Microsoft: Vi tränar inte AI på dina Office-dokument

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Du får läsa mellan raderna! Själv tycker jag exempelvis att mitt lokala datornamn och användarnamn för Xbox Live är väldigt personligt. Genom att gräva djupare i vad de faktiskt samlar in, så är det inte svårt att koppla allt till en specifik person.

Här kan du se lite själv:
https://www.howtogeek.com/348699/how-to-see-what-data-windows...

Ja, det är verkligen konstigt att man måste ange sitt användarnamn när man loggar in på en tjänst man accepterat villkoren för...
Har du något konkret som vi kan diskutera?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Är folk förvånade över att molnleverantörer tjuvkikar i datan som laddas upp?
Det är väl självklart att det sker.

Själv är jag smått förvånad över att även lösenordsskyddade filer tjuvkikas i och sedan raderas.

https://infosec.exchange/@threatresearch/110373860063222707

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Ja, det är verkligen konstigt att man måste ange sitt användarnamn när man loggar in på en tjänst man accepterat villkoren för...
Har du något konkret som vi kan diskutera?

Att förenkla det sådär är ett ganska grovt argumentationsfel och det förstår du nog själv om du tänker efter lite. Om du på något sätt tror att personen du citerade var upprörd över att behöva ange ett användarnamn för att logga in måste du läsa om det ett par tre gånger minst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icetec:

Att förenkla det sådär är ett ganska grovt argumentationsfel och det förstår du nog själv om du tänker efter lite. Om du på något sätt tror att personen du citerade var upprörd över att behöva ange ett användarnamn för att logga in måste du läsa om det ett par tre gånger minst.

Det är ingen förenkling. Jag efterlyser konkreta exempel som inte omfattar frivilligt överlämnad information. Att någon kan göra något betyder inte att dom också gör det. Jag efterlyser konkreta exempel på att aktivering av vissa funktioner de facto innebär läckage av personliga uppgifter men får bara en massa länkar till information som inte under styrker dylika påstående. Om du inte förstår att jag söker fakta och inte rykten så får du nog läsa om mina inlägg ett par tre gånger minst.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net