Bilder på ditt senaste inköp (2024) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem

Fick tag på en HP Proliant MicroServer N40L för en väldigt rimligt slant. Inte så kraftfull, men den ska inte jobba särskilt hårt heller så det ska nog gå bra.

Permalänk
Gallerikonnässör

Julen är räddad! Inbunden box av Nausicaa från Vindarnas dal-mangan fick det bli i tidig julklapp åt mig själv.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S | 32GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 Pro | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Skrivet av FLAXMANNEN:

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Julen är räddad! Inbunden box av Nausicaa från Vindarnas dal-mangan fick det bli i tidig julklapp åt mig själv.

Har ett supersvagt minne av att jag, som barn, såg en tecknad film som påminner väldigt mkt om det där. Kan det stämma? Vi snackar 80-talet nångång...

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Har ett supersvagt minne av att jag, som barn, såg en tecknad film som påminner väldigt mkt om det där. Kan det stämma? Vi snackar 80-talet nångång...

Stämmer mycket bra
Wikipedia Nausicaa

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Z3C0LD:

Cooooolt, tack. Misstänker jag såg den bastardiserade amerikanska versionen, kanske skulle leta upp orginalet. Yay.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Gallerikonnässör
Skrivet av TotalF:

Som @1Z3C0LD skrev stämmer det bra! Ska bli spännande att läsa fortsättning på filmen och se om det är några större ändringar mellan animen moch mangan.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S | 32GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 Pro | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

8bitdo Ulimate 2C Trådlös Black Myth Wukong

Köpte när den kom men avbeställde innan den skickades då, men nu när jag fick Silvermedlem på Inet och inte visste vad jag skulle köpa för 250:- så blev det denna. Kommer aldrig spela spelet men tyckte den va snygg och ville ha en kontroller till datorn. Vet inget spel just nu jag vill spela med kontroller men fint att ha framme som dekoration. Ska hitta ett snyggt ställ till den också

Edit dagen efter: En liten bild också som uppackad. Känns riktigt bra, mindre än xbox series x men känns riktigt skön i händerna.

Liten bild på vad det är i lådan
Visa signatur

Custom SweC - Optimerar utseendet på Sweclockers. Få tillbaka Arial-fonten, ändra tema (Jultema), m.m.
Installera Custom SweC UserCSS

Permalänk
Medlem

Nytt tangentbord, ett Wobkey Crush80 reboot Pro

Och en ny figur, denna gången Myuri från Spice and Wolf

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Musikälskare

Blev guldmedlem på Inet och fick 500kr i presentkort pga det, vet inte om det är bitterljuvt att bli det... Nästan 200K spenderat hos det företaget sedan 2009

Köpte ett Kingston DataTraveler Max 256GB Type-A

Kostade 529kr så totalt 29kr efter avdragning med gratis hemleverans, helt ok

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Fick bli en stor hylsa så jag kunde lossa centrum bulten. Nej jag ska inte byta lager men får inte loss skivan och vill inte banka sönder lagren så då får det bli såhär. Stor 36mm som satt rätt hårt.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turbo9

Permalänk
Skrivet av Aka_The_Barf:

Fick bli en stor hylsa så jag kunde lossa centrum bulten. Nej jag ska inte byta lager men får inte loss skivan och vill inte banka sönder lagren så då får det bli såhär. Stor 36mm som satt rätt hårt.
<Uppladdad bildlänk>

Ser nästan ut som mina skivor, kanske dags att byta. Gnisslar dina också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av surrogate activity:

Ser nästan ut som mina skivor, kanske dags att byta. Gnisslar dina också?

Nej mina är tysta gnislet brukar bero på att backarna vibbrerar, brukar sitta små tunna plåtark bakom dem som ska minska detta. men gnissel är inget farligt bara lite drygt. Skivorna får däremot inte bli för tunna eller skeva, eller som mina som bara är gamla.
Jag håller på att byta ok, broms slangar(får kona om rören), skivor, huvudcylinder ja det mesta. Efter 36 år så verkar det vara dags helt enkelt.

EDIT: en antiskrik skiva kan synas längst ned i bilden, ser ut som ett belägg men är bara en tunn plåt som sitter bakom belägget.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Aka_The_Barf:

Nej mina är tysta gnislet brukar bero på att backarna vibbrerar, brukar sitta små tunna plåtark bakom dem som ska minska detta. men gnissel är inget farligt bara lite drygt. Skivorna får däremot inte bli för tunna eller skeva, eller som mina som bara är gamla.
Jag håller på att byta ok, broms slangar(får kona om rören), skivor, huvudcylinder ja det mesta. Efter 36 år så verkar det vara dags helt enkelt.

EDIT: en antiskrik skiva kan synas längst ned i bilden, ser ut som ett belägg men är bara en tunn plåt som sitter bakom belägget.

Tack för tipset, ska se om jag kan hitta sådan belägg/plåtar till backarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av surrogate activity:

Tack för tipset, ska se om jag kan hitta sådan belägg/plåtar till backarna.

De brukar följa med, osäker om de går att köpa lösa.

Edit: heter tydligen antisskrik folie och går att köpa lösa ark av.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Två st Noctua NF F12 pwm att ersätta fläktarna på min perless assassin som börjat ge ifrån sig missljud.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fick bli ett nytt tangentbord. Var grymt sugen på att bygga ett custom. Svårt att hitta bra keycaps, så detta får duga så länge.

Keychron Q2 pro
Ducky Dino Keycaps
Durock Stabilizers V3
Baby Kangaroo V2
Lite annan random ljuddämpning

Visa signatur

[CPU: Intel i5 13600KF] - [Moderkort: Asus TUF Z790] - [Minnen: Corsair Vengeance 2x16 5600MHz] - [GPU: Asus GeForce TUF 4070 Ti] [SSD: Samsung EVO 960 250GB, Samsung 850 500GB] - [Skärm: Msi 27" MAG274QRF-QD] - [Övrigt: Sennheiser HD650, Schiit Modi 2, Schiit Magni 3, Logitech G Pro, Ducky One 2 SF]

Permalänk
Medlem

BF gjorde ett stort hål i plånboken detta året! Tur jag snart ska flytta så jag får plats med allt

+ två Lenovo Legion 27" skärmar som ännu inte är uppackade/testade.

Visa signatur

Ryzen 7 5700G | 32GB | ASRock B550M-ITX/ax | 2 x 1TB KC3000 | OLED48CX
MacBook Pro 13 M1 | Playstation 5

Permalänk
Medlem

Då de högtalare jag fick av päronen visade sig ha trasiga baselement (Carlsson OA116 fån 70-talet) valde jag att sälja dem och köpte ett par Polk Audio ES20 istället. Lite smidigare men ändå välspelande. Nu står de bara upplockade. Ska hämta stativ som står på vinden men det blir senare.

Köpte även nya banankontater för att underlätta kabelinstallationen samt snygga till kablarna

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Redan monterad och igång.

Pistorm och en RB Pi3A+ Så är 500an sisådär 1500 ggr snabbare än original.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2