Hur mycket spam mail får ni

Permalänk
Medlem

Permalänk
Medlem

Nästan inget, Gmail har grymt bra spamfilter.

Permalänk
Hedersmedlem

Nästan inget i inkorgen, Google Workspace/gmail. Ett per vecka om inte mindre.
I spammappen blir ligger 28 mail sedan den 8:e, så typ 3.5/dag i snitt. Rätt lite måste jag säga, har haft samma adress många år nu (kanske 10-12 år?) och är inte försiktig med att dela ut den.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem

Min mail kom på vift i och med det där Linkedin-hacket för många år sedan, så det är en hel del. Med det sagt, så funkar ju Googles spamfilter väldigt bra.

Tänk i övrigt hur mycket sådan skit som skulle kunna undvikas om alla sajter någon jäkla gång kunde skippa det där obligatoriet med att registrera mailadresser...

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

I princip inget. Mitt primära och äldsta kommer det lite till men allt fastnar i skräpkorgen. De övriga noll.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Olika, har olika mail för olika tjänster.
Min privata får 0, och sen lite blandat på de andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Nästan inget, Gmail har grymt bra spamfilter.

Samma här. Extremt lite spam som jag faktiskt märker av. Det mesta tar Gmail hand om så bra själv

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

absolut noll.

får knappt oönskade mail längre, idag fick jag från Coop med veckans deals och att från mäklaren att de är 3 år sen jag sålde min bostad och "erbjudande" på gratis värdering av nuvarande bostad

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Inget som jag inte själv skrivit up mig på vilket jag gör alldeles för ofta...
Fick minst 3K nyhets-mejl / år ett tag lol. Vissa sidor skickar dagliga nyheter osv. så det stackar upp.
Fick gå igenom och säga upp en väldans massa. Tog nog bort mins 6K mail.

Permalänk
Medlem

Landar mer vettiga mejl i min spamm folder än spamm....för det är så lite spamm. Lite nyhetsbrev jag får som jag kanske borde avskriva mig ifrån men väldigt lite.
Men hanterar min mejlkorg 2-3 gånger i veckan, tar typ 30s.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | PSVR2 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Officiell jultomte

Typ 1-2 per dag i min gamla Hotmail. Tror det mesta är migrerat från den så det är väl dags att radera den snart.

Visa signatur

PC1: i5-13600kf, 32gb DDR5@6000MHz, GTX 1080, Prime Z690-A
PC2: Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, GTX 1070Ti, ROG STRIX B550-F
SRV1: i5 10500T, 16GB DDR4, Debian
Home Assistant-tråden | Stryktipset

Permalänk
Medlem

Gjorde misstaget för 30 år sedan att hjälpa min far skaffa hotmail konto.
Med facit i hand var det inte bra, det är helt sjukt vad som går igenom dagligen i 30 års tid.
Nästan lika dåligt som facebooks kontroll över "kurir brevbärare" i marketplace
Gmail etc är ju i stort sett noll per år, galen klasskillnad.

Permalänk
Medlem

Ingen spam alls på min privata huvudmail (Gmail). Samma med jobbmailen.

Min privata Hotmail däremot (som jag inte vet varför jag fortfarande håller vid liv) är en katastrof.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem

Ganska lite som hamnar i inboxen, kanske 5 per månad.
Däremot typ 5-20 i spamlådan en normal dag.

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Nån enstaka om dagen på Outlook kontona
men desto mer på mitt gamla Hotmail konto.

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Medlem

Gmail nada
hotmail kaos

Använder hotmailen för registrering på diverse skräpsajter(proton givetvis om det är ngt riktigt lurt) så inte konstigt att hotmailen blir värre än gmail men som andra nämner oavsett så är det ju en klasskillnad mellan de två

Gmail alla dar i veckan

Permalänk
Medlem

Så mycket att jag inte längre orkar kolla min mail. Vill folk mig något kan de ringa och hoppas att de redan finns i min telefonbok annars pallar jag inte svara av rädsla för att det ska vara en försäljare. Brevlådan töms en gång i månaden av sonen, han skäms så när det sticker ut brev ur den... Något skämtsam beskrivning av mitt förhållande till min mail och andra kommunikationskällor xD

Permalänk
Medlem

På skräpkontona på gmail, som jag använder för att få någonting men inte ämnar ha vidare kontakt, droppar det ju in spam. Men på mina riktiga mailadresser (alias på runbox) har det aldrig hänt vad jag kan minnas. Om man nu inte räknar mail från företag som man handlat hos tror att man vill ha "nyheter" och "inspiration" som spam. Men de respekterar avnoteringar.

Visa signatur

CPU: 9800X3D
Moderkort: MSI Gaming Plus X670E
GPU: AMD 7800XT

Permalänk
Medlem

Nästan ingenting på nån av dom (hotmail, yahoo och gmail).

Permalänk
Avstängd

Gmail är ju bäst, gratis osv och bra tjänst. Enbart på hotmail, har jag fått spammejl, det sker nästan aldrig på gmail. Ibland får jag inte ens fram mejl, så pass bra spamskydd har gmail. :/

Permalänk
Medlem

Får bara sånt spam som man "frivilligt" valt när man registrera sig på diverse tjänster. Och så är varje "news subskription" distinkta val man måste välja bort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockman:

Ibland får jag inte ens fram mejl, så pass bra spamskydd har gmail. :/

Det kallas för kasst spamskydd om det inte kan differentiera.

Händer någon gång ibland att det hamnar i inkorgen, men det är sällan. Får kanske 1-5 spammail i skräpposten om dagen.
Har hotmail, eftersom det verkar viktigt att poängtera sådant.

Permalänk
Medlem

Egen mailserver och egen mailtvätt.

Får istället vitlista avsändare för jag är banal och blockerar för mycket innan det landar i någons maillåda.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kwirek:

Det kallas för kasst spamskydd om det inte kan differentiera.

Det stämmer, men det kommer fram några timmar senare, kanske servern som laggar? I vilket fall är jag ändå nöjd med gmail.

Permalänk
Avstängd

Har flera mailadresser bl a GMAIL, OUTLOOK och YAHOO och det varierar väldigt mycket mellan dessa tre. Mest spam får jag hos YAHOO som jag haft sedan millenniumskiftet. Ganska mycket hos HoTMaiL och OUTLOOK. Minst hos GMAIL som jag aktivt har försökt hålla borta alla spam från.

Visa signatur

Öland är faktiskt ett ganska coolt landskap att bo i. Vanligtvis svala vårar och milda höstar, varma somrar och milda vintrar. Öland kallas ju allmänt för "solen och vindarnas ö" och visst kan det blåsa och förvandla Kalmarsund och Östersjön till ett rytande inferno. Men vanligtvis blåser det betydligt MINDRE än 30 dagar per år.
Cheers... Oland4ever.com

Permalänk
Medlem

Inga alls men fick överge min Telia mejl jag haft sedan 90-talet för 4-5 år sedan. Det gick inte längre för jag fick 30-100 spam om dagen. Blev helt hopplöst men sedan jag då bytte har jag som sagt klarat mig helskinnad.

Permalänk
Medlem

Inget skulle jag säga.

Är väldigt restriktig med att signa upp mig, och så fort jag får reklambrev från någon butik där jag handlat, så tar jag "avsluta prenumeration".

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Jag låter er gissa vad som står i ämnesraden utifrån vad avsändaren kallar sig. Får inget i inkorgen men min äldsta mejl (vilket är den som får spam) har varit med i 9 läckor enligt https://haveibeenpwned.com/.

Visa signatur

| 9800X3D | 3080 |

Permalänk
Medlem

Gmail.

Senaste veckan/2 veckorna verkar det som att jag inte fått något spam alls.
Dock har jag haft problem med massor med spam. Visst, det hamnar i mappen "skräppost" tack vare att gmail filtrerar bort dom, men det händer ibland att mail som inte är spam också hamnar där, så jag skulle föredra att inte få något spam alls.

Dessutom så är massor av det spam jag får porr-relaterat, vilket jag inte fattar varför. Jag använder inte min gmail (som är min primära - har andra mailadresser jag använder för mindre pålitliga sidor) för något annat än vanliga sidor (som sweclockers, FZ, facebook, etc) men ändå har detta hänt.

Jag ser dock att min gmail finns med i läckor via haveibeenpwned och liknande, så jag utgår från att de som skickar allt detta spam har fått tag på min mailadress på det sättet.

Tack vare filter på gmail så har jag lyckats få bort det mesta av den värsta typen av spam.
Om mailet innehållet något i stil med "chatta med kåta kvinnor i din stad" så har jag skapat filter för orden "kåt" eller "kåta" för det finns ingen chans att jag skulle få ett seriöst mail i min gmail annars om det inte vore för dessa jävla spam-mail. Har satt upp filter för massor med såna ord.

En funktion jag verkligen önskar att google borde lägga till i gmails filtreringsfunktion är att kunna blockera specifika URL:er.
Många av dessa spam-mail har oftast en länk i sig till något dating/chat-sida, och många har samma URL i mailet, men oavsett om jag lägger till URL:en i ett filter så mottar jag fortfarande mail som innehåller URL:en.
URL:erna är dessutom blockerade hos min ISP, då jag kommer till en sida som står att sidan är blockerad då den kan innehålla skadlig kod/virus/phishing etc.

Permalänk
Medlem

Zero. Inget spam. Enbart någon felringnimg.