Var med i årets stora medlemsundersökning!

Permalänk
Melding Plague

Var med i årets stora medlemsundersökning!

SweClockers + du = sant

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

2023?

Permalänk
Kontot avslutas

Det är samma vanliga med halvskumma och halvrelaterade frågor som man har besvarat tidigare? I år får någon annan svara åt mig

Visa signatur

Linux EndeavourOS [Cinnamon DE]

Permalänk
Medlem

Vars är medlemsfrågorna? Vad vill du se mer av typ? Känns fortfarande som någon slags marknadsundersökning för annonsörer?

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

Det är samma vanliga med halvskumma och halvrelaterade frågor som man har besvarat tidigare? I år får någon annan svara åt mig

Står 2023 i minst en fråga så det lär det vara.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Nice try annonsörer som annars inte får mina kakor!

Visa signatur

Nr 1: X670, 7800X3D, Peerless Assassin, 32GB 6000MHz CL36, 4070 Super, SN850X 1TB + MP600 Pro 2TB, V850 Gold i Multi, FD North.
Nr 2: B550, 5700X, Hyper 212 Evo V2, 32GB 3200MHz CL16, 1080 Ti, Firecuda 510 1TB + HDD 3TB, Focus GX 650W, Pure Base 500DX.
Någon laptop eller två.

Permalänk
Medlem

Gick utmärkt att svara blankt på precis allt

Hur dessa frågor "lär känna" medlemmar är för mig ett mysterium...

Permalänk
Medlem

Tröttaste undersökningen.
"SweC vill lära känna dig"
Snarare. Våra annonsörer vill spamma dig.
Ni har inte ens orkat byta från 2023 till 2024 på en fråga.

Ångrar att jag gick igenom hela. Borde inte gjort det.

Nä fy fan.

O btw. Nej kommer inte släppa på Adblock efter den här enkäten. Gjorde mig bara mer sugen på o hålla adblock på.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mullvaden83:

Tröttaste undersökningen.
"SweC vill lära känna dig"
Snarare. Våra annonsörer vill spamma dig.
Ni har inte ens orkat byta från 2023 till 2024 på en fråga.

Ångrar att jag gick igenom hela. Borde inte gjort det.

Nä fy fan.

Och det är t.o.m 2025!

Permalänk

Har svarat på alla frågor men det här kändes inte som en "lär känna våra medlemmar" enkät utan det kändes mer som att de vore era annonsörer som vill veta vad man helst vill se för reklam, så kändes de som typ. Blev lite besviken

Visa signatur

Speldatorn: Ryzen 7 7800X3D | Thermalright phantom spirit 120 CPU kylare | ASUS RX 7900 XTX DUAL OC 24GB | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Chieftec Pro Mini svart chassi | Crucial P3 PLUS 500GB SSD M.2 | Enermax REVOLUTION D.F. 2 850W | Windows 11 Home | 29" LG 29WQ600 ultrawide skärm |

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Och det är t.o.m 2025!

Ja men jag antar att dom menade om man köpt nåt under gågna året. Alltså under 2024.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mullvaden83:

Ja men jag antar att dom menade om man köpt nåt under gågna året. Alltså under 2024.

Ahh självklart, jag tänkte för fort

Permalänk
Medlem

Hur ofta handlar du ny teknik eller hårdvara?

Hur kan flera gånger om året vara minsta?
Köper bra saker så kan lätt gå ett år utan ett köp.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Lite väl för ingående frågor om min arbetsplats. Det är väl inget som ni har att göra med?

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Spoiler inga spännande frågor, tröttna efter första sidan.
Ska bara rada upp massa data märken som de har en betydelse, mer än för annonser. Kunde varierat lite i alla fall.

Permalänk
Kontot avslutas

Nu får det vara nog.

Jag är så trött på Sweclockers AI-artiklar, dåligt översatta "nyhetsartiklar" (ofta flera dagar gamla) usla recensioner (se bara på 5070 TI som fick betyget bra produkt trots att det kortet är ett 5060 Ti när man ser till generationsprestanda, med namnet 5070 Ti med ett pris av ett 5080), denna uppenbara och återanvända marknadsundersökning för annonsörer där man inte ens orkat ändra 2023 till 2024. Det enda positiva med sidan är forumet, men jag vill inte (trots reklamblockerare) ge sidan klicks.

Jag vill att mitt konto raderas omedelbart.

Permalänk
Medlem

Undersökningen var ju rutten. Gjorde aldrig klart den.
Nej tack!

Visa signatur

"Trust Me, I'm an Engineer"

Permalänk
Medlem
Skrivet av SFF:

Jag är så trött på Sweclockers AI-artiklar, dåligt översatta "nyhetsartiklar"

Håller med.
Det är riktigt tragiskt att se.

Det är kvantitet som gäller tyvärr.

Man förstår varför Emil och Jonas gick vidare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Lite väl för ingående frågor om min arbetsplats. Det är väl inget som ni har att göra med?

Ni? Som i Sweclockers? Det är inte till för Swec utan för deras sponsorer, som köper det här materialet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SFF:

Jag är så trött på Sweclockers AI-artiklar, dåligt översatta "nyhetsartiklar" (ofta flera dagar gamla) usla recensioner (se bara på 5070 TI som fick betyget bra produkt trots att det kortet är ett 5060 Ti när man ser till generationsprestanda, med namnet 5070 Ti med ett pris av ett 5080), denna uppenbara och återanvända marknadsundersökning för annonsörer där man inte ens orkat ändra 2023 till 2024. Det enda positiva med sidan är forumet, men jag vill inte (trots reklamblockerare) ge sidan klicks.

Jag vill att mitt konto raderas omedelbart.

Håller med.
Nyheterna är ofta flera dagar gamla.
Känns som allt får Bra produkt stämpel. Ingen balans mot priset.

Nä enda jag gör är att hänga i forumet. O gör Quiz, dom är rätt kul. Det är det enda som är nice här. Förstasidan är skit.
Utom att det är för hård diktatur mot att få prata om politik. Det borde släppas på.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fyllde i som man skulle, precis som andra år. Blev säkert samma svar iår som andra år också...

Förstår verkligen inte denna undersökning alls.

Skrivet av :

"Dina svar hjälper oss att utveckla sajten"

Hur utvecklar ni sajten på mina svar vilka märken jag kommer på? eller om jag ska köpa hårdvara närmsta tiden?

Borde det inte vara vad jag är intresserad av Hårdvara/mjukvara/Linux/Tillbehör?
Vad jag vill se mer av Nyheter/tester/Krönikor (Nope)?
Vad jag tycker om reklamen på sidan?

Ni har väl gjort en sådan undersökning har jag för mig, men annars brukar det vara denna som inte ger någonting än underlag för reklamförsäljarna.

Visa signatur

Custom SweC - Optimerar utseendet på Sweclockers. Nu i version 0.5.1 med nya funktioner!
Installera Custom SweC UserCSS

Permalänk
Geeks
Grundare

Det var ett jäkla gnällande här inne. Märkliga påståenden om att undersökningen säljs och så vidare. Visst, man kan välja att missförstå copyn men man kan också strunta i att vara med.

Lära känna må inte vara rätt formulering, men den här mätningen går ut att skapa samma mätpunkter år efter år främst för att förstå hur olika varumärken favoriseras av SweClockers målgrupp. Det ger oss som jobbar bakom kulisserna viktiga insikter.

Tycker man detta är stötande och oacceptabelt så håller jag med SFF, det är bara att avregga sig.

Till er som ställer upp - tack! Och till er som spammar tråden, irrelevanta kommentarer kommer att rensas allteftersom men feedback med en schysst ton är alltid välkommen!

Skrivet av skog1s:

Sweclockers Staff!

Hur känns det att läsa dessa kommentarer?

Hur det känns? Det jag kan känna skam över (som grundare) är snarare att sådana här kommentarer och otrevlig ton får ta fäste i forumet. Och att man inte känner skam över att be om någon slags kompensation för innehåll och arbete som är fritt att att ta del av dag in och dag ut.

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin:

Tycker man detta är stötande och oacceptabelt så håller jag med SFF, det är bara att avregga sig.

Påståendet om att material säljs, är ju dock korrekt!

Snyggt svar att säga att "man som SFF ska avregga sig"
Verkligen kreativt, när pengar stiger en åt huvudet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin:

Hur det känns? Det jag kan känna skam över (som grundare) är snarare att sådana här kommentarer och otrevlig ton får ta fäste i forumet. Och att man inte känner skam över att be om någon slags kompensation för innehåll och arbete som är fritt att att ta del av dag in och dag ut.

Ingen som någonsin sagt att ni inte ska tjäna pengar. Det är givet.
Men det är tillämpningen som sticker.

Permalänk
Medlem

Svarat och håller med @Edin , väldigt mycket gnällande.
Man behöver ju inte svara om man inte vill men istället ska man spy galla över allt och alla.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Tycker Sweclockers att de är till som en tjänst åt oss eller är vi en tjänst för Sweclockers?

Permalänk
Medlem

Props till AI Gubben som rider runt på ett grafikkort. De va rätt kreativt måste jag säga.

Visa signatur

🎮 MSI GeForce RTX 5090 32GB Suprim Liquid SOC • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 8TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Geeks
Grundare
Skrivet av Celebmir:

Tycker Sweclockers att de är till som en tjänst åt oss eller är vi en tjänst för Sweclockers?

Stor fråga, men även den irrelevant för undersökningen :). Jag tror det helt beror på vilket perspektiv och synen på sitt egna värde man har. Är ens egna existens ett värde för mänskligheten, eller är mänskligheten ett värde för en själv? Eller är existensen i symbios?

SweClockers finns för människor som vill dela kunskap med andra människor på denna plattform, eller som vill ha ett sammanhang med likasinnade (gemenskap). Det innefattar saker som respekt för varandra, att man på något sätt bidrar tillbaka till communityt etc. En sån sak kan vara att svara på en undersökning, en annan sak kan vara att hjälpa någon som har problem i forumet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin:

Det var ett jäkla gnällande här inne. Märkliga påståenden om att undersökningen säljs och så vidare. Visst, man kan välja att missförstå copyn men man kan också strunta i att vara med.

Lära känna må inte vara rätt formulering, men den här mätningen går ut att skapa samma mätpunkter år efter år främst för att förstå hur olika varumärken favoriseras av SweClockers målgrupp. Det ger oss som jobbar bakom kulisserna viktiga insikter.

Till er som ställer upp - tack! Och till er som spammar tråden, irrelevanta kommentarer kommer att rensas allteftersom men feedback med en schysst ton är alltid välkommen!

Det här var nästan komiskt att läsa. Kanske borde ta till er av kritiken istället för att skriva ett svar som liknar "det är inte fel på oss det är fel på er".

Visa signatur

"Trust Me, I'm an Engineer"

Permalänk
Geeks
Grundare
Skrivet av yoggan:

Det här var nästan komiskt att läsa. Kanske borde ta till er av kritiken istället för att skriva ett svar som liknar "det är inte fel på oss det är fel på er".

Det beror på hur du tolkar det. Feedback är välkommet, exempelvis:

• Vad ska undersökningen heta för att undvika missförstånd?

• Varför tror du att en medlem tror att svaren säljs vidare?

• Vad i undersökningen tror du det är som gör att folk blir upprörda?

Med mer. Bidra gärna!

Visa signatur