Nästa vecka börjar Max stoppa kontodelning

Permalänk
Melding Plague

Nästa vecka börjar Max stoppa kontodelning

Ska skicka ut "vänliga påminnelser" till flitiga lösenordsdelare.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

YO! HO!

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

Permalänk
Medlem

Inte konstigt att alla återgår till pirat sidor igen...

Permalänk
Medlem

Sett till hur övriga tjänster hanterat detta så bådar det inte gott för de som:

• Har sommarstugor

• Av en eller annan anledning ofta är hemifrån

• Eller av annan anledning växlar address lite titt som tätt

Permalänk
Medlem

Äntligen:(
Trodde dom redan gjort det så har sagt tyvärr till alla som frågat mig om att få låna mitt konto, synd, men eftersom jag trodde det redan var på det viset kommer det ju inte påverka mig. Men tycker rent allmänt att detta är sjukt dåligt av samtliga som gör det. Dessutom, tror dom att pirater kommer minska när dom beter sig på det viset (även om inte just det är därför dom gör så..) ..

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Jull3Haxor:

Äntligen:(
Trodde dom redan gjort det så har sagt tyvärr till alla som frågat mig om att få låna mitt konto, synd, men eftersom jag trodde det redan var på det viset kommer det ju inte påverka mig. Men tycker rent allmänt att detta är sjukt dåligt av samtliga som gör det. Dessutom, tror dom att pirater kommer minska när dom beter sig på det viset (även om inte just det är därför dom gör så..) ..

Att dela sitt konto är inte olagligt. Jag är en av dessa som fått ett streamingkonto utdelat. Frugan och jag tittar dagligen på den tjänsten. Kan inte bry mig mindre om ett redan lönsamt företag. Det är inte Olle på lokalradion som blir lidande.

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RadeonHD:

Inte konstigt att alla återgår till pirat sidor igen...

Dessa "alla" du pratar om är en klar minoritet dock. Majoriteten som mer skulle gå att benämna "alla" gör rätt för sig och antingen sväljer kostnaden om man prompt måste ha tillgång till allt eller sållar lite och roterar tjänster för att hålla nere kostnaderna.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Jag tycker att de borde istället begränsa till en inloggning i taget (så om en annan från vilda västern är inloggad måste bli utkickad) för det här är vansinne att ange kunden som kriminell

Permalänk
Medlem

om man betalar för att kunna använda 2 streams samtidigt spelar det väll ingen roll vem som tittar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av cooldfs:

om man betalar för att kunna använda 2 streams samtidigt spelar det väll ingen roll vem som tittar..

Dom ska helt seriöst skita i det, dom kanske ska höja priset på flera streama istället. Jag blir irriterad då jag försöker se ngt på en annan plats och det börjar strula.

Betalar jag för en ström, då vill jag ha det i fucking stugan också.

Permalänk

Fixa ett konto med en användare. De kan ha hårda begränsningar emot ett vettigt pris.
Sedan kan de ha andra konto.

Det är nog väldigt många som knappt ser på skiten som inte tycker det är värt pengarna för att se när de väl har något vettigt.
Jag kan inte komma på någon bra film eller serie som jag har settbpå HBO det senaste året.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrRunaway:

Att dela sitt konto är inte olagligt. Jag är en av dessa som fått ett streamingkonto utdelat. Frugan och jag tittar dagligen på den tjänsten. Kan inte bry mig mindre om ett redan lönsamt företag. Det är inte Olle på lokalradion som blir lidande.

Olagligt kanske det inte är, men fått konton avstängda pga delning och tvingats krångla för att få till så det fungerat igen.
Jag skiter i dem jag med, kunde inte bry mig mindre, men jag menar att dom klagar på pirater osv men bäddar själva för det. Dels börjar alla tjänster stiga i pris och tx GBO/MAS får jag viss reklam även om jag betalr för mitt konto, inte så att det får mig känna att "nej, varför skall jag tanka torrets, dessa tjänster är ju så himla bra...", nej snarare tvärt om. Jag har idag både NetFlix och MAX, men funderar ändå ärligt på att gå tillbaka och köra torrents fullt ut, det som hindrar mig är att jag är lat och bekväm, jag vill kunna trycka med min fjärrkontroll och välja film/serie direkt utan att behöva söka upp det och tanka det (även om jag sitter på bra uppkoppling så en film typ tar 2 min).

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Fixa ett konto med en användare. De kan ha hårda begränsningar emot ett vettigt pris.
Sedan kan de ha andra konto.

Det är nog väldigt många som knappt ser på skiten som inte tycker det är värt pengarna för att se när de väl har något vettigt.
Jag kan inte komma på någon bra film eller serie som jag har settbpå HBO det senaste året.

Det är en lösning kan köpa.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Om jag inte kan kika när jag är hemma hos farsan eller hos svärmor blir det till att säga upp tjänsten med direkt hänvisning till detta i svaret. Varför ska jag annars betala för streaming om jag inte kan se det när det passar mig?

Permalänk
Medlem

Fan va skönt

Visa signatur

CPU:5800X
GPU: 3080OC
Jag är mindre sosse än dig #Folding #Sweclockers #AnvänderMinGPU
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...
https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Tur att man sagt upp det för länge sen

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Nog borde man kunna lösa det så det är knutet till enheter snarare än plats?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Men orka!

Ah well, tur att vi har YouTube iallafall!

Ett Spotify för alla sablars streaming-tjänster hade varit något!
Men det får de upptäcka själva när folk börjar pirata sönder igen!

/L

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Nog borde man kunna lösa det så det är knutet till enheter snarare än plats?

Det gör dom ju, men har man inte sett på telefonen hemma får man problem då man testar på semestern. Eller om man ska se på smart tv:n i stugan..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Det gör dom ju, men har man inte sett på telefonen hemma får man problem då man testar på semestern. Eller om man ska se på smart tv:n i stugan..

Men det är ju det jag menar, att det ska vara knutet till enhet i stället för plats. Så man får "starta" det hela på en annan plats än stugan om man nu har en "fast" enhet där.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Skrivet av Max:

Medlemmar i ditt hushåll kan logga in på ditt konto och streama Max på olika enheter.

Vilket är falsk marknadsföring då jag inte kan streama i sommarstugan.

Beroende på abonnemang så kan man streama på mellan 2-4 olika enheter samtidigt, så vad gör det om jag streamar på en enhet i min lägenhet samtidigt som en annan stream sker på en annan enhet på adressen där jag har sommarstugan, det är ju ett och samma hushåll och jag har ju betalt för ett abonnemang som tillåter 4 olika streams på 4 olika enheter samtidigt.

Nu har jag inte Max utan "tänker" högt.

Permalänk
Medlem

Äter inte på Max, så det är lugnt...

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Gör inte så mycket då jag ändå inte använder mitt konto utanför hemmet. Kan väl va frestande någon gång när man sover på hotell och de har dåliga kanaler på tv:n där...men o andra sidan finns det annat o göra.

Permalänk
Medlem

Okej, så om du vill komma runt det sätter du upp en VPN-lösning. De du delar ut till (t ex utflugna barn) får använda en VPN-klient för att nå VPN-servern du sätter upp, sen delar alla samma IP-adress.

Om du redan hyr en molnserver sätter du en gemensam VPN-server i den som alla sedan ansluter till. Eventuellt med delad tunnling för en specifikt designerad "streaming-webbläsare", så att inte all trafik tunnlas.

Jag har inget eget intresse i att komma runt begränsningarna, då streamingpriserna fortfarande är överkomliga att bära själv. Men jag har funderat på att skaffa en blu-rayläsare och köpa på mig stora samlingar film för att rippa för personligt bruk. Det handlar mindre om ekonomin och mer om att jag inte litar på den godtycklighet i tillgänglighet och rättighetshantering som streaming-jättarna visar upp.

Permalänk
Medlem

Va. Lever/finns Viaplay ännu. Dags för nytt namn Viapay. Trodde skiten hade "kursat" för länge sen.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Men det är ju det jag menar, att det ska vara knutet till enhet i stället för plats. Så man får "starta" det hela på en annan plats än stugan om man nu har en "fast" enhet där.

Men du kan ju inte använda det i tv:n i stugan..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedman18:

Jag tycker att de borde istället begränsa till en inloggning i taget (så om en annan från vilda västern är inloggad måste bli utkickad) för det här är vansinne att ange kunden som kriminell

MAx är väl ett amerikanskt företag..
Där ska kunden bevisa att denne inte är kriminell..

Titta bara på wallmart, där efterfrågas kvittot efter du lämnat kassan för att visa att du inte snott sakerna du köpt..

Permalänk
Medlem

Dessa kontodelning suger så fett hårt.

Jäklar när sambon efter jobbet och är ledig en helg, och man råka behöva jobba helgen.
Sedan kollar man Netflix, Disney eller så där sedan sambon är i stugan och loggar in så ringer det när man är på jobbet bara behöver kod för logga in.

Och man känner inte direkt för betala extra just för man har flera adresser i sitt ägo.
Hushåll för mig personligen är personer som är folkbokförda på en adress, sedan om det loggar in någon annan stans i stugan eller vad det är så ska det inte hålla på jävlas.

Personligen tycker jag streaming tjänster är så dryga och hantera, och det går inte lägga till en epost adress för profilerna så om en profil loggar in att det kan få koden till deras mail.

Utan sambon behöver ringa för få en kod, bara för att hon har slutat så där 5 timmar tidigare än själv och har redan anlänt till stugan på helgen och man åker dit själv när man slutar bara för senaste inloggningen var hemma i stan.

Det verka vara horribel på ha kontroll när personer är utanför en adress det äger eller inte äger.

Tar man husvagnen på sommaren under semestern riktigt riktigt drygt också.

Visa signatur

▰ Asus RTX 4080 Super ▰ Intel Core I7 14 700K 3.4Ghz ▰ be quiet! Straight Power 12 Platinum 1500W ▰ MSI Z790 Gaming Plus WiFi ▰ Define R5 ▰ SSD 1: Samsung 980 1TB ▰ SSD 2: Kingston KC3000 4TB ▰ SSD 3: Kingston Fury Renegade 4TB ▰ SSD 4: Kingston Fury Renegade 4TB
▰ Kingston 64GB 2x32GB DDR5 5600MHz ▰ be quiet! BL097 ▰ Alienware AW3225QF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Men du kan ju inte använda det i tv:n i stugan..

Hur menar du? Om man ska ha en enhet i stugan får man ju starta den på den "godkända" platsen, så klart. Därefter är det låst till den.

Jag använder själv inga såna här tjänster, så jag vet inte om det är nån special special folk gör med sina saker, men att bara använda rakt av känns oproblematiskt med metoden jag föreslår.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Sitter med 50% priset, men har inte tittat på något på länge, om mina syskon inte kan använda det sporadiskt längre lutar det nog mot en uppsägning. Om alla streamingtjänster väljer att aktivt försämra mina abonnemang, förtjänar de inte mina pengar. Min familj har haft lite olika streamingtjänster som vi delat med varandra, så man kan titta lite här och lite där beroende på vem som har rättigheterna till det man vill titta på. En efter en har de börjat låsa kontodelning och en efter en har de tappat kunder (i mina cirklar). Inte konstigt att streamingsidor har börjat bli poppis igen, komplett utbud på en och samma plattform, "helt gratis" men inte lika smidigt att casta. Hoppas att det kommer någon lösning i framtiden där alla stora går ihop, så man kan betala för en streamingtjänst som har ALLT och pengarna fördelas ut till de som tillhandahåller det man tittar på.

Piracy is a service problem.

Visa signatur

Ge mig en kaka till kaffet.