnemang med telefon. Jag sitter dock med en äldre billig telefon av mindre känt äldre märke som behöver bytas ut.

Behöver och behöver... jag brukar byta telefon runt var tredje år så det är "dags" men jag känner som sagt att det är för dåliga erbjudanden just nu. Halebops erbjudande är inte tillräckligt bra tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweuser:

Köpte motsvarande deal själv för två år sen, Samsung S22, 299:- i 24 månader och 40GB surf. Bara i Power-butik (MediaMarkt) och från Tre.

Alla andra tog minst 399:- för samma telefon på 24 månader, vissa t om 349:- i 36 månader.

Skulle också varit intresserad av Pixel 9 Pro om de haft något liknande, men får väl åka förbi min lokala butik och fråga.

Visa signatur

Citera -> större chans till svar.

Permalänk
Medlem

Behöver och behöver... jag brukar byta telefon runt var tredje år så det är "dags" men jag känner som sagt att det är för dåliga erbjudanden just nu. Halebops erbjudande är inte tillräckligt bra tycker jag.

Fast blir 324 kr/mån i 12 mån för 200 GB surf så bra deal? Vet inte vad du har för behov eller hur du använder surfen. Använder du mobilsurf istället för fast bredband? Räcker 100 GB så är det ju bra pris på Pixel 8a för 195 kr/mån i 24 mån via Comviq om du inte måste ha senaste flaggskepp. Telenor erbjuder också obegränsat mobilt bredband för 249 kr/mån i 24 mån. Bara ger olika förslag, kanske är Halebop 200 GB surf för i snitt 324 kr/mån i 12 mån rätt för dig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av reflux:

Köpte motsvarande deal själv för två år sen, Samsung S22, 299:- i 24 månader och 40GB surf. Bara i Power-butik (MediaMarkt) och från Tre.

Alla andra tog minst 399:- för samma telefon på 24 månader, vissa t om 349:- i 36 månader.

Skulle också varit intresserad av Pixel 9 Pro om de haft något liknande, men får väl åka förbi min lokala butik och fråga.

Det är klart, alla behöver kanske inte obegränsat eller ens 100-200 GB surf utan tycker 10-50 GB surf räcker då man även har fast bredband. Då är det kanske mer intressant att få ner månadskostnaden. För en som behöver mer surf dock så låter de ju dyrare med de lägre surfpotterna.

Tror det är svårare att få ner priset trots mindre surf med årets flaggskepp. Samsung brukar ha bra deals dock. Det är kanske främst de som har behov av mycket/obegränsad surf som kan göra bättre deals på årets flaggskepp.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@kaffeofikaelika Med tanke på Elgigantens tidigare erbjudanden så är det ju inte omöjligt att det dyker upp igen även om det inte gör det under Black Friday. Kanske efter jul eller i januari. Dåligt att det inte kommer minst lika bra erbjudanden nu men jag antar att de tror att folk köper för "hysterin" över Black Friday/Week/Month. Hade det inte varit för att jag har behovet just nu då nuvarande abonnemang löper ut den 1/12 så kanske jag hade avvaktat. Hade jag inte sagt upp nuvarande abonnemang hade jag istället betalat 399 kr/mån för 3Surfa Obegränsat utan nån telefon. De hade säkert gått att förhandla med men med tanke på deras erbjudanden på deras hemsida är det inte av intresse för mig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är också besviken på deals på bättre telefoner så jag avvaktar nog, har ändå 4mån kvar med rabatt på mitt nuvarande abb så kan vänta ett tag till..

Skrivet av sweuser:

Pixel 8a för 195 kr/mån i 24 mån via Comviq

Denna är slut och går inte att beställa längre, eller just nu iaf.

Permalänk
Skrivet av sweuser:

Fast blir 324 kr/mån i 12 mån för 200 GB surf så bra deal? Vet inte vad du har för behov eller hur du använder surfen. Använder du mobilsurf istället för fast bredband? Räcker 100 GB så är det ju bra pris på Pixel 8a för 195 kr/mån i 24 mån via Comviq om du inte måste ha senaste flaggskepp. Telenor erbjuder också obegränsat mobilt bredband för 249 kr/mån i 24 mån. Bara ger olika förslag, kanske är Halebop 200 GB surf för i snitt 324 kr/mån i 12 mån rätt för dig.

Just nu betalar jag 429 kr för obegränsat och är obunden.
Jag vill ha en ny telefon i år eller nästa år så 24 mån är för länge för nåt utan telefon.
Mobilt bredband behöver jag inte. Bara telefonabonnemang.
Tar tacksamt emot förslag men som sagt, hittills är Halebop det bästa.

Permalänk
Medlem

Antar att du måste ha mer än 100GB då eller?

Annars finns ju Comviqs, bara rabatt första 6mån men ingen bindningstid så då är du öppen för att klippa en annan bra deal under tiden.
95kr/mån. (efter 6mån är det 395kr/mån)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Denna är slut och går inte att beställa längre, eller just nu iaf.

Okej, det visste jag inte. Annars var det ju en bra deal. Själv behöver jag mer än 100 GB p.g.a. behöver Internet till sommarstugan.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Elektron:

Ja bara abonnemanget i sig är ju värt 195kr per månad.
Jag tecknade också.
Gick ifrån 10GB surf och pixel 6a för 195kr per månad.

Så mer surf och nyare telefon men med samma låga pris.

Perfekt om man inte behöver det värsta i mobilväg.
Jag gillar att hålla räkningar så låga som möjligt men samtidigt vill jag inte ha seg telefon. Så denna dealen passar mig fint.

Om två år så får vi hoppas på en ny mobil för 195kr per månad.

Haha jag sitter också med en Pixel 6a för tillfället!
Har aldrig velat betala mycket för telefoner. Och att köpa förra årets Pixelmodel, och dessutom a-modellen, sen de kom har hittills varit ganska överkomligt.

Jag satt först och kollade på att köpa Pixel 8a men kände att jag inte ville lägga 3000 eller vad det billigaste var jag hittade. 6an fungerar fortfarande rappt och är hyfsat fräsch så jag tänkte vänta ett år och kika på 9a nästa black Friday.
Men så dök det här erbjudandet upp när jag var inne hos comviq för att se om jag kunde sänka priset på mitt befintliga abonnemang. Som hittat!

Permalänk
Skrivet av Squallie:

Antar att du måste ha mer än 100GB då eller?

Annars finns ju Comviqs, bara rabatt första 6mån men ingen bindningstid så då är du öppen för att klippa en annan bra deal under tiden.
95kr/mån. (efter 6mån är det 395kr/mån)

Bra tips, detta leder just nu. Klarar mig på 100gb.

Permalänk

Jag överväger starkt att skaffa Comviqs erbjudande på en s24.

Som jag ser det kostar det 329kr i månaden i 36 månader. Då är det 104kr på mobilen och 225kr på abonnemanget (100gb). Ordinarie pris på abonnemanget är 425kr, men rabatten på abonnemanget varar lika länge som man betalar av telefonen, dvs. 36 månader. Bindningstiden är 24 månader.

Då kan man ju bara köra till luren är avbetalad sen säga upp abonnemanget?

En Samsung s24 för 3700kr och ett abonnemang med 100gb surf för 225kr i månaden låter riktigt bra? Nästan för bra?
Har jag missat något?

Permalänk
Medlem

Konstigt.
Jag frågade Tele2 på chatten och de sa att det gick bra att beställa Obegränsad snabbt (det för 349) och få en Pixel 8 på köpet om man band sig i 24 månader (har också redan Tele2). Gissar att det borde gå att få S24 för 80 extra om man hellre vill ha den.
Annars är nog Comviqs erbjudande på Pixel 8a eller S24 som blev nämnt här precis mest prisvärt nu när den kom tillbaka.

Visa signatur

Skädda, Gös, Röding, Bleka, Havskatt, Kveite

Permalänk
Skrivet av Mr.No1:

Konstigt.
Jag frågade Tele2 på chatten och de sa att det gick bra att beställa Obegränsad snabbt (det för 349) och få en Pixel 8 på köpet om man band sig i 24 månader (har också redan Tele2). Gissar att det borde gå att få S24 för 80 extra om man hellre vill ha den.
Annars är nog Comviqs erbjudande på Pixel 8a eller S24 som blev nämnt här precis mest prisvärt nu när den kom tillbaka.

Jag frågade specifikt efter pixel 9 xl pro så jag vet inte om han kanske inte nämnde 8a för mig men mitt intryck var att det inte fanns någon "deal" med telefon på det sättet du beskriver.
Jag har varit kund (först comviq sen tele2 när de blev uppköpta) utan avbrott i 20 år så får inte jag dealen får nog ingen den.

Permalänk
Medlem

Jag frågade specifikt efter pixel 9 xl pro så jag vet inte om han kanske inte nämnde 8a för mig men mitt intryck var att det inte fanns någon "deal" med telefon på det sättet du beskriver.
Jag har varit kund (först comviq sen tele2 när de blev uppköpta) utan avbrott i 20 år så får inte jag dealen får nog ingen den.

Just Pixel 9 Pro XL verkar rätt komplicerat prissatt när man kollar här:
https://webbutik.tele2.se/mobiler
Det står att den kostar 499:- men det är tydligen i 24 månader och sedan tillkommer 150:- för telefonen i 12 månader till.
Pixel 8 (inte 8a då, som är på erbjudande hos Comviq) vet jag dock med säkerhet att det går att beställa för 349:- i månaden i 24 månader om den är ett alternativ :), även om man sänker avbetalningstiden för telefonen till 12/24mån där stannar priset kvar vid 349:-.

Visa signatur

Skädda, Gös, Röding, Bleka, Havskatt, Kveite

Permalänk
Medlem

Inga bättre erbjuden idag med Pixel 9 Pro/9 Pro XL, så jag antar att det bästa erbjudandet för oss som behöver minst 200 GB surf är Pixel 9 Pro XL (128GB) för i snitt 474 kr/mån i 24 mån med 200 GB surf via Halebop.

Inte besviken men hade kanske hoppats på ett abonnemang med obegränsad surf, men 200 GB surf + möjlighet att spara surf får duga.

Visa signatur