Switch 2 kan lanseras redan efter årsskiftet

Permalänk
Melding Plague

Switch 2 kan lanseras redan efter årsskiftet

Flera källor uppger att Nintendo kan visa upp den nya spelkonsolen tidigare än väntat.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Känns lite skumt att inte ge någon officiell information alls om lanseringen är så nära förestående, samt att det också känns lite orimligt att missa julhandeln med en månad... Men vi får väl se, Switchen är den enda konsolen familjen bryr sig om, så det lär väl bli ett köp vad det lider.

Visa signatur

Rigg: AMD Ryzen 9 7900X3D, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming, Kingston 64GB DDR5 (6000 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair RM1200x Shift
Tillbehör: LG C2 48" OLED, Razer Kraken V4X, Razer Ornata V2, Razer Basilisk V3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thursday:

Känns lite skumt att inte ge någon officiell information alls om lanseringen är så nära förestående, samt att det också känns lite orimligt att missa julhandeln med en månad... Men vi får väl se, Switchen är den enda konsolen familjen bryr sig om, så det lär väl bli ett köp vad det lider.

Dom vill antaligen få bort så mycket som möjligt av switch 1 lagret i julhandeln då switch 2 kommer sälja oavsett.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Jag tappar tålamodet, visa! Visa!! Visa!!! 🤩

Visa signatur

ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | RTX 2080 GPU: uppgradering inför RTX 5000.

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thursday:

Landering inmebär bara att man visar upp den, berättar om funktioner. Att köpa blir långt senare, våren/sommaren?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Skrivet av Thursday:

Känns onekligen så, jag har hållit mig från att köpa Switch 1 i väntan på 2:an. Det är väl frågan hur lätt eller svår den blir att få tag i bara vid släppet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Landering inmebär bara att man visar upp den, berättar om funktioner. Att köpa blir långt senare, våren/sommaren?

Jaså, jag trodde lansering innebar att det också var tillgängligt för köp (alt förköp). Vad heter det när en produkt faktiskt blir tillgänglig för köp, i så fall?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gelantious:

Dom vill antaligen få bort så mycket som möjligt av switch 1 lagret i julhandeln då switch 2 kommer sälja oavsett.

Ja, och Nintendo har väl i nuläget ingen stress, så nästa julhandel är väl möjligen bättre än att hastigt försöka pressa ut den till årets.

Jag tror personligen att de kommer att få det lite svårare att sälja Switch 2. Precis som Wii gjorde står den ofta hemma hos måttligt spelintresserade personer och helt ospelintresserade personer med barn. De kommer inte slänga sig på en ny konsol så länge den gamla fungerar, om de ens uppfattar att det är en helt ny konsol och inte bara en variant.

Svårt att se att det går lika illa som Wii U, men det ska bli intressant att se hur de lyckas marknadsföra den. Vi är ju visserligen ganska många som kommer kasta oss på beställningsknappen den här gången, så det kanske rullar på organiskt efter det. 🙂

Visa signatur

"Kom inte hit och trassla till saker med fakta"

Permalänk
Medlem

Den som lever får se. Ska bli intressant att upptäcka vad Nintendo har kokat ihop.
Min stora förhoppning är att det blir kontroller som åtminstone inte har drifting.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wilsontaylor:

Jaså, jag trodde lansering innebar att det också var tillgängligt för köp (alt förköp). Vad heter det när en produkt faktiskt blir tillgänglig för köp, i så fall?

Lite begreppsförvirring här, jag skulle också vilja säga att en lansering innebär att den faktiskt finns tillgänglig att köpa. På engelska pratar man ju ofta om "reveal", "presentation" och "launch". Jag skulle vilja påstå att det är steg 2 vi pratar om ska ske efter årsskiftet då. För Switch tog det ungefär två månader från officiell presentation till försäljning.

Visa signatur

"Kom inte hit och trassla till saker med fakta"

Permalänk
Medlem

Ställer mig ytterst tveksam till att samma företag som har WiiU i bagaget skulle inte bara avtäcka men även lansera en ny konsol utan omfattande reklamkampanjer i månader i förväg, men vi får se vad som händer.

Permalänk
Medlem

Perfekt att man ska till Japan ett tag efter det då, blir kanske en shopping spree :D.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av boogey:

Ja, och Nintendo har väl i nuläget ingen stress, så nästa julhandel är väl möjligen bättre än att hastigt försöka pressa ut den till årets.

Jag tror personligen att de kommer att få det lite svårare att sälja Switch 2. Precis som Wii gjorde står den ofta hemma hos måttligt spelintresserade personer och helt ospelintresserade personer med barn. De kommer inte slänga sig på en ny konsol så länge den gamla fungerar, om de ens uppfattar att det är en helt ny konsol och inte bara en variant.

Svårt att se att det går lika illa som Wii U, men det ska bli intressant att se hur de lyckas marknadsföra den. Vi är ju visserligen ganska många som kommer kasta oss på beställningsknappen den här gången, så det kanske rullar på organiskt efter det. 🙂

Switch 2 kommer sticka ut lite i jämförelse med deras tidigare konsoler. Det blir väl första konsolen sedan Gamecube där prestanda kommer vara i focus? Än så länge så har väl ingen feature läckt som gör konsolen unik så som deras tidigare konsoler? Med tanke på hur nära släpp det verkar vara så borde det väl ha läckt i så fall?

Men det borde ändå vara någon feature på G som gör den unik, för hur ska de annars motivera barnfamiljer att köpa konsolen då de inte bryr sig så värst mycket om prestanda? Finns en risk att de nöjer sig med Switch i ett par år i alla fall.
Kan ju också vara svårt för Nintendo att släppa exklusiva spel såsom de gjort innan, då det exkluderar över 140 miljoner spelkonsoler.

Känns som detta kan bli en svår nöt för Nintendo att knäcka, även fast att det aldrig funnits så många Nintendo fans/potentiella köpare som nu.

Permalänk
Medlem

Haha! Ja, då skulle jag åka upp några snäpp i "teknologi-auktoritet" här hemma då jag INTE ville köpa ett Switch till 8-åringen i jul då en 2:a är på G och den enda anledningen varför Nintendo är tysta om det är för att lura folk att köpa 1:an denna julhandel.

Men det var tydligen helt omöjligt att kanske måsta vänta ett halvår så nu ligger det ett gammalt Switch under granen.

Dock bra, för nu kanske det kommer ut lite begagnade spel och grejer. Bara att handla på sig!

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
#ryssjävlar

Permalänk
Medlem

Tänkte köpa mig en Switch nu när jag har småbarn men får väl vänta till 2an då!

Någon som har tips på bra spel? Barnen är 5 och 3 år! Vi vill kunna spela hela familjen tillsammans, så 4p spelare hade varit roligast

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av wilsontaylor:

Skrivet av boogey:

Lite begreppsförvirring här, jag skulle också vilja säga att en lansering innebär att den faktiskt finns tillgänglig att köpa. På engelska pratar man ju ofta om "reveal", "presentation" och "launch". Jag skulle vilja påstå att det är steg 2 vi pratar om ska ske efter årsskiftet då. För Switch tog det ungefär två månader från officiell presentation till försäljning.

Jag håller med er

Gissningsvis så är begreppsförvirringen relaterad till viskningsleken. Svårt att gå för hårt på specifika ordval när sådana begreppsförvirringar kan se kring rykten.

Jag skulle tro att de först tänkt visa upp konsolen. Kanske då efter nyår (enligt rykten). Antagligen inte med säljstart samtidigt.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 7 5700X3D • Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Kan de inte släppa en "Switch Pro" som endast är en stationär enhet utan skärm och med extra prestanda, för oss vuxna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barilla08:

Kan de inte släppa en "Switch Pro" som endast är en stationär enhet utan skärm och med extra prestanda, för oss vuxna.

Låter mer som ett Super Wii 🤔

Permalänk

Tips till Sweclockers: Microsoft och Sony släpper också nya konsoler efter årsskiftet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rubberduckrof:

Tips till Sweclockers: Microsoft och Sony släpper också nya konsoler efter årsskiftet

Redan efter?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barilla08:

Det finns faktiskt vuxna som lämnar hemmet ibland, eller har barn/fru som tar TV:n. Det är inte 100% av vuxna som är singel och jobbar på distans

Permalänk
Medlem

Eftersom denna också är bärbar så väcker det inget habegär. Använt min switch bärbart i kanske 2 timmar under alla år.

Får väl se sen när det kommit lite info om eventuellt intressanta nintendospel.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barilla08:

Som ett 34 år gammalt barn så älskar jag att ligga i soffan eller sängen och köra handhållet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av deeshu:

Det finns faktiskt vuxna som lämnar hemmet ibland, eller har barn/fru som tar TV:n. Det är inte 100% av vuxna som är singel och jobbar på distans

Jag har fru och barn, men har min mancave och det finns två andra vardagsrum där de kan kolla TV.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Som ett 34 år gammalt barn så älskar jag att ligga i soffan eller sängen och köra handhållet.

Alla är vi olika antar jag, själv kan jag inte komma på något tråkigare, vill sitta i en stor soffa med en stor TV och bra surroundljud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Switch 2 kommer sticka ut lite i jämförelse med deras tidigare konsoler. Det blir väl första konsolen sedan Gamecube där prestanda kommer vara i focus? Än så länge så har väl ingen feature läckt som gör konsolen unik så som deras tidigare konsoler? Med tanke på hur nära släpp det verkar vara så borde det väl ha läckt i så fall?

Skulle inte säga att Switch 2 kommer fokusera på prestanda. SoC:n var gammal redan när Nintendo valde den för massor av år sen, på en gammal nod dessutom, för att den var billig. När nu åren har gått, för att Nintendo märkte att de kunde mjölka gamla Switchen i några år till, så är den ännu mindre aktuell prestandamässigt.

Dock så är den ju en hel del bättre än Switch 1, men det beror inte på att tvåan satsar på prestanda, utan på att ettan var så fruktansvärt underpresterande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ajp_anton:

Skulle inte säga att Switch 2 kommer fokusera på prestanda. SoC:n var gammal redan när Nintendo valde den för massor av år sen, på en gammal nod dessutom, för att den var billig. När nu åren har gått, för att Nintendo märkte att de kunde mjölka gamla Switchen i några år till, så är den ännu mindre aktuell prestandamässigt.

Dock så är den ju en hel del bättre än Switch 1, men det beror inte på att tvåan satsar på prestanda, utan på att ettan var så fruktansvärt underpresterande.

Beror på vad man jämför med.
Wii hade inte så mycket mer prestanda än Gamecube, Wii U var väl heller inte något större steg framåt. Sedan kom Switch som dessutom var portabel vilket då inte heller kunde ta något större steg.

Det har sedan efter Gamecube aldrig handlat om någon större prestanda framsteg, vilket jämfört med innan det kommer göra nu. Focus blir på prestanda istället för "gimmick" verkar det som. När det kommer till hårdvaran alltså.

Lite så jag menar.

Permalänk
Skrivet av Thursday:

Switch släpptes ju i mars månad. Tanken kanske vara samma denna gången. Men att man tidigarelägger två månader.
Sedan är det någonstans logiskt att inte annonsera en Switch 2 vid jul när den inte finns på hyllan att köpa. Det hade varit kontraproduktivt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Beror på vad man jämför med.
Wii hade inte så mycket mer prestanda än Gamecube, Wii U var väl heller inte något större steg framåt. Sedan kom Switch som dessutom var portabel vilket då inte heller kunde ta något större steg.

Det har sedan efter Gamecube aldrig handlat om någon större prestanda framsteg, vilket jämfört med innan det kommer göra nu. Focus blir på prestanda istället för "gimmick" verkar det som. När det kommer till hårdvaran alltså.

Lite så jag menar.

Ja Gamecube var ett stort steg uppåt i prestanda, men Wii U var det största prestandahoppet i Nindendos historia. Beroende på hur man räknar även större än SNES till N64. Hopp så stora som Wii U har bara setts i Playstations barndomsdagar. Även sett till genomsnittlig årlig prestandaökning så var Wii U stort, även om man räknar från Gamecuben och låtsas som att Wii inte fanns.

Switch var bara en fördubbling av Wii U, och är i årlig ökning var bara Wii sämre. Så nu när Switch 2 förmodligen blir en <10x ökning av Switch, så behåller den nästan den årliga prestandakurvan från Switch pga att de dragit ut på tiden så mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ajp_anton:

Ja Gamecube var ett stort steg uppåt i prestanda, men Wii U var det största prestandahoppet i Nindendos historia. Beroende på hur man räknar även större än SNES till N64. Hopp så stora som Wii U har bara setts i Playstations barndomsdagar.

Vet inte riktigt hur du bär dig åt för att komma fram till den slutsatsen...