Permalänk
Medlem

Bra ISP för nu.domänen?

Har haft loopia sedan urminnes tider för min .nu som jag egentligen bara använder som epostdomän. Har inte haft några synpunkter men fick nu årsfakturan och ser att de i princip höjt från att ha kostat 100-150kr år till nu 372,50kr per år.

Så har ni några tips på annan ISP som funkar bra och har rimliga priser?

Permalänk
Medlem

Jag använder Inleed, funkar fint.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av bluetrain:

Har haft loopia sedan urminnes tider för min .nu som jag egentligen bara använder som epostdomän. Har inte haft några synpunkter men fick nu årsfakturan och ser att de i princip höjt från att ha kostat 100-150kr år till nu 372,50kr per år.

Så har ni några tips på annan ISP som funkar bra och har rimliga priser?

Jag kör lilla Hostup. Snabb support över mail med David som driver firman.
135 kr/år för .nu vid förnyelse, DNS ingår (iaf för mig som kör .se, loopia tog flera hundra extra för DNS).

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Lessnade också på loopias 3 mail om året med höjningar och gick till Strato...

Permalänk
Medlem

En till som gick över till Inlead här, och Desec för DNS. So far, so good.

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se
vSphere Node - Dell PowerEdge R720xd, Xeon E5-2690, 272GB, 3TB SSD, Nvidia Tesla P4
XCP-ng Node - Dell PowerEdge R720xd, Xeon E5-2697v2, 256GB, 2TB SSD
Xpenology Storage - SuperMicro X10SLL-F/SC825TQ, Xeon E3-1231 v3, 16GB, 90TB HDD
Xpenology Backup - Dell PowerEdge R230, Xeon E3-1220v6, 16GB, 12TB HDD

Permalänk
Medlem

Kör själv HostUp numera. Fungerar utmärkt och flytten av domänerna gick extremt smidigt. Skulle därför säga antingen HostUp eller Inleed.

Ordet du borde ha använt i rubriken är förövrigt "Registrar", inte "ISP".

Skrivet av DavidtheDoom:

Jag kör lilla Hostup. Snabb support över mail med David som driver firman.
135 kr/år för .nu vid förnyelse, DNS ingår (iaf för mig som kör .se, loopia tog flera hundra extra för DNS).

Skulle bli förvånad om DNS inte ingick även för .nu. I botten kör HostUp sin DNS-tjänst via Cloudflare så rimligen spelar det ingen roll vilken toppdomän man har. Cloudflare levererar en väldigt bra DNS-tjänst, så det känns som ett rimligt val.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av blunden:

Skulle bli förvånad om DNS inte ingick även för .nu. I botten kör HostUp sin DNS-tjänst via Cloudflare så rimligen spelar det ingen roll vilken toppdomän man har. Cloudflare levererar en väldigt bra DNS-tjänst, så det känns som ett rimligt val.

Jo, så är det säkert, men när jag körde hos Loopia så var det en tilläggstjänst, varför jag tycker det är värt att nämna att DNS är tillgänglig direkt och gratis från registraren.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Kör också Hostup, funkar utmärkt!

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Jo, så är det säkert, men när jag körde hos Loopia så var det en tilläggstjänst, varför jag tycker det är värt att nämna att DNS är tillgänglig direkt och gratis från registraren.

Ja, det var mest tänkt som en komplettering till ditt inlägg. Håller helt med.

Det var samma sak för mig som hade Websupport (tidigare Binero), som jag tror köptes upp av Loopia. Betalade aldrig för den tjänsten men de höjde priset praktiskt taget årligen ändå de senaste åren. Misstänker att det var samma sak som kund direkt hos Loopia?

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q