Toalettillverkaren som tjänar miljarder på kretsindustrin

Permalänk
Melding Plague

Toalettillverkaren som tjänar miljarder på kretsindustrin

Porslin har en oväntat stor roll i tillverkningen av integrerade kretsar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

skitbra nyhet.
sorry, jag var tvungen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kapten_Kanel:

skitbra nyhet.
sorry, jag var tvungen.

Nöden har ingen lag

Permalänk
Medlem

Coors gjorde något liknande, de gjorde porslinsklädda metallkärl för ölbryggning, sedan började de brygga ölen själva.

Permalänk
Medlem

Toto - "we were no longer a Toilett company. By Monday morning, we were an AI company. "

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | HP Z27n |► Realme GT Master |

Permalänk
Medlem

Aldrig hört tala om det "kända" företaget Toto och deras toaletter...

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Skrivet av Dr.Mabuse:

Aldrig hört tala om det "kända" företaget Toto och deras toaletter...

Du har väl ingen bidé 😊

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Du har väl ingen bidé 😊

Eller varit i Japan

Visa signatur

Dell S2721DGFA ■ 5800X3D (Noctua NH-U12P) ■ RTX 3070 AORUS Master ■ 16x2 3200 CL16 ■ MSI B450M Mortar Max ■ Samsung EVO 970 1 TB ■ Fractal Design North + Switch OLED

Old: Pentium 4 -> Core 2 Duo E6750 -> i7 2600k -> R7 3700X

Permalänk
Medlem
Skrivet av KorvMos:

Eller varit i Japan

Har faktisk varit i Japan men är ingen toilett spotter direkt. När jag renoverade huset så var jag runt på Bygghemma, Bauhaus, Fredells mm och det var nog uteslutande Gustavsberg, IDO, IFÖ och andra nordiska märken man kunde hitta.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.

Permalänk
Medlem

I hela Asien är Toto ENORMT stora. Men i Sverige är det svenska märken som gäller.

Permalänk
Medlem

IFÖ som även dom gör toaletter och handfat, tillverkar även saker till el, som till exempel passkontakter, säkringar och propphuvar.

Bra att diversifiera!

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tänker att det är ”öppet mål” att ändra rubriken till:

Toalettillverkaren som tjänar skitmycket pengar på kretsindustrin

Clickbait FTW!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

I hela Asien är Toto ENORMT stora. Men i Sverige är det svenska märken som gäller.

Afrika då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Du har väl ingen bidé 😊

Skrivet av KorvMos:

Eller varit i Japan

Eller som Toto säger: Hold the line😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Afrika då?

Haha, I see you point.

Permalänk
Medlem

Verklighetens Aperture Laboratories.

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Skitbra

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av BeardedRobot:

Verklighetens Aperture Laboratories.

Aperture Lavatories*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Har faktisk varit i Japan men är ingen toilett spotter direkt. När jag renoverade huset så var jag runt på Bygghemma, Bauhaus, Fredells mm och det var nog uteslutande Gustavsberg, IDO, IFÖ och andra nordiska märken man kunde hitta.

De finns i Sverige men skit högt i pris, typ +50.000:-, kan ha fel men misstänker att du inte kollade det segmentet
Tex derans NEOREST WX2, Zirkonium 246307 kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hoggaforfan:

De finns i Sverige men skit högt i pris, typ +50.000:-, kan ha fel men misstänker att du inte kollade det segmentet

Jösses. Skiter den åt en också för det priset?

Permalänk
Avstängd

Vem blir först med att lansera en app för att öppna toalocket?
Betald prenumeration såklart, annars blir det att gå ut i skogen och göra som björnarna.

Visa signatur

*5800X|B550M|64GB|RTX2080S|GX750W|Core V21|280AIO|2TB+2TB|1440p 240Hz

AMD Ryzen 7 @4,95GHz|Gigabyte Aorus Elite(rev1.3)|Corsair 2x32 LPX Vengeance 2666C16 @3600C20|Gigabyte Windforce OC @Stock|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 4.0x4 Samsung 980 Pro 7000/5100 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Seagate 1TB i RAID 0|Acer Nitro XV272Uz 27" IPS 270Hz @240Hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Betald prenumeration såklart, annars blir det att gå ut i skogen och göra som björnarna.

Sjuka är ju att det säkert finns, du kommer hem, trycker på knappen så har toasitsen förvärmts och locket fällts upp lagom tills du tagit av dig ytterkläderna och är redo för att gå på toa.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Behöver du ingen app för, det gör de automatiskt när du kommer in i rummet och går mot toaletten. För att inte tala om att den förvärmer sitsen, spelar ljud för att dölja vad du gör och sedan tvättar och torkar när du är klar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Du är verkligen inte ensam!

Har inte ett minne av att någonsin ha sett en toalett eller handfat med märke eller namnet Toto på något byggvaruhus, hem eller hotell i Asien, möjligen att det doldes av stora plakat med "American Standard" på byggvaruhusen.
Samtidigt så var det nog inte märket man först tittade efter, var mer att man försökte lista ut om man verkligen kunde sitta och släppa en korv på ett okej sätt.
OBS! Var inte frågan om att se skillnad mellan en riktig sitt sitt stol eller sitt med fötter stol.

Tror nog att man väldigt lätt missar märkesnamnet med alla obskyra utformningar och lösningar, samtidigt som man hoppas finna något som påminner om en standard IFÖ.

Enda som jag förknippar med Toto är: Rosanna, Hold the Line, Stop Loving You etc.
Varvid jag borde ha kommit ihåg märket Toto, om jag sett det i Asien

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bengt-Arne:

Du är verkligen inte ensam!

Har inte ett minne av att någonsin ha sett en toalett eller handfat med märke med namnet Toto på något byggvaruhus, hem eller hotell i Asien, möjligen att det doldes av stora plakat med "American Standard" på byggvaruhusen.
Samtidigt så var det nog inte märket man först tittade efter, var mer att man försökte lista ut om man verkligen kunde sitta och släppa en korv på ett okej sätt.
OBS! Var inte frågan om att se skillnad mellan en riktig sitt sitt stol eller sitt med fötter stol.

Tror nog att man väldigt lätt missar märkesnamnet med alla obskyra utformningar och lösningar, samtidigt som man hoppas finna något som påminner om en standard IFÖ.

Enda som jag förknippar med Toto är: Rosanna, Hold the Line, Stop Loving You etc.
Varvid jag borde ha kommit ihåg märket Toto, om jag sett det i Asien

Lite så. På studenthemmet i hade vi huk-toalett (hål i marken men i fint vitt porslin). På campus var det vanliga no-name toaletter och med svart bakelitlock... Enda gången jag såg en Rolls-Royce toalett som skvätter i rumpan var på ett varuhus, fabrikatet var det minsta man tänkte på när man blev violated där bak.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hoggaforfan:

Men för h-e... 50k känns svårmotiverat men +240k för en mugg som ser ut som vilken vägghängd toalett som helst bör då komma med toalettsits och lock i solitt guld för annars är det hål i huvudet.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Men för h-e... 50k känns svårmotiverat men +240k för en mugg som ser ut som vilken vägghängd toalett som helst bör då komma med toalettsits och lock i solitt guld för annars är det hål i huvudet.

Det är nog för att den har elektrolyter, sånt som plantor vill ha.

"Ewater+ är elektrolyserat kranvatten som har rengörande och antibakteriella egenskaper."

Jag vill bara veta vilka lödpunkter jag ska applicera wc-anka på när jag överklockar?

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Lite så. På studenthemmet i hade vi huk-toalett (hål i marken men i fint vitt porslin). På campus var det vanliga no-name toaletter och med svart bakelitlock... Enda gången jag såg en Rolls-Royce toalett som skvätter i rumpan var på ett varuhus, fabrikatet var det minsta man tänkte på när man blev violated där bak.

Det där violated fenomenet var väl ett försök att få bort duschhandtaget som ersätter vårt papper.
Samtidigt så skapar det lite otäcka tankar när man har trängande behov och kommer in där det finns en huk-toalett, vet dom gångerna jag haft tanken "F..n, bara jag inte slinter..."

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!