bose quietcomfort sc - extra djupa tredjeparts-öronkuddar?

Permalänk
Medlem

bose quietcomfort sc - extra djupa tredjeparts-öronkuddar?

Hej,

Jag letar efter nya over-ear hörlurar med ANC. Efter lite påläsning så hittade jag Bose QuietComfort SC.

Vad jag förstår så kan man byta ut öronkuddarna på dessa (och många andra modeller av) Bose-hörlurar.

Då kommer min centrala fråga:
Vet någon om några tredjeparts-öronkuddar för dessa lurar som är extra djupa?

Jag frågade en återförsäljare av lurarna (Dustin.se) och de uppgav ett djup på ca 2 cm.

Permalänk
Medlem

Jag har inte erfarenhet av QuietComfort, men jag köpte nyligen ersättningskuddar från Wicked Cushions till mina Bose NC 700 och jag noterade direkt att de är något djupare än orginal.
Framför allt är de nog något fastare vilket gör att kuddarna känns djupare när de inte trycks ihop på samma sätt när man bär dem en stund.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Caesar:

Jag har inte erfarenhet av QuietComfort, men jag köpte nyligen ersättningskuddar från Wicked Cushions till mina Bose NC 700 och jag noterade direkt att de är något djupare än orginal.
Framför allt är de nog något fastare vilket gör att kuddarna känns djupare när de inte trycks ihop på samma sätt när man bär dem en stund.

Intressant; jag hade tidigare ett par Sony WH-H900N som jag upplevde som väldigt djupa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Caesar:

Har skrivit till Wicked Cushions, får se vad de säger.