Tråden om Nintendo Switch | Lite | OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Nu när OLED + Wonder går för 1200 kr mer tycker jag nog det är okej. Wonder är ändå ett måsteköp enligt mig så då blir det bara ~600 kr mer för OLED + Wonder än 2019 + Wonder.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=13860878

Kollade bara snabbt på prisjakt så missade det paketet. Håller med om att det blir mer värt då. Wonder är ett riktigt bra spel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av EroHebi:

Tack för ditt tips, låter som en bra deal de där 👍🏼

Inga problem! Såg nu att man får 12 månader Online med, där får man tillgång till mängder av gratis NES och SNES spel med. Kanske inget för dottern men om du själv kört de spelen och vill ha en nostalgitripp rekommenderas det att testa

Permalänk
Skrivet av anden55:

Kollade bara snabbt på prisjakt så missade det paketet. Håller med om att det blir mer värt då. Wonder är ett riktigt bra spel!

Amazon sålde detta paket för ca 3700 i början av veckan, men höjdes när jag kolla en dag senare. Kanske ett tecken på deras prissättning när deras black friday startar.

Permalänk
Medlem

Skulle absolut lägga 1000kr extra för att få OLED till mig själv. Däremot är det ju lite mer osäkert vad en 6åring får ut mest av (bättre skärm eller fler spel). Men som tidigare talare så kanske bäst bara vore köpa OLED med mario wonders om budgeten tillåter, grymt spel och bästa största skärmen.

Men för mig hade det kännts väldigt sent att köpa Switch så här tätt inpå Switch 2, hade nästan haft som krav att man ska klippa den på en bra rea isåfall för att kännas okej. Typ under BF nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EroHebi:

Hmm, det ligger något i det du säger. Jag lutade åt en OLED, men nu blev valet lite svårare. Hon kommer förmodligen att spela mest handhållet. Jag har några dagar till att fundera. Tack!

Jag skaffade en switch när dottern va 5-6år och tycker det svåraste va att hitta spel hon faktiskt spelade. Det är ju säkert väldigt individuellt i kombination med att jag va dumsnål.
Tex så hade jag Spyro Trilogy på datorn redan så struntade i att skaffa det till Switchen. Men det är ett spel jag rekommenderar då det går att välja svenskt tal så hon förstår instruktioner och objektiv lättare.
Något jag inte rekommendera är Pawpatrol, köpte två stycken och jag vet inte hur jag ska beskriva det, men det går inte att förlora så ingen utmaning eller något...
Va nog först vid 7-8år som hon verkligen började spela och startade upp Minecraft och Mario Kart på eget bevåg

Permalänk
Medlem

Några switch spel nedsatta till rimliga priser. Verkar vara runt lägsta de varit. Inga pangpriser men sällan Nintendo sänker mycket lägre...

Animal Crossing: New Horizons - 353 kr
https://www.amazon.se/Nintendo-Animal-Crossing-Horizons-Dator...

Mario & Sonic Olympic Games 2020 - 362 kr
https://www.amazon.se/Nintendo-Switch-Mario-Sonic-Olympic/dp/...

Permalänk
Medlem

Jag är en hyggligt stor Nintendo-fan men hoppade aldrig på switch tåget då jag hade investerat en hel del i Wii U i form av spel och handkontroller, ingenting var bakåtkompatibelt och till att börja med fanns det inte några spel jag var sugen på... Nu börjar vi ändå närma oss att ha spelat igenom de flesta intressanta titlar på Wii U och jag kikar på Switch igen. Usel timing nu när 2'an är runt hörnet, men det är ju snart jul ¯\_(ツ)_/¯.
Nu finns det ju faktiskt några nya Mario och Zelda spel som jag inte kan spela utan en Switch, de är rätt dyra, men om man väljer ut de bästa är de antagligen värda sitt pris. Dessutom verkar ju Nintendo Switch Online + Expansion Pack väldigt prisvärt om man jämför med många andra dyrare prenumerationstjänster. Det ser ut att vara många gamla guldkorn där som kan vara väl så underhållande som en del av de nya titlarna, eller vad tycker ni som har det? Kanske behöver man investera en del i "rätt" kontrollrar för att det ska fungera bra?

Permalänk
Medlem

Nintendo har ett erbjudande för Nintendo Obline där man får 12 + 12 månader för 50% rabatt. Gäller inte family abonnemanget.
Köp ska göras via sin switch som jag förstår det, och de mailar den extra koden inom 72 timmar.
Tänkt att man ska ge koden till en vän, men som jag förstår det kan man använda den själv.
Väntar på min kod individuella abonnemanget + expansion pak.
Man ska kunna stacka upp till 3 år, inte mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbriel:

Nu finns det ju faktiskt några nya Mario och Zelda spel som jag inte kan spela utan en Switch, de är rätt dyra, men om man väljer ut de bästa är de antagligen värda sitt pris. Dessutom verkar ju Nintendo Switch Online + Expansion Pack väldigt prisvärt om man jämför med många andra dyrare prenumerationstjänster.

Om du skaffar Nintendo Switch Online så kan du köpa två kuponger för 1089 kr i eShop:en som du kan byta in mot utvalda spel, vilket inkluderar de flesta av Nintendos egna spel. Nintendo egna spel kostar annars oftast 659 kr eller 759 kr styck, så tänker man ändå köpa några Nintendo-spel så betalar NSO för sig självt den vägen.

Annars kan man förstås vänta på en rea, men Nintendo kör nästan alltid på 33% rabatt på sina egna spel. Så de blir inte mycket billigare än med kuponger ens när de är på rea.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Något jag inte rekommendera är Pawpatrol, köpte två stycken och jag vet inte hur jag ska beskriva det, men det går inte att förlora så ingen utmaning eller något...
Va nog först vid 7-8år som hon verkligen började spela och startade upp Minecraft och Mario Kart på eget bevåg

Nä, de där spelen baserade på filmer och serier är sällan någon höjdare. Laddade ner något Paw Patrol på PS eftersom det fanns gratis och det var bland det bedrövligaste jag varit med om. Det enda undantaget är ett Bilar-racingspel som yngsta haft kul med, trots att det i grunden också är ett ganska bedrövligt spel...

Men mer välgjorda plattformsspel är vad som har gått varmt här hemma, Mario, Kirby, Ray-Man m.m. Sen har vi kört spel som Paper Mario och Luigi's Mansion tillsammans.

Visa signatur

"Kom inte hit och trassla till saker med fakta"

Permalänk
Medlem

Har letat efter en Switch på begagnatmarknaden men fattar inte prissättningen. En begagnad Switch (ej OLED) utan spel säljs för ca 2500-3000kr. Hur kan det vara rimligt när en NY OLED i butik kostar 4100kr. Vad är det jag missar här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DLM:

Har letat efter en Switch på begagnatmarknaden men fattar inte prissättningen. En begagnad Switch (ej OLED) utan spel säljs för ca 2500-3000kr. Hur kan det vara rimligt när en NY OLED i butik kostar 4100kr. Vad är det jag missar här?

Det står Nintendo på den. Ganska vanligt att andrahandsvärde ligger på 60-75%. Är samma på fysiska spel, väldigt sällan de är på 'bra' rea.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DLM:

Är det dessutom första rev Switch så går den att flasha vilket inte går med de senare rev.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DLM:

Jag kollade också lite på begagnat, men när man kunde få ny oled med super mario wonder och 12 månader Nintendo switch online för 4200kr så kändes det inte aktuellt att köpa begagnade…

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbriel:

Jag kollade också lite på begagnat, men när man kunde få ny oled med super mario wonder och 12 månader Nintendo switch online för 4200kr så kändes det inte aktuellt att köpa begagnade…

Nej exakt. Får inte ihop varför folk betalar nypris för begagnade utdaterade enheter med tveksam garanti.
En ny OLED med Mario Wonder och 12 månaders online får det bli 👍

Permalänk
Medlem

Någon som vet ett bra sätt att få tag på nya 8bitdo Ultimate 2C bluetooth kontrollen?

Den är nya versionen med hall sticks osv och ska funka med Switchen.

Svenska ÅF verkar bara ha gamla C som funkar på switch eller den nya 2C men versionen som inte funkar med switch.

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Någon som vet ett bra sätt att få tag på nya 8bitdo Ultimate 2C bluetooth kontrollen?

Den är nya versionen med hall sticks osv och ska funka med Switchen.

Svenska ÅF verkar bara ha gamla C som funkar på switch eller den nya 2C men versionen som inte funkar med switch.

Svarar min egen fråga om det är någon annan intresserad.

Maxgaming verkar först i sverige med dessa nya versioner.

https://www.maxgaming.se/sv/switch-handkontroll/8bitdo-ultima...

https://www.maxgaming.se/sv/switch-handkontroll/8bitdo-ultima...

Permalänk
Medlem

Hur funkar det med reparation av joycons? Är det endast den ursprungliga ägaren (som står på kvittot) som kan få dessa reparerade av nintendo (bergsala)? Är det värt att utnyttja garantin (tar reparationen lång tid?) eller är det smartare att byta till $5 hall effect spakar själv och hoppas att de funkar bättre?

Visa signatur

Skädda, Gös, Röding, Bleka, Havskatt, Kveite