Dålig service och bemötande från UPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Radovic:

Jag hade ett beklagansvärt ärende med Movistar. Jag hade lämnat in en ansökan om retur (skriftligt för att ha bevis) avseende mobiltelefon.

Meanwhile på andra sidan galen 🤪 skapen:
2 månader senare dyker jag upp med en advokat guess what...ärendet Nedlagt. Skulle inte de svara skriftligt 📜 =N E J för de ville hitta ett sätt/skäl till att inte vidareförfara med återbetalning av produkt.

Var i deras butik 🏪 och fick 2 "erbjudanden":

a) jag kunde skriva på "innan jag hade fått pengarna att jag hade fått pengarna" (Please 😂) och få pengarna utbetalda "vid ett senare tillfälle" (Why not now liksom)

b) De ville att jag skulle bevisa att jag inte hade telefonen i min ägo. Vilket jag inte har Men jag genmäle att åklagaren nog skulle vara intresserad av att titta närmare på denna högst olagliga blåsning och den video 📹 som jag har på, när jag lämnade in telefon #&) @#3@#+$ för två månader sedan...

Exploatering...topplocket flyger av en av upprördhet...🤬🤬🤬🤬🤬🤬

Tråkigt att höra, men hur har det med UPS att göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trent023:

Tråkigt att höra, men hur har det med UPS att göra?

Man det säger sig väl självt? Att UPS är lika tråkiga som Movistar när det är eller blir tal om leveranser eller returer. Bägge bolagen är lika tråkiga nyheter som en gravid oskuld: Till och med så tråkiga att Den Målade Färgen hoppar ner och går ifrån Det Vita Staketet innan Färgen hunnit torka av uppgivenhet och tristess...

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Permalänk
Medlem
Skrivet av xSean145:

Om man beställer från Amazon och det levereras med UPS så ska man kontakta Amazons kundtjänst för att få hjälp om UPS strular.
Har varit med om det många gånger och Amazons kundtjänst som alltid är överdrivet trevliga har omgående kontaktat UPS för att ge dom piskrapp. Dom har alltid löst kontakten med dom riktigt bra.

Bra tips. Jag är liten jämte UPS men UPS är små jämte Amazon

Permalänk
Medlem

Barje gång jag slarvat och råkat beställa något som levereras av UPS eller Postnord brukar jag skicka ett mail till företaget att jag är nöjd med deras hantering men att de bör se över om de inte ska erbjuda andra alternativ nör det gäller spedition. Om jag ska köpa en produkt betalar jag gärna lite extra, både för produkten och för leveransen, för att bara säker på att den kommer så snabbt som möjligt istället för att behöva vänta på postnord och UPS oundvikliga loopar. Hos UPS är det att de inte kunde leverera och jag får hämta på ett obekvämt ställe. Hos Postnord är det systematisk felsortering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xSean145:

Om man beställer från Amazon och det levereras med UPS så ska man kontakta Amazons kundtjänst för att få hjälp om UPS strular.
Har varit med om det många gånger och Amazons kundtjänst som alltid är överdrivet trevliga har omgående kontaktat UPS för att ge dom piskrapp. Dom har alltid löst kontakten med dom riktigt bra.

Det här är nyckeln till att hantera UPS. UPS försökte inte ens låtsas som att de försökt leverera till mig - jag var hemma och hade för säkerhets skull valt att leverera hem till mig även om jag inte var hemma. Utan någon kontakt med mig fick jag reda på att mitt paket låg hos ett ombud några mil bort.
Kontaktade UPS som lovade att de skulle hämta mitt paket och leverera hem det, när inget hänt på två dagar kontaktade jag steelseries i det här fallet, som reklamerade leveransen och skickade nytt paket. Ett par dagar senare kom det en sur UPS-chaufför och la en kommentar om att "här är ditt lilla paket som tydligen var svårt att hämta".

Permalänk
Medlem
Skrivet av oortone:

Bra tips. Jag är liten jämte UPS men UPS är små jämte Amazon

Viva la unión les digo de corazón.

Leve unionen [mellan Amazon och UPS] och jag säger det från hjärtat).

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Permalänk
Medlem

UPS var enda alternativet hos en ÅF, som tur var fanns ombudsleverans som tillval.
Tydligen har mitt paket ankommit till ombud, men jag har inte fått någon notis från UPS, inget nummer att uppge eller tex BankID-verifiering.
Noterade det när jag slog på mitt kollinr i deras sökportal. Det står dock bara att den levererats, enda infon är min hemadress. Kan inte se vilket ombud den är hos, bara att en ”David” signerat mottagandet. Haha.

Som tur var, så ser jag från ÅF vilket ombud jag valde. Hoppas det paketet är där och jag kan hämta ut det.
UPS är fenomenalt dåliga.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Mitt gamla jobb delade lastkaj med ett företag som fick leveranser från UPS. Det var alltid underhållande att titta på när UPS lastade av alla paket, plingade på dörren och direkt började lasta in paketen igen för att sedan åka innan de hann öppna dörren... helt obegripligt arbetssätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

UPS var enda alternativet hos en ÅF, som tur var fanns ombudsleverans som tillval.
Tydligen har mitt paket ankommit till ombud, men jag har inte fått någon notis från UPS, inget nummer att uppge eller tex BankID-verifiering.
Noterade det när jag slog på mitt kollinr i deras sökportal. Det står dock bara att den levererats, enda infon är min hemadress. Kan inte se vilket ombud den är hos, bara att en ”David” signerat mottagandet. Haha.

Som tur var, så ser jag från ÅF vilket ombud jag valde. Hoppas det paketet är där och jag kan hämta ut det.
UPS är fenomenalt dåliga.

En annan UPS klassiker är vad det alltid gör när jag beställer grejer från USA. Jag får ett email om att välja utlämningsställe eller hemleverns. 100% av gångerna än så länge går det inte att välja ett utlämningsställe innan de gjort ett leveransförsök. Och varje gång lämnar de paketet framför dörren utan att ringa på eller knacka. Nu är jag iofs OK att de lämnar paketet så, men kul om man bor där det inte funkar... UPS är verkligen totalt hopplösa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

UPS var enda alternativet hos en ÅF, som tur var fanns ombudsleverans som tillval.
Tydligen har mitt paket ankommit till ombud, men jag har inte fått någon notis från UPS, inget nummer att uppge eller tex BankID-verifiering.
Noterade det när jag slog på mitt kollinr i deras sökportal. Det står dock bara att den levererats, enda infon är min hemadress. Kan inte se vilket ombud den är hos, bara att en ”David” signerat mottagandet. Haha.

Som tur var, så ser jag från ÅF vilket ombud jag valde. Hoppas det paketet är där och jag kan hämta ut det.
UPS är fenomenalt dåliga.

Jag hade ett paket som fastnade på någon sorteringscentral eller liknande i Göteborg. Fick upp ett stort "FEL" när jag sökte på kolli i deras portal så jag ringde till UPS som kopplade vidare mig till stället där paketet låg. Efter 5 minuters diskussion lyckades vi lösa felet, paketet som kom från Google hade tydligen adresserats till ett företag istället för privatperson. All annan information var korrekt. Paketet skulle till ett utlämningsställe, så vet inte riktigt vad problemet var ändå. Men i alla fall så skulle det inte vara några problem att ändra och det skulle skickas ut nästa dag. En vecka senare hade ingenting hänt och det stod samma fel på deras portal. Då orkade jag inte lägga mer tid på det och Google fick ta över ärendet. Det blev en jäkla lång mailkedja där jag lyckades hamna som CC på deras interna maildiskussioner, åkte fram och tillbaka mellan någon företagsjurist och deras kundsupport. Till slut typ 1 månad senare skickades paketet tillbaka per automatik till Google och jag fick tillbaka pengarna. Tror till och med jag fick tillbaka pengarna innan paketet skickats tillbaka till Google för de insåg att inget hände...

Aldrig mer UPS. Kändes som att personalen på Google var lika nöjda som mig...

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Jag hade ett paket som fastnade på någon sorteringscentral eller liknande i Göteborg. Fick upp ett stort "FEL" när jag sökte på kolli i deras portal så jag ringde till UPS som kopplade vidare mig till stället där paketet låg. Efter 5 minuters diskussion lyckades vi lösa felet, paketet som kom från Google hade tydligen adresserats till ett företag istället för privatperson. All annan information var korrekt. Paketet skulle till ett utlämningsställe, så vet inte riktigt vad problemet var ändå. Men i alla fall så skulle det inte vara några problem att ändra och det skulle skickas ut nästa dag. En vecka senare hade ingenting hänt och det stod samma fel på deras portal. Då orkade jag inte lägga mer tid på det och Google fick ta över ärendet. Det blev en jäkla lång mailkedja där jag lyckades hamna som CC på deras interna maildiskussioner, åkte fram och tillbaka mellan någon företagsjurist och deras kundsupport. Till slut typ 1 månad senare skickades paketet tillbaka per automatik till Google och jag fick tillbaka pengarna. Tror till och med jag fick tillbaka pengarna innan paketet skickats tillbaka till Google för de insåg att inget hände...

Aldrig mer UPS. Kändes som att personalen på Google var lika nöjda som mig...

Jag har slutat kontakta UPS för de gör inget, de lovar att de ska göra saker, men inget händer.
Jag kontaktar den jag köpt något genom så får de reklamera leveransen. Har aldrig haft problem efter det, mystiskt brukar alltid leverans 2 fungera klockrent med den strategin

Permalänk
Skrivet av Jaevel:

Jag har slutat kontakta UPS för de gör inget, de lovar att de ska göra saker, men inget händer.
Jag kontaktar den jag köpt något genom så får de reklamera leveransen. Har aldrig haft problem efter det, mystiskt brukar alltid leverans 2 fungera klockrent med den strategin

Köra något med x leverantör idag är som att välja mellan pest eller aids...

Postnord va lugna vid hemleveranserna ett tag för mig efter att de fått köpa ut en paket på 30 lök som de ställt på gräsmattan mitt i pissregnet så kartongen var som välling...

Sen höll de sig lugna ett par år med att ställa paket på tomten men de har börjat igen så hoppas på att de timar in en leverans mitt i en pissskur igen å att de ennått dyrt ej vattentåligt...

Roliga är att paketen de fick köpa ut skille ha singierats vid leveransen dessutom men jag var på jobbet till typ 4h efter leveransen så vet inte riktigt vem som skrev under leveransen.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Försökte ändra leverans via UPS hemsida vilket inte gick för man behövde någon extra tjänst där man bara kan välja USA som land. Ställde på fredagen in senare leverans på mitt svenska konto men där syndes inte mina aktuella leveranser. Slutade med att jag behövde ringa dom under min semester resa och boka om leverans till måndagen.
Suttit hemma hela måndagen och väntat på leverans den skulle komma 11-14 enligt deras hemsida men där kom aldrig något🤣 ringt dom 2 gånger. Om det inte kommer imorgon måste jag avboka mina semester planer. Extremt drygt företag, dom vägrar lämna min leverans till utlämningsställe då det är för högt värde på varorna

Permalänk
Medlem
Skrivet av alebaler87:

Försökte ändra leverans via UPS hemsida vilket inte gick för man behövde någon extra tjänst där man bara kan välja USA som land. Ställde på fredagen in senare leverans på mitt svenska konto men där syndes inte mina aktuella leveranser. Slutade med att jag behövde ringa dom under min semester resa och boka om leverans till måndagen.
Suttit hemma hela måndagen och väntat på leverans den skulle komma 11-14 enligt deras hemsida men där kom aldrig något🤣 ringt dom 2 gånger. Om det inte kommer imorgon måste jag avboka mina semester planer. Extremt drygt företag, dom vägrar lämna min leverans till utlämningsställe då det är för högt värde på varorna

Får man fråga vad det är du beställt? Jag har alltid kunnat skicka till ombud förutom om avsändaren inte tillåter det, vilket jag haft 1 företag som valt "Endast direktleverans" som det heter på svenska. Jag har dock alltid kunnat hämta på deras terminal.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

UPS är ren skit, det är bättre att få paketet levererat av fan själv...då kommer det iaf fram.

Dessa inkompetenta klåpare tappar ofta bort paket, eller levererar dem i sådant skick att de ser som krock-test dockor ska fullständigt sönderslagna.
Men inte nog med det. När du ska få paket av detta skit bolag så får man inte ens aviseringar?!!
meb inte alls. Alla andra bolag lyckas utom UPSatan!

Har reggat mig på deras 1980-tals hemsida och fått vänta på att få en kod hem för att deras IT avdelningen tror kalla kriget ännu är aktuellt.
Men tror nu de hjälper? Nej då, för faaaan.
Man har reggat sig och gjort allt men inte alls får man veta när man har ett paket på gång. Inte en enda notis eller uppdatering!
Länken man får i mailen? Funkar inte.
Tillslut lyckas jag ändå via kundtjänsten få veta vart paketet är. Det är på utlämningsställe sedan en vecka och skickas tillbaka imorgon??? De ha r age att fråga varför jag itne hämtat ut och jag svarar att de inte meddelat mig att det är framme??!
De säger bara "sådant händer" och "synd för dig, men vi skickat inte alltid notiser eller uppdateringar. Det är upp till dig att veta".

Dra åt helvete!

Permalänk
Skrivet av jnsson:

Får man fråga vad det är du beställt? Jag har alltid kunnat skicka till ombud förutom om avsändaren inte tillåter det, vilket jag haft 1 företag som valt "Endast direktleverans" som det heter på svenska. Jag har dock alltid kunnat hämta på deras terminal.

Ratt och pedaler för 14000kr. Ringde UPS 08.00 när dom öppna. 2 av mina 3 paket från logitech är på en lastbil ska levereras idag säger dom men syns inte via spårning på deras hemsida. 1 paket ligger kvar hos UPS på lager fast allt kom samtidigt till dom från logitech. Riktiga skojare, får åka till deras lager ikväll hur som helst eftersom 1 paket ligger kvar

Permalänk
Medlem

Mitt paket levereras inte hem som det borde göra, jag får heller inte någon avisering, varken sms eller email. När jag spårar paketet ser jag stt det står ”Delivered to GOETEBORG SE” och ”Recieved by SAIF” Var och vem?!

Slutade med att jag fick ringa till den internationella kundtjänsten(den svenska hade stängt) och får reda på att paketet ligger på ett annat UPS utlämningsställe än det närmsta.. eller näst närmsta.

Första och sista gången med UPS.

Permalänk
Medlem

Gammal tråd, men är lite irriterad. Försöker få ett mindre paket som ska levereras med UPS att gå till ett av de få ombud som finns i stan. För att göra det behöver jag visst gå med i något som heter My Choice. Så OK, jag registrerar mig. Bara för att åter mötas av jag behöver gå med i My Choice. Om jag då åter försöker gå med så får jag veta att jag kan inte gå med för jag är redan med. Kul...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aene:

Gammal tråd, men är lite irriterad. Försöker få ett mindre paket som ska levereras med UPS att gå till ett av de få ombud som finns i stan. För att göra det behöver jag visst gå med i något som heter My Choice. Så OK, jag registrerar mig. Bara för att åter mötas av jag behöver gå med i My Choice. Om jag då åter försöker gå med så får jag veta att jag kan inte gå med för jag är redan med. Kul...

Ring UPS istället, telefon: 0776622077. Det går att be om det via telefon också

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Ring UPS istället, telefon: 0776622077. Det går att be om det via telefon också

Gjorde det. Blev dock flyttat till måndag också tyvärr. Men de hade inte öppnat 07:57 och en enkel sak som de uppenbarligen verkar ha stöd för via sin sida...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aene:

Gjorde det. Blev dock flyttat till måndag också tyvärr. Men de hade inte öppnat 07:57 och en enkel sak som de uppenbarligen verkar ha stöd för via sin sida...

Ja, man kan tyvärr inte be om att få paketet till ombudet samma dag som man ber om det utan blir tyvärr dagen efter, om man inte ringer till UPS dagen innan första leveransförsöket. Jag fick dock ett SMS från UPS igår där det stod att jag kunde svara 1 så åker paketet till ombud eller 2 plus portkod om jag ville få hemleverans. Nu hade jag redan meddelat portkod dagen innan då jag aldrig fått ett sånt SMS från UPS tidigare.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aene:

Gammal tråd, men är lite irriterad. Försöker få ett mindre paket som ska levereras med UPS att gå till ett av de få ombud som finns i stan. För att göra det behöver jag visst gå med i något som heter My Choice. Så OK, jag registrerar mig. Bara för att åter mötas av jag behöver gå med i My Choice. Om jag då åter försöker gå med så får jag veta att jag kan inte gå med för jag är redan med. Kul...

Samma här, bara att paketet de försöker leverera hämtades ut av mig för snart en månad sen och ligger på mitt skrivbord. Men enligt deras egen logg försöker de dag ut och dag in leverera detta hem till mig, så man blir ju nyfiken på vad de egentligen lastat in i den där budbilen. 😅

UPS är verkligen bland de sämsta företag jag haft att göra med de senaste åren.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Uppenbarligen kommer inte UPS att leverera mitt paket idag heller då mottagaren bett dem om det imorse. Jag har inte bett dem om det så vilken denna mottagare är återstår att se. Väntar nu på att bli uppringd från Arlanda...

Permalänk
Medlem

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Eymk4K/ups-hemleverans-f...

Ändå en väldigt nischad USP för UPS att inte leverera paket. You had one job...
😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Eymk4K/ups-hemleverans-f...

Ändå en väldigt nischad USP för UPS att inte leverera paket. You had one job...
😂

Det är ett fascinerande drag från en logistikfirma. Dessutom att de bevisligen satt ett beteende i system som är alldeles uppenbart att de inte kommer kunna hymla med. 🙈😅

De borde få pris i inkompetens och ignorans.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Affärsidén verkar vara att ta betalt för att göra hemleveranser, men sen inte göra det och dölja detta på olika sätt. Som mottagare har man inga rättigheter eftersom det är ju säljaren som har beställt leveransen och inte drabbas av problemen med att få paketen.

Det är helt uppenbart att detta är officiellt sanktionerat av UPS, redan för 20 år sen när jag köpte en Canon 300D kamera från USA fick jag de där fejkade "vi har försökt leverera, men ingen var hemma"-meddelanden medan jag hade tagit ledigt för att just ta emot paketet. Sen dess har kanske max 20% av deras leveranser fungerat som de ska.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem

Väntade en leverans från UPS.
Fick sms att välja hemleverans eller serviceställe, valde serviceställe.

Flera dagar gick och jag ringde kundtjänst. Förseningen berodde på att jag valde serviceställe, men den skulle levereras dagen efter.

Dagen efter får jag sms att leveransen skadats och jag måste kontakta de jag beställt från.

Ringer upp UPS och de kunde inte se någon notis om trasig försändelse, däremot att den var borta…!!!???
De skulle utreda.

Tre dagar senare fick jag sms att paketet kunde hämtas på servicestället.
Visar sig att en av två beställda flaskor saknas och original fraktsedel var utskuren och lagd i en påse som tejpats fast på kartongen.

Ringer UPS direkt men får inte göra en reklamation då den måste göras av de som skickar…

Mailar det företaget, men de får inte reklamera då DELAR av leveransen kunde lämnas ut???

De vägrade återbetala för ena flaskan eftersom det inte fanns bevis på när den förstördes….
De gav dock en bonuscheck, så jag gjorde ny beställning med lite extra flaskor.

När jag denna gång fick sms att välja serviceställe eller hemleverans så valde jag hemleverans.
Leverans skulle ske dagen efter.
Jobbar hemifrån den dagen, så perfekt…

På kvällen dagen efter får jag sms att de försökt leverera men misslyckats och lämnat den på serviceställe…
UPS ligger 3km från där jag bor.
Servicestället ligger 350m från där jag bor…

Ringer direkt till UPS och möts av ett riktigt klappträ som försöker få det till att jag vägrar hämta ut paketet.

Lägger på och ringer upp på nytt, får nu prata med en sympatisk person som påstod sig ta noteringar och som iaf beklagade det som skett.
Bad att få bli kontaktad av någon chef och få en förklaring till hur detta får förekomma.

Promenerade direkt bort och hämtade paketet på servicestället.

En vecka senare får jag en påminnelse att hämta ut paketet…
Samma dag får jag även mail från företaget jag beställde från om att jag måste hämta ut paketet…

Har efter en månad inte blivit kontaktad av UPS och förväntar mig inte heller att någon på UPS har kurage nog för ett sådant samtal.

Sämsta fraktbolaget, alla kategorier!!!

Permalänk
Medlem

Min senaste försändelse stod bredvid dörren när jag kom hem. Jag ringde till UPS och angav portkod samt våning jag bodde på.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Har nu valt att få till UPS Access point, alltså utlämningsställe. På UPS tracking står att paketet finns att hämta på utlämningsstället. Har inte fått vare sig mejl, SMS eller annat meddelande om hur jag går till väga att hämta ut paketet. Någon som har en susning? Löste sig.

Beställde Directdrive + rattar och pedalset från Logitech och fick av någon anledning två olika försändelser då pedalerna var "restnoterade" trots att de var i lager. DD och rattar kom som hemleverans utan notis om att de var på väg annat än att chauffören ringde på morgonen och hörde om jag var hemma. Den leveransen gick bra, men det var inte UPS själva som körde ut den. Så inget att anmärka på där. Pedalerna ligger nu på utlämningsstället och jag har en vecka på mig att hämta ut det. Hoppas det räcker med trackingnummer och id.