Permalänk

Viaplay på Firestick TV fungerar inte

Som rubriken lyder så funkar inte Viaplay streaming längre på Firestick TV och har inte funkat senaste halvåret, kanske finns någon som vet nåt tips?, när man klickar på vad som helst kommer meddelande upp som säger "Oj nu blev det fel, försök igen senare". Har även tömt cache, tagit bort appen och installerat igen och samma meddelande. Någon som har tips?.

Permalänk
Medlem

Frågat Viaplay?

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Vet ej men troligtvis är appen helt blockad pga den enorma mängd IP-TV-Gratis stickor som sålts, han fick väl lite fängelse nu.

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE -snart borta-
i7-11700K|ASUS ROG STRIX B560-F GAMING WIFI|32GbDDR4|RTX3080
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfactory:

Vet ej men troligtvis är appen helt blockad pga den enorma mängd IP-TV-Gratis stickor som sålts, han fick väl lite fängelse nu.

Vad betyder meningen? Jag känner igen alla orden, men inte i kombination...
Stickor? Firestick är väl Amazons "android"-sticka? Och "han", Jeff Bezos? Har Firesticks delets ut gratis? Och fick han då fängelse? För vad?
Och vad har då "gratis ip-tv" med Viaplay att göra? Viaplay via pirat-iptv sänds väl ut från andra IP-adresser än Viaplays utsändningar?

För att vara ontopic. Kan det vara så att ip-adress till Viaplay har spärrats i en Pihole eller Adguard? Eller om DNS numera är en reklam-spärr-modell? Annan spärr i router? VPN?

Visa signatur

// men vad vet jag, fråga en expert istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrTLU:

Vad betyder meningen? Jag känner igen alla orden, men inte i kombination...
Stickor? Firestick är väl Amazons "android"-sticka? Och "han", Jeff Bezos? Har Firesticks delets ut gratis? Och fick han då fängelse? För vad?
Och vad har då "gratis ip-tv" med Viaplay att göra? Viaplay via pirat-iptv sänds väl ut från andra IP-adresser än Viaplays utsändningar?

För att vara ontopic. Kan det vara så att ip-adress till Viaplay har spärrats i en Pihole eller Adguard? Eller om DNS numera är en reklam-spärr-modell? Annan spärr i router? VPN?

Firestick? gratis? vart? Och ViaPlay/sat har tyckt sig varit hårt drabbade av pirat-iptv så då straffas alla. Bezos fängelse? näe men:

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/o31gXV/fange...

edit: skulle du gnälla i sån affekt att du inte ens kunde stava rätt själv? "Har Firesticks delets" sluta bärsa så hårt på fredagarna...

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE -snart borta-
i7-11700K|ASUS ROG STRIX B560-F GAMING WIFI|32GbDDR4|RTX3080
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naslowins:

Som rubriken lyder så funkar inte Viaplay streaming längre på Firestick TV och har inte funkat senaste halvåret, kanske finns någon som vet nåt tips?, när man klickar på vad som helst kommer meddelande upp som säger "Oj nu blev det fel, försök igen senare". Har även tömt cache, tagit bort appen och installerat igen och samma meddelande. Någon som har tips?.

Vi köpte Fire Stick till min syster igår och har samma problem verksr det som. Fått ordning på detta?

Går appen att sideloada och installera som .apk?
Borde ju vara samma app i botten som via Google play Store?

Permalänk

Gå och köp en Google TV streamer ( chromecast ) i stället så kommer allt bli bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMult:

Vi köpte Fire Stick till min syster igår och har samma problem verksr det som. Fått ordning på detta?

Går appen att sideloada och installera som .apk?
Borde ju vara samma app i botten som via Google play Store?

KAN gå. Som jag har fattat det, så är Amazons en bit bort från Android-original, men prova. Men som ovan skribent, så rekommenderar jag också ett alternativ. Xiaomi tvstick är ok i mina ögon, lite seg ibland bara.

Visa signatur

// men vad vet jag, fråga en expert istället