Ska man vänta på Windows 12 eller ska man köpa Windows 11?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Radovic:

Jag lyckades att skapa en Guest User men jag fick inte till det med utrymmet (något sandkorn jag har missat att läsa eller command:a) och användarens "HDD" står bara och darrar (flicker) och det säger att, ett fel har uppstått...tänkte kolla mer på detta idag.

Yes extra säkerhet är alltid intressant, så även för mig.

Linux är inte svårt att lära dig, det är tvärt om mycket smidigare med alla -sudo kommandon. Men visst man måste veta vad man gör.; för som vi alla vet, att lägga till eller ta bort Kalkylatorn via ett kommando är ju samma sak som att ta bort någonting i Windows via högerklick, bara att det är så mycket snabbare att göra allt från terminalen.

Lev väl.

Låter som ett problem som du får ta i en annan forumsdel

Härligt! Säkerhet är viktigt nu för tiden, likaså integritet.

Nä, egentligen inte, men det beror på vem man frågar. Vissa anser att Linux är jättesvårt att lära sig, trots med en enkel Linux-distribution, medan andra anser att det är busenkelt och bara tuffar på. Du däremot låter som en framtida Arch-användare

Tack, lev väl du med

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Låter som ett problem som du får ta i en annan forumsdel

Härligt! Säkerhet är viktigt nu för tiden, likaså integritet.

Nä, egentligen inte, men det beror på vem man frågar. Vissa anser att Linux är jättesvårt att lära sig, trots med en enkel Linux-distribution, medan andra anser att det är busenkelt och bara tuffar på. Du däremot låter som en framtida Arch-användare

Tack, lev väl du med

Yes I hear you brother det jag nämnde var just ett Retoriskt Uttalande som när man säger: "Hmm...den där Serverlösningen _ÄR_ dyr" och skall postas i forumdelen för ekonomi, men man nämner det i sammhanhanget (som med User exemplet) men jaa jag vill bli en Arch anväandare eftersom - det ligger i öppen dag - då kan man dunka IN det man behöver (och inte behöver ) och säkra upp sitt system efter bästa förmåga utifrån vad man kan och inte kan.

Jag är lika ny på Linux som en oskuld är likaledes novis och Ny-förvånad över sin graviditet... Men mitt ska väl lossna med så småningom...

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Hon vet säkert mäst vad som kan va' bäst, o hon talar som en läsarpräst. 😊 Absolutely Vodka. 😊 Chili 🌶 Mobil = Nyskapande på GHz... ✅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Radovic:

Yes I hear you brother det jag nämnde var just ett Retoriskt Uttalande som när man säger: "Hmm...den där Serverlösningen _ÄR_ dyr" och skall postas i forumdelen för ekonomi, men man nämner det i sammhanhanget (som med User exemplet) men jaa jag vill bli en Arch anväandare eftersom - det ligger i öppen dag - då kan man dunka IN det man behöver (och inte behöver ) och säkra upp sitt system efter bästa förmåga utifrån vad man kan och inte kan.

Jag är lika ny på Linux som en oskuld är likaledes novis och Ny-förvånad över sin graviditet... Men mitt ska väl lossna med så småningom...

I aint your brother

Jodå. Ju mer du är inom Linux-världen, desto mer kommer du lära dig den GLHF.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

I aint your brother

Jodå. Ju mer du är inom Linux-världen, desto mer kommer du lära dig den GLHF.

Jag vet. Jag använde bara engelskan där de burkar säga:

"Help a brother out", "I hear you brother". Ursäkta.

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Hon vet säkert mäst vad som kan va' bäst, o hon talar som en läsarpräst. 😊 Absolutely Vodka. 😊 Chili 🌶 Mobil = Nyskapande på GHz... ✅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Radovic:

Jag vet. Jag använde bara engelskan där de burkar säga:

"Help a brother out", "I hear you brother". Ursäkta.

Ursäkten godtagen

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Ursäkten godtagen

Nice...

On Topic: Jag har nu suttit med Terminalen och det enda jag kan säga är att det är intressant. Jag ska erkänna att jag inte lyckades avinstallera X program via Terminalen men fan den som ger sig.

Som vi alla vet har även Windows sin enhetshanterare och det enda jag kan säga är att det verkar vara lite mer logiskt med Linux, inte lika rörigt som (---) men det kan ju vara tycke och smak. Jag tyckte inte att jag lärde mig alla commandon. Härvidlag kan säkert många hävda att det är det gamla vanliga syndromet: SBS. Hursomhaver...

Jag ska inte tråka ut tråden med mina nybörjartankar. Men jag har i alla fall påbörjat en resa jag önskade jag hade påbörjat för lääänge sedan...

Dr. Ludwig ute på G... (Ludde får på pälsen av Linux)...xD

Visa signatur