Tråden om Nintendo Switch | Lite | OLED

Permalänk
Konsolgrävare

Switch Firmware Ver. 19.0.0 released!

• General system stability improvements to enhance the user's experience.

https://en-americas-support.nintendo.com/app/answers/detail/a...

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Hej allesammans.

Helt säker på att denna fråga har kommit upp flera gånger, men, finns det någon mindre å nättare hdmi adapter som passar Nintendo Switch OLED?

Har testat en Anker 11 in 1 adapter som inte gav någon bild på tv men kunde ladda, har testat denna på datorn, en MacBook Air m2, och på den fungerar denna adapter hur bra som helst.

Visa signatur

Data: Ryzen 7 5800x, Corsair DDR4 2x16GB 3600MT/s, PNY RTX 3070Ti, 1x1TB nvme, 1x2TB nvme.
Laptop: Apple MacBook Air m2 - 512GB+16GB
Spelkonsoler - Nintendo Switch OLED, Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av eddan4:

Hej allesammans.

Helt säker på att denna fråga har kommit upp flera gånger, men, finns det någon mindre å nättare hdmi adapter som passar Nintendo Switch OLED?

Har testat en Anker 11 in 1 adapter som inte gav någon bild på tv men kunde ladda, har testat denna på datorn, en MacBook Air m2, och på den fungerar denna adapter hur bra som helst.

Tex https://amzn.eu/d/4w1sryG

Permalänk
Medlem

Fick hem denna häromdagen å fungerade faktiskt väldigt bra. Tackar för tipset

Visa signatur

Data: Ryzen 7 5800x, Corsair DDR4 2x16GB 3600MT/s, PNY RTX 3070Ti, 1x1TB nvme, 1x2TB nvme.

Permalänk

Någon som har moddat sin switch med en eftermarknads OLED?

Permalänk
Medlem
Skrivet av eddan4:

Fick hem denna häromdagen å fungerade faktiskt väldigt bra. Tackar för tipset

Min docka krånglar så jag funderar på att köpa en sån också, men jag antar att Switchen "fattar" att den är i dockat läge och kör på för fullt istället för som i handhållet läge?

Visa signatur

Citera -> större chans till svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av reflux:

Min docka krånglar så jag funderar på att köpa en sån också, men jag antar att Switchen "fattar" att den är i dockat läge och kör på för fullt istället för som i handhållet läge?

Hej.

Japp, den känner av att den ska köras i dockat läge. Enda som jag blev förvånad över var att kabeln som går till Switchen är ca 2m lång, tänkte att den kanske bara var 1m eller liknande.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av eddan4:

Hej.

Japp, den känner av att den ska köras i dockat läge. Enda som jag blev förvånad över var att kabeln som går till Switchen är ca 2m lång, tänkte att den kanske bara var 1m eller liknande.

Beroende på avståndet till sittplats så kan man kanske spela medans joy-cons laddas då. 🤔

Permalänk
Medlem
Skrivet av eddan4:

Hej.

Tack så mycket, känns lättare att köpa en sån än att börja felsöka dockan

Visa signatur

Citera -> större chans till svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av reflux:

Tack så mycket, känns lättare att köpa en sån än att börja felsöka dockan

Ingen fara, tänk bara på att allt efter hdmi kontakten är lite tjockare, kunde inte ansluta den till en av mina datorskärmar, då den grovleken gjorden de omöjligt att stoppa in den.

Visa signatur

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Nice, vi är nog många som har väntat på att de skulle porta XCX till Switch. Fast man kan ju fundera på varför de bara annonserar det så där istället för att använda det som höjdpunkten på ett Direct. Jag antar att det betyder att det kommer dröja länge innan nästa Direct eller att nästa Direct kommer fokusera på Switch 2.

Permalänk
Medlem

Spelat genom det, men med tanke på vissa element i trailern och beskrivningen, så hoppas jag på en del QOL tillsammans med de nya storyelementen, får iaf bli spela om igen.

Permalänk
Medlem

Yeeeeees!! Xenoblade X! Bara musiken gör det till köp! Ta mina pengar MonolithNintendo

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Nice, vi är nog många som har väntat på att de skulle porta XCX till Switch. Fast man kan ju fundera på varför de bara annonserar det så där istället för att använda det som höjdpunkten på ett Direct. Jag antar att det betyder att det kommer dröja länge innan nästa Direct eller att nästa Direct kommer fokusera på Switch 2.

Jag tänkte i de banorna också. Det är väl inte en dålig gissning att Switch 2 också släpps kring 20 mars 2025 då.