Asus svenska butik ligger nere

Permalänk
Melding Plague

Asus svenska butik ligger nere

Företagets auktoriserade återförsäljare Digital River har ekonomiska problem.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Asus ser ut att använda Digital River som försäljningspartner i ett antal europeiska länder, bland annat i Belgien där motsvarande meddelande om att butiken är tillfälligt stängd också syns. Butikerna i bland annat Norge, Storbritannien och Tyskland visar däremot inget sådant meddelande.

Tyskland verkar vara fel, där finns faktiskt precis samma meddelande.

Tyskland, Danmark, Nederländerna, Belgien, Frankrike, Finland, är några jag testade... känns som att de haft samma lösning för många EU-länder kanske?

Sedan vet jag inte hur Asus egen butik fungerar; om man bara på själva sajten klickar på "köp" verkar man få en lista med återförsäljare. UK har en speciell länk till "Store" som verkar vara en helt separat grej, någon sådan länk finns inte på norska sajten... så Norge kanske inte har notisen därför att de öht inte hade någon butik? Vad vet jag.

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Tyskland verkar vara fel, där finns faktiskt precis samma meddelande.

Tyskland, Danmark, Nederländerna, Belgien, Frankrike, Finland, är några jag testade... känns som att de haft samma lösning för många EU-länder kanske?

Sedan vet jag inte hur Asus egen butik fungerar; om man bara på själva sajten klickar på "köp" verkar man få en lista med återförsäljare. UK har en speciell länk till "Store" som verkar vara en helt separat grej, någon sådan länk finns inte på norska sajten... så Norge kanske inte har notisen därför att de öht inte hade någon butik? Vad vet jag.

UK:
"Powered by FiveTech Ltd, an ASUS Authorised Independent Reseller."

Norge: verkar inte ha en butik

Tyskland: har samma notis om att Digitalrivers butik är nedstängd

Polen:
"ACTION S.A. jest autoryzowanym dystrybutorem i sprzedawcą produktów dostępnych w naszym sklepie"
(översatt: "ACTION S.A. är en auktoriserad distributör och återförsäljare av de produkter som finns i vår butik")

Så förklaringen verkar vara en blandning av att vissa länder inte haft någon Asus-butik öht och att iaf några länder hade en annan partner som skötte butiken.

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Minnetonka👍

Permalänk
Medlem

Varför syns inte den här artikeln på förstasidan?

Visa signatur

Ryzen 5 9600X | ASUS ROG Strix B650E-F | Kingston Fury Beast RGB 32GB 5600MT/s
ASUS RTX 4070 Super 12GB Dual EVO | Jonsbo D41 Mesh Black
Phanteks AMP GH 750W Gold ATX 3.1
Kingston Fury Renegade NVME M.2 2TB | Thermalright Phantom Spirit 120 SE ARGB

Permalänk
Skrivet av wranzzon:

Minnetonka👍

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Minnetonka,_Minnesota

Visa signatur

YES!!! I cna splee