Musikhjälpen - Teknikhjälpen, söker random shmandom

Permalänk
Skrivet av justabit:

Har ett GTX 1080 som bara ligger. Tror jag har en Ryzen 1600 också någonstans. Har dock inte kartonger eller förpackningar kvar. Bor kring Ödeshög.

Det ligger ju på väg mot Tranås, det kanske @JohanFlodqvist själv kan åka förbi och hämta upp på väg hem från landet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spawnbadboy:

Hur är det om man bor i malmö? Kanske har en inte helt komplett statinär att skänka

Det låter ju magiskt. Du kan inte tänka dig att skicka den? Jag kan lösa frakten i så fall och hittills har jag aldrig haft några problem med stationära datorer som skickats direkt i sitt chassi, det verkar som att postmänniskorna fattar att man inte kan kasta omkring den då

Skrivet av KAN1N:

Har eventuellt ett schysst gammalt Corsair gold PSU och 2 Sata SSD boot drives att skänka
Skriv till mig om det är av intresse.

Hade ju varit helt fantastiskt även detta. Om du inte bor i närheten av någon av oss så skulle ju frakt funka bra för dessa, jag drar iväg ett PM

Skrivet av Spawnbadboy:

Hänger inte med?
Kommer han och hämtar då?

Haha nej, Danne är från Umeå och hans svenska geografi söder om Sundsvall lämnar en del att önska. Magnus bor i Växjö, en goa 23 mil från Malmö längs Södra Sveriges sämsta Europaväg som enligt Google Maps skulle ta ynka 2h och 27min att köra. Sååå jag tror nog att frakt vore absolut smidigast om inte möjligtvis @GreenKeg som jobbar i Malmö mellan varven ska dit i närtid?

Skrivet av justabit:

Har ett GTX 1080 som bara ligger. Tror jag har en Ryzen 1600 också någonstans. Har dock inte kartonger eller förpackningar kvar. Bor kring Ödeshög.

Det hade ju varit helt fantastiskt till datorn som @Elscooter-geekout skänker och som jag har en Ryzen 2600 till. Ödeshög är ju inte så långt från Tranås heller så det kan jag se till att plocka upp någon dag.

Skrivet av Elscooter-geekout:

Det ligger ju på väg mot Tranås, det kanske @JohanFlodqvist själv kan åka förbi och hämta upp på väg hem från landet.

Just imorgon kommer vi nog ha relativt bråttom hem, men jag kan absolut åka till Ödeshög i veckan

Visa signatur

Följ mig på Youtube Följ Teknikstrul på Youtube
Mina uppgifter för frakt:
Johan Flodqvist
Säbyvägen 18, 57339 Tranås
0708389515 / flodqvist.johan@gmail.com

Permalänk
Medlem

Fantastiskt kul att så många vill hjälpa till! Helt magiskt 🙏🌟

Visa signatur

Johan Flodqvist

Permalänk
Medlem
Skrivet av justabit:

Orkar du skicka? 🙏

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFlodqvist:

Just imorgon kommer vi nog ha relativt bråttom hem, men jag kan absolut åka till Ödeshög i veckan

Bara dra ett PM innan så kan vi mötas upp vid ICA i Ödeshög. Är hemma måndag till onsdag, borta resten av veckan. Hittade 1600an men den behöver en rengöring då det visst satt kvar en gammal kylpasta och har själv ingen isoprop hemma just nu.

Permalänk
Snusfri

Ska gå igenom datorgarderoben, kan nog finnas något

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem

Har två xtrfy m42 trådlösa möss som funkar helt ok, kan hända scrollen gnisslar på en av dom. Kan det vara av intresse?

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Pulsar Xlite V3, grips och glasskates | Logitech G PRO X Wireless | Bambu Lab P1S

Permalänk
Medlem

Har en kylare och PSU som har legat oöppnade länge nu, om de är av intresse så får ni dem.

Permalänk
Medlem

Kör @Webhallen något välgörenhetsevent inför jul i år, någon som vet? 🤔

Permalänk
Medlem
Skrivet av justabit:

Bara dra ett PM innan så kan vi mötas upp vid ICA i Ödeshög. Är hemma måndag till onsdag, borta resten av veckan. Hittade 1600an men den behöver en rengöring då det visst satt kvar en gammal kylpasta och har själv ingen isoprop hemma just nu.

Rengöring är inga problem, det löser jag i en handvändning Då siktar vi på någon dag i början på veckan då!

Skrivet av THB:

Ska gå igenom datorgarderoben, kan nog finnas något

Ja men gör så, kul att du vill vara med och bidra!

Skrivet av Adnerhill:

Har två xtrfy m42 trådlösa möss som funkar helt ok, kan hända scrollen gnisslar på en av dom. Kan det vara av intresse?

Ja men absolut, vad gäller lättare speldatorer är det alltid kanon att bara kunna skicka med en mus över huvud taget så slipper dom spela med typ en Biltema-mus också

Skrivet av Celebmir:

Har en kylare och PSU som har legat oöppnade länge nu, om de är av intresse så får ni dem.<Uppladdad bildlänk>

Ja det vore ju helt fantastiskt! Ingen dålig PSU det där heller, jag kör en senare modell av det i min main rig, riktigt fint! Också kul med en splitter ny AIO men som är av lite äldre modell, känns exotiskt på något vis

Lättast är om du kan skicka om du inte bor i närheten av någon av oss?

Skrivet av Viceroy:

Kör @Webhallen något välgörenhetsevent inför jul i år, någon som vet? 🤔

Jo dom snackade om det på streamen med Sweclockers på uppesittarkvällen innan Black Friday här för någon vecka sedan att de skulle köra en längre stream precis som tidigare år. Det lät i alla fall som att dom satsade lite extra hårt fick jag intrycket av

Visa signatur

Johan Flodqvist

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woppa86:

Var bor du?

Mitt i Sthlm

Permalänk
Medlem

@OskarB98
Jag har följande som ligger och skräpar,
- Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 2666MHz / DDR4 /
- Logitech G502 Hero Special Edition Gamingmus

Visa signatur

Hyfsat bra gaiming rigg med rätt så stor skärm + dyr mus och grymma lurar. :)

Permalänk
Medlem

650w atx nätagg ledigt efter julafon och SSD 120Gb har jag ett gäng liggande.

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE -snart borta-
i7-11700K|ASUS ROG STRIX B560-F GAMING WIFI|32GbDDR4|RTX3080
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem

Det låter ju magiskt. Du kan inte tänka dig att skicka den? Jag kan lösa frakten i så fall och hittills har jag aldrig haft några problem med stationära datorer som skickats direkt i sitt chassi, det verkar som att postmänniskorna fattar att man inte kan kasta omkring den då

Hade ju varit helt fantastiskt även detta. Om du inte bor i närheten av någon av oss så skulle ju frakt funka bra för dessa, jag drar iväg ett PM

Haha nej, Danne är från Umeå och hans svenska geografi söder om Sundsvall lämnar en del att önska. Magnus bor i Växjö, en goa 23 mil från Malmö längs Södra Sveriges sämsta Europaväg som enligt Google Maps skulle ta ynka 2h och 27min att köra. Sååå jag tror nog att frakt vore absolut smidigast om inte möjligtvis @GreenKeg som jobbar i Malmö mellan varven ska dit i närtid?

Jag har också en hel datamaskin på jobbet som vi känner kan gå till välgörande ändamål. Den är helt komplett med Inte Core-processor av fjärde generationen (minns ej exakt vilken), SSD och 970-grafik. Funkar fint. Är en Taurus-dator, så från Inet.

Det vore dock kul om det kunde dokumenteras lite vad som händer med den så att jag kan redovisa det för mina kollegor.
Men den finns alltså i Malmö och det vore så klart enklast om den kunde hämtas upp på något vis. Men annars får jag väl försöka få iväg den via post.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 15 Sequoia

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pete_K:

@OskarB98
Jag har följande som ligger och skräpar,
- Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 2666MHz / DDR4 /
- Logitech G502 Hero Special Edition Gamingmus

PM!

Permalänk
Medlem

Har massor med mekniska hårddiskar .

Permalänk
Medlem

är en R5 3600 av intresse? Jag står för frakten ofc

Permalänk
Medlem

Av nån skum anledning kan jag inte redigera mitt inlägg, men iaf. Jag tror jag kan skrapa fram en kylare oxå. Black rock eller nåt liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frisell:

Av nån skum anledning kan jag inte redigera mitt inlägg, men iaf. Jag tror jag kan skrapa fram en kylare oxå. Black rock eller nåt liknande.

Så grymt! Om du inte bor nära någon skicka sllt till johan flodqvist 🥳❤️🙏

Permalänk
Medlem
Skrivet av KAN1N:

Har eventuellt ett schysst gammalt Corsair gold PSU och 2 Sata SSD boot drives att skänka
Skriv till mig om det är av intresse.

I Stockholm har vi @ OskarB98 som kanske kan hämta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woppa86:

Så grymt! Om du inte bor nära någon skicka sllt till johan flodqvist 🥳❤️🙏

Toppen! Rotar i det imorgon. Man måste fan helga vilodagen

Grymt initiativ! God jul och puss på ljumsken!

Permalänk
Medlem

Har föjande:
1ST CPU I5-4690K 3.5 ghz LGA1150
2ST HD WD10EZRX 1tb SATA 64 mb cache
1 st skärm Lenovo MB215LCABUL 21" hdm/dp
Har ev bågon chromecast också om det passar in

Finns i åkersberga/stockholm @OskarB98

Permalänk
Medlem
Skrivet av jolu:

Har föjande:
1ST CPU I5-4690K 3.5 ghz LGA1150
2ST HD WD10EZRX 1tb SATA 64 mb cache
1 st skärm Lenovo MB215LCABUL 21" hdm/dp
Har ev bågon chromecast också om det passar in

Finns i åkersberga/stockholm @OskarB98

Samt en toshiba MK7575GSX 2.5" SATA på 750 GB om det finns en laptop som saknar disk

Permalänk
Medlem

Jag har en snurrdisk om 1.0 Tb ny och oanvänd, utplockad från köpedator.
1 st Microsoft Sidewinder x1 gaming tangentbord i mycket gott skick, rent och snyggt.
Finns i Örebro, kan upphämtas både dagtid och kvällstid. Bara att hojta till.

Permalänk
Medlem

Går tydligen inte att redigera. Riktade mig till @JohanFlodqvist

Permalänk
Medlem

[Jag som kan hämta i Stockholm]

Jag tror att jag kontaktat alla er som hade prylar i Stockholm som kunde skänkas. Om jag missat någon så får ni gärna skicka ett PM till mig istället! 😄

Tack till alla er som redan har skänkt prylar! <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Jag har också en hel datamaskin på jobbet som vi känner kan gå till välgörande ändamål. Den är helt komplett med Inte Core-processor av fjärde generationen (minns ej exakt vilken), SSD och 970-grafik. Funkar fint. Är en Taurus-dator, så från Inet.

Det vore dock kul om det kunde dokumenteras lite vad som händer med den så att jag kan redovisa det för mina kollegor.
Men den finns alltså i Malmö och det vore så klart enklast om den kunde hämtas upp på något vis. Men annars får jag väl försöka få iväg den via post.

Det låter ju grymt! Jag har försökt hitta någon lösning för upphämtning i Malmö men utan framgång, så om det var möjligt att få den skickad vore det helt klart smidigast.

Ja det blir nog rätt väldokumenterat på

http://YouTube

YouTube. Det kommer troligtvis komma en samlad video från hela projektet sen, men framförallt ett flertal live's. Vi kommer som vanligt köra en live på Fredag kväll, från ca 20:00-00:00(-ish), sen har vi en Live-podd på tisdag morgon mellan 05:30-06:30. Sen kommer det utöver det komma dagliga livesändningar med byggen och uppdateringar från projektet men det finns inga satta tider för dessa ännu. Min dygnsrytm är en aning udda, så på vardagar så brukar jag köra live vid typ 04:00-06:00 eller på förmiddagar någon gång mellan 09-12 typ. Men vi ska försöka vara lite uppstyrda den här gången och ge lite mer heads up än vad jag brukar göra annars

Skrivet av klein:

Har massor med mekniska hårddiskar .

Det låter ju kalas! Bor någon av oss i närheten? Annars får du jättegärna skicka dom till mig. Skicka ett PM så kan jag lösa frakt i så fall. Min adress står i min signatur också, så det går bra att skicka direkt med dom uppgifterna också

Skrivet av Frisell:

är en R5 3600 av intresse? Jag står för frakten ofc

Oh ja! Har varit och plockat upp en dator med en Ryzen 1600 i idag, den skulle ju vara perfekt att byta ut mot en Ryzen 3600 och sen paras ihop med det GTX 1080 som kommer skänkas. Du får också jättegärna skicka den till mig om du inte bodde i närheten av, ja helst mig i och med att jag har resterande delar till den datorn

Skrivet av Frisell:

Toppen! Rotar i det imorgon. Man måste fan helga vilodagen

Grymt initiativ! God jul och puss på ljumsken!

Haha det låter bra det!

Skrivet av Falistar:

Jag har en snurrdisk om 1.0 Tb ny och oanvänd, utplockad från köpedator.
1 st Microsoft Sidewinder x1 gaming tangentbord i mycket gott skick, rent och snyggt.
Finns i Örebro, kan upphämtas både dagtid och kvällstid. Bara att hojta till.

Gosh darnet. Jag borde ha kollat SweC, kom precis hem från Örebro

Har du möjligtvis möjlighet att skicka? Tangentbord och HDD är ju högintressant och Sidewindern har jag dålig koll på men är ju helt klart värd att annonsera ut för sig om inte annat även om jag har dålig koll på vad de kan tänkas gå för

Visa signatur

Johan Flodqvist

Permalänk
Medlem

Det låter ju grymt! Jag har försökt hitta någon lösning för upphämtning i Malmö men utan framgång, så om det var möjligt att få den skickad vore det helt klart smidigast.

Menade så klart Intel Core (inte Inte Core – jäkla felskrivningar man alltid ser i efterhand).

Ska se vad jag kan göra gällande att skicka den.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 15 Sequoia

Permalänk
Medlem

Ja det blir nog rätt väldokumenterat på YouTube

YouTube. Det kommer troligtvis komma en samlad video från hela projektet sen, men framförallt ett flertal live's. Vi kommer som vanligt köra en live på Fredag kväll, från ca 20:00-00:00(-ish), sen har vi en Live-podd på tisdag morgon mellan 05:30-06:30. Sen kommer det utöver det komma dagliga livesändningar med byggen och uppdateringar från projektet men det finns inga satta tider för dessa ännu. Min dygnsrytm är en aning udda, så på vardagar så brukar jag köra live vid typ 04:00-06:00 eller på förmiddagar någon gång mellan 09-12 typ. Men vi ska försöka vara lite uppstyrda den här gången och ge lite mer heads up än vad jag brukar göra annars

Det låter ju kalas! Bor någon av oss i närheten? Annars får du jättegärna skicka dom till mig. Skicka ett PM så kan jag lösa frakt i så fall. Min adress står i min signatur också, så det går bra att skicka direkt med dom uppgifterna också

Oh ja! Har varit och plockat upp en dator med en Ryzen 1600 i idag, den skulle ju vara perfekt att byta ut mot en Ryzen 3600 och sen paras ihop med det GTX 1080 som kommer skänkas. Du får också jättegärna skicka den till mig om du inte bodde i närheten av, ja helst mig i och med att jag har resterande delar till den datorn

Haha det låter bra det!

Gosh darnet. Jag borde ha kollat SweC, kom precis hem från Örebro

Har du möjligtvis möjlighet att skicka? Tangentbord och HDD är ju högintressant och Sidewindern har jag dålig koll på men är ju helt klart värd att annonsera ut för sig om inte annat även om jag har dålig koll på vad de kan tänkas gå för

Ska nog kunna ordnas om jag hittar lämpligt emballage.

Permalänk
Medlem

Jag har en Ryzen 5 3600 med standard kylare om det är intressant