Hetaste tipsen från Black Week-portalen

Permalänk
Melding Plague

Hetaste tipsen från Black Week-portalen

Black Week-rean fortsätter och SweClockers tipsportal uppdateras flitigt av forumets medlemmar. Här kommer Calle och Jonas highlights för dagen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kan verkligen rekommendera skärmen. Episk rakt igenom.

Visa signatur

Core i9 12900K | RTX 3090 FE | Odyssey G80SD |

Permalänk
Medlem

Tycker inte det är nått särskilt bra pris på processorer rent allmänt, det var samma pris i somras och denna låg ute under tusenlappen flera gånger.

Det som är sjukt bra reor är gärna lite dyrare lyxigare, Nätaggregat gärna gold klassen 850 wat och uppåt Skärmar en del svindyra över tiotusenkronorsklassen men ända neråt treå fem, stora chassin. En del övrigt som exempel tangentbord.

Visa signatur

Dualbot, w10, Ubuntu, 2600k

Permalänk
Medlem

Jag köpte oledskärmen som nämns i artikeln och den är helt fantastisk. Helt lyrisk varenda gången jag sätter igång den. Rekommenderas helt och hållet!

Permalänk
Medlem

Att rekommendera att köpa en ny DSLR 2024 är snudd på kriminellt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av octopec:

Vad ska man köpa istället? Om man vill ta lite extra fina bilder på familj och natur?

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrizer:

Jag köpte oledskärmen som nämns i artikeln och den är helt fantastisk. Helt lyrisk varenda gången jag sätter igång den. Rekommenderas helt och hållet!

Jag har haft min sedan den släpptes i juli typ. Hade problem med flimrande skärm när jag körde via DisplayPort, men det har minskat sen jag bytte till HDMI. Det enda jag på riktigt stör mig på är den jävla menyn som poppar upp varje gång man väcker skärmen. Den ligger dessutom perfekt över Windows taskbar och man kan inte stänga av den.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Samsung G80SD / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av octopec:

Spärra in mig.

Permalänk
Skrivet av CrispVanDahl:

Spärra in mig.

Mig med!

Visa signatur

Mest prylar när han dör vinner!
Dator: Core i7 920, 12GB DDR3 PC12800, ASUS RAMPAGE II GENE X58, NOCTUANH-C12P-SE14, Nvidia Geforce GTX 1060 6GB, Fractal Design R2, 1 X INTEL SSD DC S3700 100GB, 2 X INTEL SSD DC S3700 200GB, Phillips 328P6VJEB/00 (32" 4K), Oculus Rift CV1 och Racing ratt/pedaler/stol
Hemmabio: Panasonic DP-UB9000, Apple TV 4K, Epson EH-LS11000W, Yamaha CX-A5100, Yamaha MX-A5000.
DIY Spandex (lycra) bioduk på 135" i 16:9 format. Allt kablage från svenska SUPRA. Alla högtalare har jag byggt själv (tre frontar LCR, fyra surround, fyra Atmos i taket,Basar: 2st Dayton Audio UM10-22 (drivs av två XTZ SA-1) och 3st Beyma SM212 (drivs av ett Reckhorn A-410).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vlademil:

Jag har haft min sedan den släpptes i juli typ. Hade problem med flimrande skärm när jag körde via DisplayPort, men det har minskat sen jag bytte till HDMI. Det enda jag på riktigt stör mig på är den jävla menyn som poppar upp varje gång man väcker skärmen. Den ligger dessutom perfekt över Windows taskbar och man kan inte stänga av den.

Inget flimmer här än så länge tack o lov. Menyn kan jag förstå att man stör sig på, man får ju liksom vänta in den. Än så länge är det smekmånad här så jag är väldigt förlåtande. 240hz 4k doom eternal var fett som fan.

Permalänk
Medlem

Köpte en tidig julklapp till mig själv denna BF-period. En AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz som jag är väldigt nöjd med

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Vad ska man köpa istället? Om man vill ta lite extra fina bilder på familj och natur?

Det finns drösvis med knappt eller helt oanvända DLSR-kameror - som är en helt död teknik nu, utan någon som helst hårdvaru- eller mjukvaruutveckling - på blocket, hos kamerabutiker (t.ex. Cyberphoto) eller onlinehandelsplatser för kameror (t.ex. MPB). All väsentlig utveckling i princip senaste tio åren har gått till spegellösa ("mirrorless") kameror.

Det finns massor av parametrar att ta hänsyn till, där pris såklart är den viktigaste. Den stora kostnaden för systemkameror blir för de flesta objektiv och inte själva kamerahuset. 2800 för kameran som föreslås i artikeln är billigare än en vettig instegssystemkamera helt enkelt för att den är en så otroligt budgetorienterad kamera byggd på död teknik. Beskrivningen är även vilseledande eftersom objektivet som medföljer universellt anses rätt ruttet. Den kostar bara 2800 men det är typ som att köpa en tio år gammal smartphone. Funkar den för samtal? Ja. Kommer den vara sjukt trött och funktionsfattig i övrigt? Ja. Och lura dig inte - dagens smartphones är enormt kapabla i många situationer; där de faller kort är huvudsakligen inom ergonomi och handhavande, i dåligt ljus, när det gäller snabbt rörliga motiv, och att de i grund och botten är mycket begränsade i optiken. För familjebilder och natur skulle jag säga att lägg pengarna på en fotokurs och någon smart liten lampa att använda som belysning istället för blixt

Jag erkänner glatt att jag är prisskadad eftersom jag har ett kamerahus för 50k+, men jag skulle säga att om du är villig att gå upp till 5-6000 hittar du mycket kompetenta spegellösa kameror. Antingen systemkameror som t.ex. Sony A6100 - som erbjuder mest flexibilitet men där du måste köpa objektiv - eller "point and shoot"-kameror som t.ex. Sony RX100 av senare modell. Även Olympus spegellösa (t.ex. E-M5 II eller E-M1 II) är grymma budgetalternativ med små och bra objektiv för klart rimlig peng. Jag låter andra fotografer tipsa om andra märken

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

I den prisklassen så är nog denna ett bättre köp

https://www.cyberphoto.se/foto-video/kameror/systemkameror/ca...

Permalänk
Medlem
Skrivet av pt96hni:

I den prisklassen så är nog denna ett bättre köp

https://www.cyberphoto.se/foto-video/kameror/systemkameror/ca...

Bra förslag! Så snik/budget det kan bli på spegellöst men ändå mycket bättre.

Permalänk

EK-Nucleus AIO 360 Dark, är detta verkligen bara en rgb fri ek nucleus cr360 lux som kostar 1699?

Har lusläst specifikationerna på bägge på EKWBs hemsida, och såvitt jag ser skiljer det bara rgb, annars ska väl allt annat vara lika? Grymt bra pris i alla fall på denna Dark version

Visa signatur

[FD R5]--- [B550-E Strix] ---[Ryzen 5900X]--- [Noctua NH-U14S]---[RTX 3080 TUF OC]---[Corsair RM850X V2]---[WD SN850x 1TB]---[TridentZ 2x8gb 3800mhz CL16]---[Predator XB271HU]---[HyperX Cloud Alpha]---[Steelseries Rival]---[Logitech G710 ]----> Win10

Permalänk
Medlem

Mycket bra pris på skärmen och jag gillar designen (ingen jag ofta kan säga om men spelskärm), men tycker det är mycket synd att den inte har USB-C och gärna en inbyggd KVM också. Så det fick bli Philips Evnia 32M2N8900 (med samma panel från Samsung) även om den kostar 3500 kr mer just nu.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 15 Sequoia