Usel förpackning av Webhallen

Permalänk
Medlem

Usel förpackning av Webhallen

Plockade precis ut lite diskar och jag tycker fan inte det här är acceptabelt packat! Vad är det värsta ni råkat ut för när ni köpt diskar? Det här är iaf min

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Vi har redan 2-3 likadana trådar

Permalänk
Medlem

Sluta köp på Webhallen!

Det måste väl ändå vara allmänt känt vid detta laget?

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Det är väl godkänt från tillverkaren att dom skickas sådär?

Permalänk
Medlem

Borde såklart ha sökt på SweClockers innan köp. Tar med mig det till nästa hårddisk köp.

Men ska man strunta i hur de dök upp och bara koppla in allt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av noobs:

Borde såklart ha sökt på SweClockers innan köp. Tar med mig det till nästa hårddisk köp.

Men ska man strunta i hur de dök upp och bara koppla in allt?

Tyvärr får man väl säga, brukade vara ett bra bolag men har rasat i kvalité sen uppköpet av Komplett, det konstiga är att jag absolut inte upplever samma strul när det kommer till Netonnet som har samma huvudägare?

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Ser väl helt okej ut? Bättre än när jag köpte en hårddisk från Inet som kom i bubbelplast kuvert…

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Ser väl helt okej ut? Bättre än när jag köpte en hårddisk från Inet som kom i bubbelplast kuvert…

<Uppladdad bildlänk>

Otroligt 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av noobs:

Otroligt 😅

Min kom dessutom i antistatpåse medan din kom i plastskal. Kom alla dina i plastskal eller vissa i påse oxå?

Permalänk
Medlem
Skrivet av noobs:

Plockade precis ut lite diskar och jag tycker fan inte det här är acceptabelt packat! Vad är det värsta ni råkat ut för när ni köpt diskar? Det här är iaf min<Uppladdad bildlänk>

Var hårddisken inlindad i pappen så den inte skramlade omkring är det ju inga konstigheter.
Edit: Och plastförpackningen är gjord att ta upp direkta stötar.

Skrivet av Megacrash:

Min kom dessutom i antistatpåse medan din kom i plastskal. Kom alla dina i plastskal eller vissa i påse oxå?

Troligen olika tillverkare. Vissa tillverkare skickar dem i antistat och vissa i plastskal.
Vadderat kuvert tar ju upp stötar.

När läshuvudet är låst så är en hårddisk inte lika känslig för stötar som i drift (typ 250G-350G låst, mot 50G-60G i drift).

Så jag ser inga egentliga risker med någon av packsätten.

Kompletterande text
Permalänk
Medlem
Skrivet av Otori:

Var hårddisken inlindad i pappen så den inte skramlade omkring är det ju inga konstigheter.
Edit: Och plastförpackningen är gjord att ta upp direkta stötar.
Troligen olika tillverkare. Vissa tillverkare skickar dem i antistat och vissa i plastskal.
Vadderat kuvert tar ju upp stötar.

När läshuvudet är låst så är en hårddisk inte lika känslig för stötar som i drift (typ 250G-350G låst, mot 50G-60G i drift).

Så jag ser inga egentliga risker med någon av packsätten.

Förmodligen är det godtagbart men om man tex jämför med hur western digital eller seagate packar ersättnings diskar så ser man vad tillverkarna tycker är rimligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Litet plastskal på alla

Permalänk
Medlem
Skrivet av noobs:

Förmodligen är det godtagbart men om man tex jämför med hur western digital eller seagate packar ersättnings diskar så ser man vad tillverkarna tycker är rimligt.

Snarare hängslen, svångrem och suspensoar 😉
De vet vad diskarna tål, men även vad man behöver göra för att slippa oroliga slutanvändare som hävdar en massa uppstressade antaganden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Det är väl godkänt från tillverkaren att dom skickas sådär?

Nej knappast, det borde lagts in lite bubbel så den är bättre skyddad mot stötar speciellt underifrån.

Jag hade skickat tillbaks då mekaniska diskar vill man inte få skriv fel flera månader senare...