LegoClockers - Samlingstråd för allt med Lego

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör

Grävde lite i den gamla legolådan och hittade några egna små modeller som jag byggde i min ungdom. Jag var helt galen i Star Wars: The Old Republic i ett tag så gjorde både en Sith Empire Star Destroyer och en Republic Hammerhead Corvette i ministil. Ganska kul minne ändå!

Permalänk

Vart brukar ni köpa era Ljuskit och är ni nöjda med dem?

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Ny hylla med ljus till Titanic

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem
Skrivet av storPutte:

<Uppladdad bildlänk>

Ny hylla med ljus till Titanic

När man ser den i relation till en soffa så förstår man vilken maffig pjäs det är!

Permalänk
Medlem

Webhallen och LEGO önskar god jul med en rabattkod som ger 10 procent på allt LEGO, oavsett om byggsatserna redan är på kampanj. Utforska sortimentet via länken nedan och knappa in merrybrickmas i kassan för att få din rabatt.

Utgår från att rabattkoden endast gäller idag, 9:e december.

https://www.sweclockers.com/artikel/40196-lucka-9-danska-bita...

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Webhallen och LEGO önskar god jul med en rabattkod som ger 10 procent på allt LEGO, oavsett om byggsatserna redan är på kampanj. Utforska sortimentet via länken nedan och knappa in merrybrickmas i kassan för att få din rabatt.

Utgår från att rabattkoden endast gäller idag, 9:e december.

https://www.sweclockers.com/artikel/40196-lucka-9-danska-bita...

Äsch, kunde inte hålla mig nu och tänkte att det är lika bra jag köper BTTF deloreanen nu till mig själv i julklapp. Blev inget större fynd men i.a.f. något.
Äldsta barnet fick även en till julklapp.

Tack för tipset!

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

Äsch, kunde inte hålla mig nu och tänkte att det är lika bra jag köper BTTF deloreanen nu till mig själv i julklapp. Blev inget större fynd men i.a.f. något.
Äldsta barnet fick även en till julklapp.

Tack för tipset!

Grattis, Den bilen står på min önskelista också jag har t om ett ljud/ljuskit liggande till den som jag köpte på någon kampanj. Sen kom Endurance och seglade in FOMO och Lego gift with purchase osv tömde min legobudget för stunden iaf.

Visa signatur

“Hard times create strong men. Strong men create good times. Good times create weak men. And, weak men create hard times.”

Permalänk

Vart ett Ljuskit också men satan vad pilligt och frustrerande installation var då modellen är relativt instabil innan ljus 😂

Tanken är sen att göra en moc med jack i en släde som "santi claw" med skelett renar, gissar renarna lär dock få vänta 😅

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Jag fick en ’lele’ till jul:

Överlag fantastisk, men såklart lite varierande passform

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Jag fick en ’lele’ till jul:
<Uppladdad bildlänk>

Överlag fantastisk, men såklart lite varierande passform

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Minsta grabben fick den där i våras då han fyllde år, roligt bygge! Du har inte koll på om det finns en Eve i samma storlek nånstans?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viper_82:

Minsta grabben fick den där i våras då han fyllde år, roligt bygge! Du har inte koll på om det finns en Eve i samma storlek nånstans?

Inte vad jag har sett, finns dock ett försök:

https://ideas.lego.com/projects/8b09e272-dfbb-4389-8d04-ead20...

Jag kände mig lite tveksam när det var en ren kopia, men när lego slutat producera modellen och ’äkta’ kostar många tusen så kändes det så ovärt…

Stora nackdelen jag märkt av är att ’nacken’ inte riktigt orkar med vikten av huvudet, framförallt vid lek med den, men det kanske går att fixa

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Inte vad jag har sett, finns dock ett försök:

https://ideas.lego.com/projects/8b09e272-dfbb-4389-8d04-ead20...

Jag kände mig lite tveksam när det var en ren kopia, men när lego slutat producera modellen och ’äkta’ kostar många tusen så kändes det så ovärt…

Stora nackdelen jag märkt av är att ’nacken’ inte riktigt orkar med vikten av huvudet, framförallt vid lek med den, men det kanske går att fixa

Ja nacken är lite klen, läste nåt att det kom en fix till det på de senare äkta lego. Men som du skrev så är det inte riktigt värt pengarna för att få tag på en sån. Synd att det inte blev en riktig Eve när de ändå gjorde Wall-E.

Permalänk
Medlem

Ny för mig.

Visa signatur

Om jag skitet pengar, hade jag suttet och krystat i just denna stund.
Asus P8Z68-V || i7 2600K 3,4GHz @ 4,3GHz || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Samsung 830 128GB || Gigabyte GeForce GTX 970 WF 3X OC 4GB || Corsair RM850 850W || Fractal Design Define XL || Antec KÜHLER H2O 620 || Acer 27" Predator XB271HU

Permalänk

Nytt rykte för BF nästa år.. Star trek!

https://www.brickfanatics.com/more-details-lego-icons-star-tr...

USS enterprise 3600 bitar... Blir nog day one köp...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Nytt rykte för BF nästa år.. Star trek!

https://www.brickfanatics.com/more-details-lego-icons-star-tr...

USS enterprise 3600 bitar... Blir nog day one köp...

Fanken, jag som precis byggt ihop mitt enterprise från bluebrixx, legos lär vara snyggare (kanske dock mer än 1000.- med frakt)

Visa signatur

"Arguing on internet is like running in the special olympics. Even if you win you're still retarded."

Permalänk
Medlem

Om ryktena stämmer, så lär det bli första legosatsen av den kalibern någonsin, som jag köper.

Visa signatur

| Corsair Obsidian 500D | Intel Core i7-3770K 3.9GHz med Corsair iCUE H115i Elite Capellix XT | Asus Z77 Sabertooth | Corsair Vengeance Pro Black 4x8GB 1866MHz CL9 | 2x EVGA GeForce GTX TITAN X 12GB, SLI | X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Samsung 870 EVO 2TB, Samsung 870 EVO 1TB, 2x Seagate Barracuda 2TB | Corsair AX860i | PG279Q | Windows XP/10 Dual-Boot |

Permalänk
Skrivet av orig_rejser:

Fanken, jag som precis byggt ihop mitt enterprise från bluebrixx, legos lär vara snyggare (kanske dock mer än 1000.- med frakt)

Endurance är 3000 bitar och ~ 3k så den lär vara runt 4k, dock med ett par gwp 😎

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Endurance är 3000 bitar och ~ 3k så den lär vara runt 4k, dock med ett par gwp 😎

Ppk brukar ju vara 1-1.30 i början om inget skumt. Eller ofta iallafall.

Visa signatur

"Arguing on internet is like running in the special olympics. Even if you win you're still retarded."

Permalänk
Skrivet av orig_rejser:

Ppk brukar ju vara 1-1.30 i början om inget skumt. Eller ofta iallafall.

Får hoppas på det 😊 skall lätt unna mig den om den släpps nästa BF. Förhoppningsvis är det också massa gwp som man kan bygga.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Längsta lego-projektet någonsin? Köptes och gavs till sonen julen ’23, men byggdes bara halvvägs då… Äntligen avklarad!

Permalänk
Medlem

Min Dark Falcon färdigbyggd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mutumba:

<Uppladdad bildlänk>

Min Dark Falcon färdigbyggd

Äntligen erkännande att Jar-Jar är Sith!

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Äntligen erkännande att Jar-Jar är Sith!

Den och white vader var bland de största dragplåstrena för bygget (har den också)

Visa signatur

CPU: R7 9800X3D | GPU: Asrock 7900XTX Taichi OC | MB: Asus B650E-I| RAM: 2x32 Kingston Fury @6000MHz CL30|Cooling:Noctua NH-D15 G2|PSU: Phanteks AMP GH 1000W|SSD: Kingston Fury Renegade 2TB + Corsair MP510 4TB |CASE:Streacom DA6 XL Chrome

Permalänk
Medlem

Byggde klart min P1. Kommer passa bra på hyllan med de övriga tre bilarna. 9h och 42min byggtid blev det för denna.

Tog även fram lite av mitt gamla Lego för att prova att bygga ihop med dottern på tre år. Gick över förväntan. Jag plockade fram bitar och hon byggde rätt enligt beskrivningen för det mesta. Lego set 6332. Tror det är tre små bitar jag inte lyckats hitta men i övrigt komplett.

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk

Måste rekommendera "lilla" R2D2. Så himla fin i hyllan, och lite lagom i detta utförande. Kan inte jämföra med den större versionen, men jag uppskattar nog mer den här mindre varianten.

https://www.lego.com/sv-se/product/r2-d2-75379

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör

Byggde upp den här Land Rovern med tjejen och hennes familj. Ganska tjusig tycker jag.

Permalänk
Skrivet av Edin_II:

Byggde upp den här Land Rovern med tjejen och hennes familj. Ganska tjusig tycker jag.

<Uppladdad bildlänk>

Mitt nästa bygge tror jag. 😃 Gillar inte alls den där andra Land Rovern. Denna kan konfiggas på lite olika sätt med här jag för mig? Kul!

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av spacedebree:

Mitt nästa bygge tror jag. 😃 Gillar inte alls den där andra Land Rovern. Denna kan konfiggas på lite olika sätt med här jag för mig? Kul!

Tycker den är jättefin, men visst man får MOCa den själv för andra konfigurationer.

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör
Skrivet av spacedebree:

Kul! Precis, vi byggde ihop en extradel till motorhuven, samt like bensindunkar och annat kul. Går att skräddarsy designen lite

Permalänk

Någon Peugeot diggare här?