Har kört sonos väldigt länge. Som fler påpekat så är deras app idag mycket bra. Uppgraderingen som stökade till det är fixad. Men det är svårt att bli av med sådana rykten.
Är den verkligen det? Nu har jag inte kört den senast augusti men då kunde jag fortfarande inte köra "radio" på en låt och sedan klicka på artistnamnet när det spelas en intressant artist jag ville veta mer om t.ex.
Detta och tusen andra funktioner som fanns i innan uppdatering, bara saker som gjorde den enkel och smidig att använda. Om man kommer in som ny Sonos-användare idag kommer man samtidigt inte veta hur bra det var innan och på så sätt inte beklaga sig mer än att det kanske är svårt att söka på album-namn, sen kommer man inte veta att det brukade gå hur bra som helst även om appen var knuten till flera tjänster.
Jag hade haft svårt att kasta ut högtalare för flera tusen även om jag hatade en förändring de gjorde i appen som drev dem, vilket är en tråkig situation att vara i. Känns bättre att göra sin egna lösning om man har möjligheten och det passar ens förutsättningar.
Roligt om Sonos känns mycket bra för dig igen, mig har de inte vunnit tillbaka.
--
Jag tänker att om TS bara spelar ifrån Spotify så finns det möjligheter att sätta upp lite Raspberry Pi eller motsvarande med Spotify Connect och sen driva någon enkelt T-klass förstärkare (Nobsound på amazon t.ex.). Kombinera det med någon högtalare ifrån närmaste second hand, polares vind eller ljudkällare. Eller bara en aktiv högtalare (AudioPro eller vad man nu hittar på kampanj och som faller i smak utseendemässigt). När man sedan vill ha TV-ljud köper man bara ett TV-ljud med inbyggt Spotify-stöd.
Hade inte sett piCorePlayer tidigare men det verkade ha alla plugins för att göra det till ett roligt projekt som skapar flexibla lösningar efter de behov man har.