Nvidia visar bild på okänt grafikkort

Permalänk
Melding Plague

Nvidia visar bild på okänt grafikkort

Inför det kommande Geforce LAN:et tittar ett okänt grafikkort fram med ny kyldesign.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kan omöjligen vara en 50X0 /S

Permalänk
Medlem

Skulle inte detta lika gärna kunna vara en bild genererad av AI?

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 480 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk

Jag har redan förbeställt två!

Och lagt en på backorder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Kan omöjligen vara en 50X0 /S

Det är nog ett Radeon RX 9070 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av maweric:

Skulle inte detta lika gärna kunna vara en bild genererad av AI?

Möjligt, men varför. De annonserar kortet om ca 3 dagar 😅

Det är dock dual slot, Så bör absolut inte vara 5090 Founders, då det kommer ha en TDP på 575W ....
Är det det så kommer man kunna steka ägg på baksidan av det, och använda frånluften till en airfryer.

Permalänk
Medlem

RTX 5080 ITX edition!

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Är väl en renderad bild där en placeholder-modell har använts med bara Nvidia RTX som text.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xermalk:

Möjligt, men varför. De annonserar kortet om ca 3 dagar 😅

Det är dock dual slot, Så bör absolut inte vara 5090 Founders, då det kommer ha en TDP på 575W ....
Är det det så kommer man kunna steka ägg på baksidan av det, och använda frånluften till en airfryer.

Tänk om de hade gjort nya GPUer som är stabila upp till 200 °C
Då hade de kunnat ha både varma och tysta grafikkort.

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av Joppis:

Är väl en renderad bild där en placeholder-modell har använts med bara Nvidia RTX som text.

Det är fullt möjligt!
Kikade på vårt 3070 FE som ser snarlik ut förutom ljussättnigen på fronten. Jag hoppas dom erbjuder någon eventuell 5070/5060 Ti i lika nätt formfaktor med axialfläktar.

Permalänk
Medlem

Det börjar vibrera i marken nu...

Permalänk
Medlem

Även om priser säkert blir höga är jag ändå riktigt taggad på ny generation. Känns som en evighet sedan.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x, 6700 XT

Permalänk
Medlem

Gäsp

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Gaminglaptop. 13700H, 32Gb RAM, RTX 4070, 4Tb SSD.

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av Clasito:

Även om priser säkert blir höga är jag ändå riktigt taggad på ny generation. Känns som en evighet sedan.

You and me both.
Kommer bli en spännande vår.

Permalänk
Medlem

Nu kommer tiden att gå sakta fram till måndag respektive tisdag.

Det är hemskt att längta efter något.

Visa signatur

ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | RTX 2080 GPU: uppgradering inför RTX 5000.

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Spännande och se vad 5070 ti klarar av och vad den kommer hamna i pris .Även AMD 9070 är intresant.Någon av dessa kommer jag nog köpa till burken .Man kanske hittar rea på förra årets modeller så sett.

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clasito:

Jo kul att se nya grejer, men för egen del finns det 0 spel som motiverar att lägga 30k+ på ett nytt grafikort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

You and me both.

Jag ser verkligen fram emot att slippa 10Gb vram 😅 Det har verkligen varit för lite för både 1440p ultrawide och vr.
Skippade 4000 serien då jag fick tag i ett 3080 på msrp. Men så blev Inet boven till att man gick upp i ultrawide med ett Swec/BF erbjudande för 2 år sedan på en AW3423DW som inte gick att motstå 👀

Priserna kommer svida dock.

Permalänk
Medlem

Asus RTX 5050 Ti Tough Turbo, 6GB.

Permalänk
Medlem

Förstår er ungdomar i er längtan att få bjuda hem dessa kort för en öm övernattning på huvudkudden. När jag var ung så bäddade vi ner oss i en varm säng och vänslades, sedan fick man oftast dras med en lättare blyförgiftning en tid framöver. Det var tider det. /S

Permalänk
Medlem

Ja när dom släpper korten så kommer många plånböcker att skrika av smärta jag kommer att vänta

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

You and me both.

Optimist, du också...
Välkommen i Klubben.
En härlig tid att leva i.
(.. att se att tillverkarna nått taket. Kan det bli bättre än så här, är den stora frågsn )

Permalänk
Medlem

Man kan med säkerhet säga att Nvidia är dagens tillverkare som släpper klassledande prestanda så ser mycket fram emot detta.

Visa signatur

''Man får betala för kvalitet och stabilitet'' //Pantburk 2024.

Permalänk
Medlem

Hoppas 5070 kommer någorlunda tidigt, min 1070ti ser ljuset i tunneln

Permalänk
Medlem

En liten visuell guide för alla uppgraderingssugna som jag såg nyss.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

<Uppladdad bildlänk>

Otydlig guide, jag har nu två RTX 4090 på 36 mån avbetalning..

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sveklockarn:

<Uppladdad bildlänk>

Phew.

Sword of Aragon fungerar fortfarande bra med mitt 3080!

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Tänk om de hade gjort nya GPUer som är stabila upp till 200 °C
Då hade de kunnat ha både varma och tysta grafikkort.

Då kan datorburken extraknäcka som ugn.. Stackars övriga komponenter.

Värmen är bortkastad energi som GPUn (och CPUn) inte kan använda till något vettigt= kass verkningsgrad. Samtidigt pressar tillverkarna kretsarna hårdare och hårdare för att få ur den sista droppen prestanda. Helt galet om man tänker efter men det är bara så det blivit. Egentligen borde man vara betydligt mer imponerad över duktiga mobila gpuer eller mobiltelefon-gpuer eftersom dessa även tar hänsyn till energiförbrukningen och inte bara tvångsmatas med åtskilliga 100-tals Watt som till största delen blir värme.