Permalänk
Medlem

Gaming laptop 15-20k.

Hej,
kompis önskar köpa gaming laptop, bråttom i knutarna, så helst något som finns i lager i centrala stockholm.

Har en budget på 15-20k. Vill kunna spela så mkt som möjligt, används inte till annat. Några tips?
Några frågor:
Behöver man mer än 12gb RAM?
Han har 17 tum skärm nu, blir det märkbart sämre byta ned sig till 15tum?

Tack för all hjälp!

Permalänk
Permalänk
Medlem

jäklar vilket monster för det priset, tack för tipset!

Permalänk
Medlem

Han köpte den idag, mkt nöjd! Tack igen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Furix:

Ett bra val! Har den modellen själv och är supernöjd

Visa signatur

Acer Nitro 16
Ryzen 9 8945HS | 1TB SSD | 32GB RAM | RTX 4070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Furix:

Spelar du möjligtvis poe2 på den något?

Permalänk
Medlem

Min kompis som köpte den, men nej han har inte testat POE2 ännu. Lustigt nog satt vi alla där med våra gamingdatorer på en gibb och slutade med att vi spelade vampire survivors hela natten, behövde ju knappast all datakraft för det lilla indiespelet hehe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Furix:

Hur fungerar den I spel för dig? Har du hunnit testa något?

Jag fick precis hem min och startar den nu! Mitt första intryck är ju extremt gott då kvaliteten känns enorm.
Riktigt fin liten grej I stabilt flygplansstål =D

Permalänk
Medlem

Sitter du på kunskapen kan jag ju rekommendera dig att installera om windows11 med en ren installation med hjälp av en USB sticka.

Jag tyckte datorn kändes slö och laggig med default installation och kollade då Ram-användning i aktivitetshanteraren och blev inte alls förvånad. 35% ramanvändning i viloläge utan något extra startat i bakgrunden.

Såhär ser det ut nu

Datorn känns även nu helt annorlunda när jag öppnar applikationer eller navigerar i windows.

Permalänk
Medlem

Kör på riktigt jävla bra I poe2 och grafikkortet körs i 95-100% utan att gå över 70 grader. riktigt imponerande.