Permalänk
Medlem
Skrivet av donpeppo:

<Uppladdad bildlänk>

This is the way.

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

Det är väldigt mycket marknadsundersökningar här på SWEC. Säljs informationen? Får vi betalt?

Visa signatur

NES.

Permalänk
Medlem

Haft min Herman Miller Embody i drygt 4 månader, väldigt bra stol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dr. Dunkel:

Det är väldigt mycket marknadsundersökningar här på SWEC. Säljs informationen? Får vi betalt?

Källa på att detta är en marknadsundersökning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nosslo Snah:

Kinnarps 9000. Haft i flera år, felfri än. En av de få prylar jag tog med mig när jag flyttade långt för ett tag sedan.

Det sagt skulle jag aldrig ta en stol på rekommendation online. Gå och provsitt. Det finns många populära kontorsstolar som funkar bra för mina kollegor men som jag inte kan sitta på och tvärtom. Det enda sättet att veta vad som fungerar för just dig är att prova själv.

Tycker inte provsittning ger så mycket. Behöver använda den en månad typ för att få en bra uppfattning.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Haft en SecretLabs i 3 år nu. Fungerar OK

Permalänk
Medlem

Herman Miller Aeron Remastered med nackstöd.
Köptes ny från UK strax innan Brexit. Total kostnad blev ca 12k med frakt.

Permalänk
Medlem

På jobbet har jag en Be-Ge 300 och hemma kör jag Be-Ge 852 🙂

All form av "gaming" stolar faller bort automatiskt för mig. Vill ha bra kontorsstolar. Förnekar inte att de ser coola ut men är ju bara skräp.

Det är ju generellt alltid så när något marknadsförs mot en specifik målgrupp. Hörlurar för gaming är ju nästan alltid skräp också osv. Har väl blivit bättre men överlag är det bättre att undvika sakerna där designen går före funktionen.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av underd0g76:

Folk som frågar efter källa på det uppenbara... Källa på att det som ser exakt ut som en marknadsundersökning inte är det?

Visa signatur

NES.

Permalänk
Medlem
Skrivet av donpeppo:

<Uppladdad bildlänk>

Blir ofta denna position för mig också. En kombinerad stretch och styrketräning!

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U

Permalänk
Medlem
Skrivet av dr. Dunkel:

Min trådstart för jag letar stolar.

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krigslida:

KAB Executive.
Inget kommer i närheten för mig. Priset är motsatsen till billigt, men det tjänar man in på en stol som håller i decennier.
https://www.kabseating.com/images/content/office-product-slid...

Hehe, den är ju gjord för folk som jobbar med att sitta ner 24/7
Hade en gammal kollega som idag är pensionär, men han var så trasig i kroppen och i kombination med sin extrema lathet (han tog hellre 4-5 olika bussar med byten och väldigt mycket längre restid ifall det tog honom närmare destinationen och minimerade gångavstånden). Denna stol skämtade vi om att han skulle ha som arbetsstol, då han satt ner större delen av dygnet. Enda gången han inte satt ner var till och från jobbet. Annars satt han jämt. Sov till och med i sin fotölj där hemma som oftast. Han hade förövrigt en annan arbetsstol gjord för 24/7-sittande, dock inte en KAB.

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Medlem

Hade tidigare en gamingstol men de är så väldans otympliga och fula. Nu kör jag på en vanlig IKEA Järvfjället som jag tidigare använt i jobbet och tycker mycket om. Är 190cm lång och upplever att många stolar är aningen för korta i ryggen. Ett krav jag har är att det ska vara hög rygg med huvudstöd. Järvfjället är ok i det avseendet men hade gärna fått vara ytterligare lite högre. Något annat som irriterar mig på flertalet stolar är att de inte går att fälla tillräckligt långt bak eller ställa med tillräckligt rak rygg. Man ska både kunna halvligga och sitta som en fura i ryggen. På jobbet har vi EFG och de är både för korta i ryggen och omöjliga att fälla i ryggen. Helt värdelöst.

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B550M-PLUS ~ AMD Ryzen 5600 XT ~ ASUS TUF Gaming AMD Radeon RX 6800
Corsair Vengeance LPX Red 16GB (2x8GB) 2400MHz DDR4 ~ Samsung SSD 860 EVO M.2 1TB
Corsair RM750 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

herman miller mirra

Köpte en för snart 15 år sedan och den har inte visat några ålderstecken ännu. Riktigt skön att sitta i eftersom sitsen är finmaskigt nät och ryggen är perforerad så även 8h+ gamingsessioner är inget problem.

Det enda jag ibland skulle vilja ha är nackstöd. Går att köpa till tredjeparts om man har en mirra 2 men min är bara mirra

Ser att det finns en nu för 6595kr, lätt värt det om någon är på jakt efter en sådan.
Arbetsstol Herman Miller Mirra Svart

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Nuvarande stationär: 7800X3D, 128Gb ram, 4Tb nvme, 3x8Tb sata-ssd, 4070 Ti S

Permalänk
Medlem

Har två stolar från Inet serie Tarus en med tyg den andra med PU-läder båda är sköna att sitta i ..

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk

Malmstolen, bästa köp jag gjort

Permalänk
Medlem
Skrivet av dr. Dunkel:

Skrivet av underd0g76:

Skrivet av dr. Dunkel:

Folk som frågar efter källa på det uppenbara... Källa på att det som ser exakt ut som en marknadsundersökning inte är det?

Folk som slåss mot väderkvarnar hejvilt.

Vilket seriöst bolag skulle betala ett öppet forum för att få fritextbeskrivningar på hur man sitter och i vilken stol? Vad tusan skulle man med en sån undersökning till? Och varför skulle Swec dölja att det var en undersökning?

Herrejösses…

Visa signatur

---

Permalänk

Köpte en Steelcase Gesture (950€) för ett par år sedan efter ha kikat runt en hel del efter något bättre än Ikea. Ville då gärna ha något som främst var en kontorstol men som man också kunde luta sig tillbaka i och koppla av framför en film. Personligen tycker jag den är OK som kontorsstol men inte riktigt tillräckligt bekväm i övrigt, bättre än de ikea/noname-stolar jag haft innan absolut men inte vad jag hoppats på. Aningen för "tunn" i sätet. Knarrar har den gjort sen första veckan också..

Permalänk
Medlem

Den här stolen som jag hittade i en container.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem

HÅG Capisco, skulle inte kalla den bekväm, men jag är inte öm i kroppen efter flera timmar i den. Rekommenderar den om du har riktiga problem med ryggen.

Permalänk
Medlem

Sitter tryggt och bekvämt i min KAB director, ett av dom bättre köp jag gjort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Folk som slåss mot väderkvarnar hejvilt.

Vilket seriöst bolag skulle betala ett öppet forum för att få fritextbeskrivningar på hur man sitter och i vilken stol? Vad tusan skulle man med en sån undersökning till? Och varför skulle Swec dölja att det var en undersökning?

Herrejösses…

Tyvärr har väl internet blivit alltmer styrt av marknadskrafter så givetvis kan det finnas befog för att dra öronen åt sig emellanåt när frågor ställs men denna tråd ligger nog som du skriver helt i linje med alla andra normala och roliga *clockers-trådar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dr. Dunkel:

Gör marknadsinlägg gratis för dem som deltar i undersökningarna!

Permalänk
Medlem

Jag kör en maxad Herman Miller Aeron med aluminiumbas och läderarmstöd. Köptes under tidig COVID (2020 om jag inte minns fel) och ser fortfarande ut som ny. Ser klart OK ut för att vara en datorstol.

Permalänk
Medlem

För tillfället en köksstol i trä, vid köksbordet.
Sitter där och jobbar i nya lgh för jag har där ett gigantiskt panoramafönster med milsvid utsikt, och känner att jag behöver ljuset.
Till våren blir det nog flytt till kontorsrummet. Till sommaren ut på takterrassen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hoggaforfan:

Malmstolen, bästa köp jag gjort

Håller med till 100% riktigt skön

Permalänk
Medlem

Herman Miller Aeron.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify Skärm: LG C2 oled GPU: 6950XT CPU: 5800X3D SSD: 480GB, M2 3TB PSU: Dark Power Pro 1,5KW Mobo: TUF GAMING X570-PLUS RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy Tbord: Logitech MX Mech Mini Lurar: DT1990 Pro OS: Win10Pro AI: Tascam 20x20 Monitorer: Yamaha HS7 Router: Wyse 5070 @ opnsense WIFI: Ubiquiti U7 Pro Switch: Zyxel 2.5Gbit. Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem

Ska kika på en begagnad Höganäs +381 i veckan. Har ni några erfarenheter av den modellen eller av Höganäs allmänt?

Visa signatur

Mvh Milky - citera för svar
Fractal Meshify C - Ryzen 7 7800X3D - Thermalright Peerless Assassin 120SE - Kingston Fury Beast 6000 MHz 2x16 GB - Asus TUF Gaming B650-Plus - AMD 7900 XTX - Corsair RM1000X Shift
Köp/sälj-betyg Sweclockers marknad; 1, 2, 3, 4, 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

Jag kör en maxad Herman Miller Aeron med aluminiumbas och läderarmstöd. Köptes under tidig COVID (2020 om jag inte minns fel) och ser fortfarande ut som ny. Ser klart OK ut för att vara en datorstol.

<Uppladdad bildlänk>

Vilket lyxåk! Läderarmstöd är nog det enda jag saknar på min Aeron (Remastered). Plasten känns inte direkt premium på en annars ganska dyr stol.

Permalänk
Medlem

Köpte en HOLLUDLE från Amazon för några månader sen som jag fortfarande är väldigt nöjd med. Bra kvalitet till ett bra pris.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / ASRock B650M PG Riptide / ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC / 32GB DDR5-6000Mhz Corsair Vengeance RGB EXPO / 2TB WD Black WDS200T3X0E / Corsair iCUE H150i Elite LCD XT / Corsair RM850x / Corsair 3000D RGB Airflow