SweClockers klassiska musmattor återvänder!

Bästa sidan för att införskaffa ett 9800X3D

Permalänk
Medlem

Beställt på:
Komplett 29/11 = inget datum än
Webbhallen 10/12 = inget datum än
Inet 16/12 = 8/1

Förvånar mig inte om inet hinner först

Någon annan som har datum från inet under december månad och som fått sitt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoopapa:

Beställt på:
Komplett 29/11 = inget datum än
Webbhallen 10/12 = inget datum än
Inet 16/12 = 8/1

Förvånar mig inte om inet hinner först

Någon annan som har datum från inet under december månad och som fått sitt?

Jag beställde i början av december och fick först 18/12 som datum men det flyttades fram till 8/1. Nu när datumet på produktsidan ändrades till 5/2 hörde jag av mig till deras kundtjänst och de sa att jag hade blivit tilldelad ett exemplar från nästa batch med leveransdatum 8/1 enligt orderdatum/köplats och de sa även tidigare att de skulle få in en rejäl batch nu i januari så om man har fått det som preliminärt datum så verkar det som att man ska få en nästa vecka. 🙂

Visa signatur

FD North | Gigabyte B650 AORUS Elite AX v2 | 9800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Corsair Vengeance 6000MHz CL30 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | LG 42" C4

Permalänk
Medlem

Har också bokat på flera ställen. Inet är de enda som anger ett datum (8/1).
Köp-knappen har dykt upp på Amazon flera gånger men det har inte gått att genomföra köpet.

Övriga delar ligger snällt och väntar. Ser fram emot nästa vecka.

Permalänk
Medlem

Proshop har ändrat sin sida till "i lager hos leverantör", slängde iväg en beställning...får se om dom skickar innan någon annan får i lager

Visa signatur

Dator: 9800X3D @ 5.4 all core, Arctic Freezer II 420mm, Arock x870e Nova, 32gb 6000MHZ CL28 DDR5, Asus RTX 3090 TUF OC , Asus Strix 1000w Nätagg, 1x1TB NVME Systemdisk, 2x500GB NVME Gamingdiskar, Fractal Meshify 2 XL, 32" Samsung Odyssey G7 240hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr0st:

Proshop har ändrat sin sida till "i lager hos leverantör", slängde iväg en beställning...får se om dom skickar innan någon annan får i lager

Fint med berkäftat datum. Förmodligen samma batch som Inet flaggat för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoopapa:

Fint med berkäftat datum. Förmodligen samma batch som Inet flaggat för.

Ja, det verkar som det. Frågan är om Proshop har en lång kölista att beta av om det har gått att beställa den sedan tidigare? Vad jag minns så har man kunnat göra det men att det stod något i stil med okänt leveransdatum.

Visa signatur

FD North | Gigabyte B650 AORUS Elite AX v2 | 9800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Corsair Vengeance 6000MHz CL30 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | LG 42" C4

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Ja, det verkar som det. Frågan är om Proshop har en lång kölista att beta av om det har gått att beställa den sedan tidigare? Vad jag minns så har man kunnat göra det men att det stod något i stil med okänt leveransdatum.

Proshop finns ju i flera länder så beroende på hur deras distribution fungerar så kan det vara en annan batch en den Inet syftar på.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Finns massa nu på Webhallen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockson:

Äntligen! Tack för tipset! 🙏

Jag hade en bokning men det står bara att artikeln inte finns i lager så jag fick ta bort beställningen och lägga en ny för att kunna beställa ett exemplar.

Man får hoppas att de i alla fall hedrar alla bokningar men det hade inte förvånat mig om de släpper dessa och att de som bokat snällt får vänta med tanke på hur mycket Webhallen har tabbat sig på sistone…. 🤷‍♂️

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Äntligen! Tack för tipset! 🙏

Jag hade en bokning men det står bara att artikeln inte finns i lager så jag fick ta bort beställningen och lägga en ny för att kunna beställa ett exemplar.

Man får hoppas att de i alla fall hedrar alla bokningar men det hade inte förvånat mig om de släpper dessa och att de som bokat snällt får vänta med tanke på hur mycket Webhallen har tabbat sig på sistone…. 🤷‍♂️

Min som varit bokad ett tag skickades precis :).

Permalänk
Medlem

Lade också en ny beställning och fick precis en notis i PostNord-appen.

Permalänk
Medlem

Beställde också en och avbeställde på komplett

Visa signatur

I7-4790K - GTX970 - Asus ROG Swift PG278Q >
I7-8700K - 1080ti - Asus ROG Swift PG278Q >
9800x3d - 7900XTX - LG 38WR85QC-W

Permalänk
Skrivet av Sub:

Beställde också en och avbeställde på komplett

Jag gjorde precis likadant. Tack så mycket för tipset @Dockson , jag hade nog missat detta annars!

Permalänk

Beställt via webhallen , 2 månaders väntetid är snart över.

Permalänk
Medlem
Skrivet av para008dk:

Beställt via webhallen , 2 månaders väntetid är snart över.

Gjorde samma sak less å vänta. Avbeställde från inet.

Permalänk
Skrivet av Hakaboga:

Gjorde samma sak less å vänta. Avbeställde från inet.

Japp Jag avbestälde från inet med . lite sent julkapp men bra eftersom Jag uppgraderar från 7600x , kommer bli stor skilland i 1080p gaming för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av kxChrille:

Jag gjorde precis likadant. Tack så mycket för tipset @Dockson , jag hade nog missat detta annars!

Ja, jag måste också tacka @dockson. Avskyr att gå och vänta obestämd tid på sånt här, även om det knappt är ett I-landsproblem.

Edit: Nu är dom tyvärr slut redan på webhallen. Hade jag loggat in först nu här och sett det här hade man blivit lite leds. Jag hoppas bara att jag hann få en och det inte blev dubbelbokade cpu:er. Den är inte skickad än och beställde vid 13-tiden.

Edit2: På min sida på webhallen hade jag kollinr och allt, har inte fått mejl bara.

"Webhallen Centrallager
2025-01-02 15:05
Din order har skickats. "

Måste ge en eloge till både webhallen och inet, så länge sakerna finns är det ledtider i världsklass.

Visa signatur

I7-4790K - GTX970 - Asus ROG Swift PG278Q >
I7-8700K - 1080ti - Asus ROG Swift PG278Q >
9800x3d - 7900XTX - LG 38WR85QC-W

Permalänk
Medlem

Tackar @Dockson 👍
Min står som skickad, förhoppningsvis lämnar de över den till postnord idag.

Det pratades om 9800x3d på inets stream idag, men jag hängde inte med riktigt.
Det lät som att Inet hade fått in en stor 9800x3d-batch och att deras kommer skickas snart också för de som missade webhallen idag.

Visa signatur

|CPU: 9800X3D |GPU: Gigabyte RTX 4080 Gaming OC |MB: Gigabyte X870 Aorus Elite |RAM: Kingston 6000/C30 64GB |Chassi: Fractal Design Torrent |PSU: Seasonic PU Titanium 1000W|
Skärm: ASUS PG42UQ, Asus PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av SKaKIG:

Tackar @Dockson 👍
Min står som skickad, förhoppningsvis lämnar de över den till postnord idag.

Det pratades om 9800x3d på inets stream idag, men jag hängde inte med riktigt.
Det lät som att Inet hade fått in en stor 9800x3d-batch och att deras kommer skickas snart också för de som missade webhallen idag.

Ahaa, fick inet in dem idag också då?

Permalänk
Medlem

Min som jag beställde på Elgiganten 23/12 skickades inatt och förväntas levereras imorgon, fredag. Tar inte ut något innan jag har den i handen dock…

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siffe:

Min som jag beställde på Elgiganten 23/12 skickades inatt och förväntas levereras imorgon, fredag. Tar inte ut något innan jag har den i handen dock…

Beställde du för en vecka sedan och den skickades igår? Jag har en order liggandes sedan den 16/12 på Elgiganten och jag har förväntad leverans 28 januari 2025.

Visa signatur

''Man får betala för kvalitet och stabilitet'' //Pantburk 2024.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoopapa:

Frågade inets kundtjänst idag. Men lät inte som dom hade fått in nått.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoopapa:

Lät som att det var på gång ja, här är tidpunkt i streamen:

Visa signatur

|CPU: 9800X3D |GPU: Gigabyte RTX 4080 Gaming OC |MB: Gigabyte X870 Aorus Elite |RAM: Kingston 6000/C30 64GB |Chassi: Fractal Design Torrent |PSU: Seasonic PU Titanium 1000W|
Skärm: ASUS PG42UQ, Asus PG279Q

Permalänk
Medlem

Lagom när man tog sig tid att bygga ihop sin nya burk med den 9800X3D som legat och väntat sedan mitten av december så kommer äntligen lite leveranser in.

Kul för alla de som väntat länge att äntligen kunna slutföra sina byggen.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av SKaKIG:

Lät som att det var på gång ja, här är tidpunkt i streamen:
https://youtu.be/CZeQeCbWoGM?t=2062

Ofasen, de finns ju i deras lager.
Undra om de har börjat skicka ut dessa nu då?

Permalänk
Skrivet av Yoopapa:

Ofasen, de finns ju i deras lager.
Undra om de har börjat skicka ut dessa nu då?

Har en order på inet som igår hade status ”i lager 8/1”, idag har den uppdaterats till ”försenad inleverans”. Kan vara så att batchen redan är slut och man får vänta ett tag till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av neurbling:

Har en order på inet som igår hade status ”i lager 8/1”, idag har den uppdaterats till ”försenad inleverans”. Kan vara så att batchen redan är slut och man får vänta ett tag till.

Samma här. Enligt supporten är det fortfatarnde 8/1 som gäller...

Webbhallen har 5 i butik nu.

Permalänk
Skrivet av Yoopapa:

Samma här. Enligt supporten är det fortfatarnde 8/1 som gäller...

Webbhallen har 5 i butik nu.

Får hoppas det. Har haft alla andra delar ligga i snart två månader och väntat.

Permalänk

Jag har också försenad inleverans på min Ryzen 7 9800X3D beställning från Inet. Någon som fått sin skickad idag? Batchen som de pratade om på sin stream kan inte vara slut redan?

Permalänk

Hej
Fick detta som svar från Inets kundtjänst när jag frågade om 9800X3D som står som försenad leverans istället för den 8/1.