Hårdvarukalender 2024 – tävlingar och erbjudanden fram till jul

Permalänk
Medlem

Får man använda AI för rim?

Visa signatur

*5800X|B550M|64GB|RTX2080S|GX750W|Core V21|280AIO|2TB+2TB|1440p 240Hz

AMD Ryzen 7 @4,95GHz|Gigabyte Aorus Elite(rev1.3)|Corsair 2x32 LPX Vengeance 2666C16 @3600C20|Gigabyte Windforce OC @Stock|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 4.0x4 Samsung 980 Pro 7000/5100 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Seagate 1TB i RAID 0|Acer Nitro XV272Uz 27" IPS 270Hz @240Hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Får man använda AI för rim?

Säkert redan folk som har gjort det. Hur ska man bevisa att ett kort rim är skapat av en AI?

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Säkert redan folk som har gjort det. Hur ska man bevisa att ett kort rim är skapat av en AI?

De brukar vara väldigt kassa om det är AI 😁

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Mina rim är också kassa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Vad menar du! Denna bjuder Copilot på.

"När tomten smyger runt i natten, och Rudolf fiser under hatten. Här är en klapp som gör dig glad, och kanske lite extra rad.
Så öppna nu med stor förväntan, och hoppas att du slipper hämta rentan. God jul och gott nytt år, hoppas denna klapp dig skratt ger i år!"

Permalänk
Medlem

Vilken tid lanserar ni dagens lucka?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Vilken tid lanserar ni dagens lucka?

"Julkalendern öppnas varje dag klockan 12:00 med en ny artikel på framsidan fram till julafton"
https://www.sweclockers.com/artikel/39984-hardvarukalender-20...

2024-12-04 12:00:
https://www.sweclockers.com/artikel/40189-lucka-4-trygga-kont...

Permalänk
Medlem

Hmm man verkar ha missat lucka 5 igår?

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Skrivet av shelter:

Hmm man verkar ha missat lucka 5 igår?

Lucka fem är idag och släps kl ~12:00

Permalänk
Medlem
Skrivet av breakman:

Lucka fem är idag och släps kl ~12:00

Ah, för tidigt på morgonen... Visste att det var den 5:e idag ändå fick jag det till att det var igår.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk

Vad är lucka 5 för något?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Vad är lucka 5 för något?

Gå till första sidan av tråden och tryck "Läs hela artikeln här", sen skrollar man ner och väljer dagens datum. Idag hamnar man här: https://www.sweclockers.com/artikel/40186-lucka-5-blankande-r...

Har man adblock avstängt på Sweclockers dyker dagens lucka upp direkt på hemsidan så slipper man gå runt för att hitta.

Permalänk

Var eller när presenteras vinnarna i tävlingarna? De vinnande bidragen brukar alltid vara top stuff

Permalänk
Redaktion
Skribent

Här kommer vinnarna i hårdvarukalenderns första tävling! Fler tävlingar väntar runt hörnet, så även om du inte vann den här gången kommer det fler chanser.

Lucka 1: Seagate Game Drive 5 TB (förstapris) + God of War Ragnarök Limited Edition Game Drive 2 TB (andrapris)
Vinnare 1: @Flintan86
Vinnare 2:: @Farmorgabbe

Skriv ett klassiskt julrim för Seagate Game Drive!

1:a plats:
Ty, under julen är det ej enbart laxen som skall lagras. Dito för digitala kopior, som får utrymmet att magras. Därför får du här något så det inte uppstår en kris, som medför att biblioteket kan växa som en julegris!

2:a plats:
Något som alla kommer gilla
Att installera hela playstation store är inte så illa
Och om din vän inte internet hava
Tar du med denna och lite cava

Stort grattis! Tävlingsvinsterna kommer på posten

Permalänk
Medlem

Nån som vet vad wehallen hade för dagens lucka idag, 6e? Vill bara veta vad det var och pris. Det står bara slutsålt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av segen:

Nån som vet vad wehallen hade för dagens lucka idag, 6e? Vill bara veta vad det var och pris. Det står bara slutsålt.

Denna för 9 tusen:

https://www.webhallen.com/se/product/371053-Webhallen-Config-...

Tror det fanns runt 30 st

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Ah! Tackar för svar! 9 papp för den är väl bra pris.

Permalänk
Medlem

Hur kommer det sig att priset verkar vara ordninare när man klickar in sig på nätaggregatet i lucka 6?

Nevermind, var inte inloggad på Inet bara.
Visa signatur

CPU: Det finns. GPU: Lite snabbare än den gamla! RAM: Absolut! Nätagg: Alldeles lagom. Kylning: Tyst och tillräcklig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Langelus:

Hur kommer det sig att priset verkar vara ordninare när man klickar in sig på nätaggregatet i lucka 6?

Du måste vara inloggad på Inet.se för att se rabatten.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Skulle det på något sätt gå att ändra el ta bort sitt bidrag som är inskickat idag?
Kom på ett tillägg till det, gick lite för fort att skicka in det.

Permalänk
Medlem

Inge rim, inge skoj.
Kommer bara gå till jobbet och hoppas företaget kanske bjuder på en Aladdin ask eller något.
Får trösta mig att jag jobbar nyår med 😆

Permalänk
Medlem

Riktigt trevligt pris idag så bara hålla tummarna. Lycka till alla!

Permalänk
Skrivet av Rildiz:

Inge rim, inge skoj.
Kommer bara gå till jobbet och hoppas företaget kanske bjuder på en Aladdin ask eller något.
Får trösta mig att jag jobbar nyår med 😆

Önskar mig ett jobb i julklapp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NetworkManiac:

Önskar mig ett jobb i julklapp!

Hoppas du får det kamrat!

Permalänk

Fantastiskt att ni gör dessa – de har blivit en naturlig del av vår jultradition att vara med i några av dessa tävlingar. Har suttit med flickvännen och skrivit och rimmat i timmar! Vi ser redan fram emot nästa omgång!

Permalänk
Medlem
Skrivet av godis-apa:

Fantastiskt att ni gör dessa – de har blivit en naturlig del av vår jultradition att vara med i några av dessa tävlingar. Har suttit med flickvännen och skrivit och rimmat i timmar! Vi ser redan fram emot nästa omgång!

Jag instämmer, det är verkligen en fantastisk julkalender varje år 🥳

Permalänk
Medlem

Så dagens lucka är more or less en länk till webhallens dagens lucka ?

Visa signatur

MAG B550 TOMAHAWK MAX WIFI, 5700x3d, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL 17 Beast, Asus RTX 4070 Dual White OC, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750e, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosse78:

Så dagens lucka är more or less en länk till webhallens dagens lucka ?

Tvärt om för webhallen lade ut sin efter Swec.

Permalänk

Ingen riktig jul utan en julkalender, ett mycket härligt iniativ

Permalänk

Mycket tråkigt att @Webhallen tar bort kampanjer på varorna efter att koden kommer ut. Varför släppa en rabattkod med sämre förutsättningar än era rabatterade priser tidigare SAMMA dag? Kolla t.ex. LEGO Technic Liebherr som indexerar från Google på 5 699 kr, nu 6 499kr om ni går in på sidan. Var flera produkter som sveptes med i prishöjningar efter koden kom ut.