Helgsnack: Vad bär du med dig varje dag?

Permalänk
Melding Plague

Helgsnack: Vad bär du med dig varje dag?

Dela med dig av dina dagliga följeslagare!

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Viking

Airpods

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 9800X3D | 32GB RAM @6000MT/s cl30 | Asus ROG Strix B650E-I | Cooler Master NR200P MAX V2 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem

Nja, utöver glasögonen, nyckeln till bostaden, plånboken och mobilen är det väl bara kalsonger och strumpor (dock inte samma varje gång, så klart) som alltid också är med när jag lämnar hemmet...

Väska bara om jag ska transportera jobbdatorn.

Hörlurar och sånt använder jag inte.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Plånbok, nycklar, telefon.

Visa signatur

''Man får betala för kvalitet och stabilitet'' //Pantburk 2024.

Permalänk

Utöver det vanliga nycklar o telefon är det väl snus och en vikbar sax samt en powerbank.

Permalänk

Samsung Flip 6, Hemnycklar och en smidig liten 400lm lampa i nyckelknippan.

Bra att ha nu när det är lite mörkare tider.
OBS Inbyggd kapsylöppnare i ramen på lampan. Pro!

Visa signatur

Moderkort: ASRock Z790 PG Lightning
Processor: Intel Core i7-13700K 3,4Ghz
Grafikkort: Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Ram: Corsair 32Gb DDR5 5600Mhz Vengeance S
SSD: Samsung 990 PRO 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Alltid: Glasögon, Nycklar, iPhone, Apple Watch, Yubikey och en minimal Leatherman (kapsylöppnare, skruvmejsel, perfekt att öppna kartonger)

Oftast: Airpods Pro och Näsdukar

Ibland: Plånbok

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem

Mobil med körkort i transparent skal
Nycklar till hemma
Möjligen bilnyckeln om den ska användas

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Mobilen, ett par Jabra Elite 10, plånbok i form av ett slimmat fodral i läder som rymmer 4 kort. Husnycklarna följer vanligen med och med dem kommer också en Leatherman Micra. Vanligen också en bilnyckel. Ska jag till jobbet följer också en portfölj med.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk

Har en vikbar påse med knapp som blir väldigt liten att ha i jackfickan.

Permalänk
Medlem

Nycklar med en yubikey, plånbok (tänk ridge wallet fast nej), mobil.
Hundbajspåsar i jackan och ibland pannlampa om man går ut på kvällen.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Mobil, AirPods och nycklar.

Ska jag till jobbet eller ta bussen får en ryggsäck följa med (med innehåll beroende av väder).
Man fick tänka om vad som följer med efter jag valde att vara bilfri..

Permalänk
Medlem

Jag bär med mig en "man-bag" med viktiga saker som mediciner, hygienartiklar (bl.a. cerat, liten flaska handsprit), olika pennor, litet block papper, USB-minne och ibland läsplatta. Finns alltid plats för papper och små inköp.

I fickorna: Space Pen och keycap puller (tangentbordsnörd) förutom plånbok och nycklar.
Jag har klippt till en bit läder att ha runt nycklarna för att skydda fickan från skarpa kanter.

På armen: Casio-digitalur, 80-talare av metall (inte nyproduktion av kromad plast)

Permalänk
Medlem

Hjärna... jag vet, underskattat, men kan vara bra ibland.

Visa signatur

Proud AMD customer since 1998!

Permalänk

Knivlagen är superbra, inget snack om saken. Den är dock ett hinder som gör att man få tänka till på vilka verktyg som man har med sig då den inkluderar i princip allt som kan vara farligt som en stekpanna. Detta gör att jag istället har skaffat dubbla uppsättningar av verktyg på olika platser och jag aldrig behöver flytta dem fram och tillbaka. -Dyrt, speciellt när de flesta inte ens har en enda uppsättning av dessa verktyg.

Så vad har jag med mig, nycklar, mobil, körkort, en klocka som är halvsmart med istället över en veckas batteritid.

I väskan, en powerbank, batteriladdare, tandpetare, plåster etc.
Sedan har jag småbags förberedda för att ta med mig, behöver jag ha en t.e.x en Processmeter så tar jag med min den då. Och jag har tillgång till dessa på både jobb och hemma.

Permalänk
Medlem

Plånbok, nycklar och mobil.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

En påse nötter

Permalänk
Medlem

Snus

Permalänk

Riktigt bra verktyg, sitter alltid i bältet. Vet jag att jag troligen kommer vistas i en miljö där just kniven skulle bli kinkig så får den vara hemma vilket som tur är inte ofta. Skönt att bo på landet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ELF:

Plånbok, nycklar och mobil.

Plånbok slutade jag med iom Apple Pay.

Har vanligtvis nycklar och mobil. Så få saker som möjligt.
Om/när jag köper boende igen så installerar jag nog ett dörrlås man kan öppna med NFC.

Permalänk
Medlem

Jag har alltid en ficklampa med mig

Visa signatur

AMD 3700x, 1700 GB SSD, 18 TB HDD, 32 GB RAM, MSI RTX3070, Dubbla Blueray brännare.

Permalänk

Mobilen är det enda. Och glasögonen.

Skönt som f-n att slippa släpa på massa prylar.

Permalänk
Medlem

Jag har tunga lån som hänger på axlarna. Det är nog det som följer med vart jag än går.

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem

Bara mobil och nycklar.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / ASRock B650M PG Riptide / ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC / 32GB DDR5-6000Mhz Corsair Vengeance RGB EXPO / 2TB WD Black WDS200T3X0E / Corsair iCUE H150i Elite LCD XT / Corsair RM850x / Corsair 3000D RGB Airflow

Permalänk
Medlem
Skrivet av taliz:

Plånbok slutade jag med iom Apple Pay.

Har vanligtvis nycklar och mobil. Så få saker som möjligt.
Om/när jag köper boende igen så installerar jag nog ett dörrlås man kan öppna med NFC.

Har Android så kan inte skaffa ApplePay och Handelsbanken är slöa som bara den på att stödja Google Wallet.
Börjar snart fundera på att byta bank som en del har gett förslag om.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Nycklar
Klocka
Mobiltelefon

Visa signatur

Core i7 6700K | Asus Prime Z270-A | Enermax ETS-T40 | Corsair Vengeance 16GB @3000Mhz | 275GB Crucial MX300 | 1TB WD Blue 7200RPM | Define C | Corsair RM650x | Asus VG278H 1080p @60Hz | Nvidia RTX 2070 Super

Permalänk
Medlem

Jag verkar vara en av få som alltid har en anteckningsbok och minst en penna med sig. Perfekt för att slippa ta fram mobilen - skriv ner en tanke, todo eller skissa lite.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Iphone och AirPods har jag ALLTID i fickorna, sen oftast även bilnyckel.

Sen lämnar jag vääääldigt sällan hemmet utan ryggsäck innehållandes min MacBook Pro 14" som jag inte klarar mig länge utan. Har jag ens minsta lilla "risk" att ha 10 dödminuter så vill jag ha min laptop, mobilen är inte en fullgod ersättare. Utöver datorn så har jag även sedan ett halvår tillbaka ALLTID med mig ett Jabra Evolve2 75 headset. Jag förstår inte hur jag klarade mig i livet utan ett headset som faktiskt tar bort bakgrundsljud i telefonsamtal (för den på andra sidan alltså). Det är svårt att beskriva hur skönt det är att kunna diska, handla, köra bil, hugga vet, ja vad du vill utan att det hörs för mottagaren. Med den utfällbara lilla micken så kan man även använda dom som vanliga hörlurar när man inte pratar i telefon utan att behöva se ut som att man har ett callcenter headset på sig (vilket man ju förvisso har).

Till väskan i sig är en Everyday Backpack Zip från Peak Design. En vansinigt smidig väska där man enkelt kan skapa flera olika fack i olika storlekar i väskan som gör att man kan ha saker som man inte vill ska krossas av andra saker där i och gör sig därför grymt bra om man vill ha med sig lite ömtåligare saker som kameror och mikrofoner.

Visa signatur

Följ mig på Youtube Följ Teknikstrul på Youtube
Mina uppgifter för frakt:
Johan Flodqvist
Säbyvägen 18, 57339 Tranås
0708389515 / flodqvist.johan@gmail.com

Permalänk
Medlem

Kamera förutom det som de flesta har listat. Oftast en liten Lumix GX-880 med nått pancakeobjektiv på.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730