Moddare bygger Switch-klon med Raspberry Pi

Permalänk
Melding Plague

Moddare bygger Switch-klon med Raspberry Pi

Kan emulera spelkonsoler som Gamecube, Wii och Dreamcast.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Häftigt

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Se upp så inte Nintendos advokater knackar på.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

När teknik har sexappeal... Ty det där är en sexig bit av modperfektion... Man får ju rysningar..

Visa signatur

Teknik är en drog..
Förövrigt anser jag att Carthago borde ödeläggas.

Permalänk
Medlem

Är det så spännande, tex steamdeck kan väl redan emulera Switch, så borde ju inte vara problem med Wii eller tidigare?

Kanske är för att jag själv alltid hatat Joycons storlek/form (och då utan att gå in på deras kvalitetsbrister), så förstår aboslut inte varför man härmar dom. Har ägt Switch sen 2017/2018, och Wii, Wii U, innan dess SNES å NES, så är inte att jag hatar på Nintendo. Men ger inget för Joycons, känns bara som ett nerköp från Wii's "mote" på alla fronterw.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem

Spontant är jag lite oimponerad. Raspberry Pi med Retropie är gammal skåpsmat, som han kombinerat med vanliga tillbehör som LCD och batteri. Det han gjort själv är att han har 3D-printat ett ganska rudimentärt skal till bygget och anslutit kontrollerna via GPIO. Det sista är väl det enda som inte är helt enkelt, men finns ju en del info på nätet då han är långt ifrån först med tanken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Spontant är jag lite oimponerad. Raspberry Pi med Retropie är gammal skåpsmat, som han kombinerat med vanliga tillbehör som LCD och batteri. Det han gjort själv är att han har 3D-printat ett ganska rudimentärt skal till bygget och anslutit kontrollerna via GPIO. Det sista är väl det enda som inte är helt enkelt, men finns ju en del info på nätet då han är långt ifrån först med tanken.

Sant. Men.. detta är lite som med konst. Vi har alla sett berömd konst och tänkt.. det där kunde jag ha gjort.
Men det gjorde vi inte.
Så 🤷‍♂️

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Så vem bli först att bygga en Atari Lynx på raspberry pi? Om nu finns speldumpar ifrån Lynxen att komma över.

Permalänk
Medlem

Vart kan man köpa?

Visa signatur

Asus Tuf Gaming X670E-Plus - Amd 9700X - Noctua D15 Chromax Black - Corsair 6000MHz cl30 - Cpuns Grafikkrets - Asus Rog Thor 850W 80+ Platinum - Sound Blaster AE-9 - Asus 26.5" ROG Swift PG27AQDM OLED 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Sant. Men.. detta är lite som med konst. Vi har alla sett berömd konst och tänkt.. det där kunde jag ha gjort.
Men det gjorde vi inte.
Så 🤷‍♂️

Du kanske projicerar när du förutsätter att jag skulle tycka att jag skulle kunnat göra något bättre. Men jag har inte det egocentrerade perspektivet. Jag tänker snarare på allt annat som alla andra gör som inte lyfts.
Problemet är nyhetsvärdet. Finns massor med mycket mer imponerande projekt. Där satte killen ihop sin raspberry med tillbehör som är att bettrakta som att ingå i standardsortimentet, för att sedan köra in retropie and call it a day.
Sett massa saker bara här i Sweclockers galleri jag känner att jag aldrig skulle kunna göra. Men att klä sin Retropie i ett 3D-printat skal är helt enkelt inte superimponernade.

Allt är en fråga om referenser, varje gång man höjer något högre än det förtjänar så sänker man något annat i jämförelse. Mycket bättre att lyfta när en medlem gjort något imponerande. Eller för den delen alla imponerande projekt folk gör världen över hela tiden.
Du kanske tycker att en retropie väger tyngre än andra DIY-projekt senaste månaderna. Men jag ser inte det speciella.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantburk:

Vart kan man köpa?

Det kan du inte, för så fort det går så kommer Nintendos advokater, Nintendo har ju designpatent på hur Switchen ser ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klein:

Så vem bli först att bygga en Atari Lynx på raspberry pi? Om nu finns speldumpar ifrån Lynxen att komma över.

Självklart finns det arkiverat
Finns även flashcart för Atari Lynx, så man kan spela alla spel samt homebrew på riktig hårdvara

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Det bästa med det hela är "CM" formfaktorn. vilket gör att du kan använda andra tillverkares "CM"kort också. till exempel en Risc-v plattform från milk-v

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Verkar som han har gjort PCB:t som CM4/5 ansluts till också?

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Du kanske projicerar när du förutsätter att jag skulle tycka att jag skulle kunnat göra något bättre. Men jag har inte det egocentrerade perspektivet. Jag tänker snarare på allt annat som alla andra gör som inte lyfts.
Problemet är nyhetsvärdet. Finns massor med mycket mer imponerande projekt. Där satte killen ihop sin raspberry med tillbehör som är att bettrakta som att ingå i standardsortimentet, för att sedan köra in retropie and call it a day.
Sett massa saker bara här i Sweclockers galleri jag känner att jag aldrig skulle kunna göra. Men att klä sin Retropie i ett 3D-printat skal är helt enkelt inte superimponernade.

Allt är en fråga om referenser, varje gång man höjer något högre än det förtjänar så sänker man något annat i jämförelse. Mycket bättre att lyfta när en medlem gjort något imponerande. Eller för den delen alla imponerande projekt folk gör världen över hela tiden.
Du kanske tycker att en retropie väger tyngre än andra DIY-projekt senaste månaderna. Men jag ser inte det speciella.

Tipsar om att skicka in nyhetstips https://www.sweclockers.com/kontakt för sånt du vill se

Visa signatur

...

var fri

...

Permalänk
Medlem
Skrivet av d0b:

Tipsar om att skicka in nyhetstips https://www.sweclockers.com/kontakt för sånt du vill se

Det finns en tråd med nyhetstips här på forumet, inte ens hälften av dessa saker blir artiklar på framsidan, och dessutom nästan aldrig cred till tipsaren heller

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1690678-nyhetstips

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Självklart finns det arkiverat
Finns även flashcart för Atari Lynx, så man kan spela alla spel samt homebrew på riktig hårdvara

Jag gillade Atari Lynx, slog ihjäl många timmar mellan Huddinge och skola på Järva fältet, när jag pednalde på början 90 talet.