Lyckades någon köpa ett RTX 5090?

Permalänk
Medlem
Skrivet av StorMatte:

Jag såg precis den gröna köpknappen på 5090 FE på Nvidias hemsida... klickade på den men fastnade bara i en loop där jag kom tillbaka till Nvidias marknadsplats, alltså inte vidare till proshop.
Dök upp plötsligt igen, samma sak.
<Uppladdad bildlänk>

Bara fler som klickar än vad det finns kort tillgängliga. :/ Rätt många som försöker klicka sig vidare, men har man tur så går det vägen!

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || 2x Asus PG32UCDM 32" || Lian Li A4-H2O, Gigabyte X870i AORUS PRO ICE, Asus ROG Loki SFX-L 850W, AMD 9800x3D, 64GB DDR5 6000 CL30, 4TB SN850X, NVIDIA RTX 5090 FE ||  Macbook Pro 14" M4 Pro 1TB 48GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem

Ja, jag såg att det började flippa 12:20, fram till 12:30 verkar de ha släppt några var femte minut typ. Lyckades ju så klart inte heller få det att lira.

Edit: Nope, de håller fortfarande på, 12:40

Permalänk
Medlem
Skrivet av StorMatte:

Jag såg precis den gröna köpknappen på 5090 FE på Nvidias hemsida... klickade på den men fastnade bara i en loop där jag kom tillbaka till Nvidias marknadsplats, alltså inte vidare till proshop.
Dök upp plötsligt igen, samma sak.
<Uppladdad bildlänk>

samma här. så jävla tröttsamt!

Permalänk
Medlem

FICK ÄNTLIGEN MITT KORT!! <3

Permalänk
Skrivet av Deeziel:

Ja, jag såg att det började flippa 12:20, fram till 12:30 verkar de ha släppt några var femte minut typ. Lyckades ju så klart inte heller få det att lira.

Edit: Nope, de håller fortfarande på, 12:40

Skrivet av Yoopapa:

samma här. så jävla tröttsamt!

De gäller att bara fortsätta. Förhoppningsvis hamnar man tillslut hos proshop. Både jag har farsan har lyckats köpa ett.

Permalänk
Medlem

Fick ett fe kort

Visa signatur

Intel i9-13900KF OC @ 5.6Ghz P 4.6Ghz E | Asus Maximus Z790 Apex | Caselabs SMA8-A
Corsair AXi 1600W | G.Skill Trident Z5 RGB 32GB OC @ 8000Mhz CL36 DDR5
Nvidia 5090 FE | Vattenkylning EK, Singularitycomputers, Hardware Labs, Bitspower | 2x SSD Samsung 980 PRO 2TB | SSD Samsung 970 EVO 1TB | SSD Samsung 860 QVO 2TB | SSD Samsung 850 500GB | WD Black 6TB | Asus XG27AQM 270hz 1440p
Builds.gg Pcpartpicker.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonsson393:

De gäller att bara fortsätta. Förhoppningsvis hamnar man tillslut hos proshop. Både jag har farsan har lyckats köpa ett.

Grattis!

Så här många gånger lyckades jag trycka på köp innan det tog slut men kom aldrig fram till Proshop....

Permalänk
Skrivet av Yoopapa:

Grattis!

Så här många gånger lyckades jag trycka på köp innan det tog slut men kom aldrig fram till Proshop....

<Uppladdad bildlänk>

Tack, fattar att de är ledsamt man bara att försöka igen och igen... Jag lyckades komma igenom 09:12 på förra droppet som släpptes innan 09:00 och idag lyckades vi direkt på droppet. Lycka till

Permalänk
Medlem

Sidan kraschat nu 😅

Visa signatur

Lian Li Lancool 207 | ASUS ROG Strix 1200W Platinum | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | Ryzen 5 7500F | G.Skill 32GB 6400MHz CL30 Trident Z5 Royal Silver | 9070 XT Pulse | Corsair Nautilus 360 RS ARGB | WD Black SN850X 2TB | Dell 27" Alienware AW2725DF OLED QHD 360 Hz

Permalänk

Blev bara redirektad 4 gånger:( till nvidia

Permalänk
Medlem

Tja blev inget köp denna gång heller, första droppet blev man blockad, de andra 3 droppen efter så blev man bara skickad igen till nvidia som vid droppet förra veckan ( antar att de var slut då )

Aja ser ut som det inte blir något nytt Monster hunter denna månad ospelbart med mitt nuvarande gpu, Väntar ni på 5080 ( ja vet fel tråd ) så lär de släppas när som helst också på nvidias sida då de fick en SKU uppdatering.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem

Blev redirectad 3 gånger med rätt åt mig. Har ju redan ett 5090 fe var dock sen på bollen pga pysslade med 2åringen.

Visa signatur

OLED77C44LA || RTX 5090 FE || 7800x3d || switch oled @ 1.2 ghz/2.1 ghz/2000mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ghost1234:

Blev bara redirektad 4 gånger:( till nvidia

Du var tyvärr då för långsam. :/ Ifall du blir ompekad är det troligtvis pga korten redan är slut (systemet reserverar korten i 10 min per användare).

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || 2x Asus PG32UCDM 32" || Lian Li A4-H2O, Gigabyte X870i AORUS PRO ICE, Asus ROG Loki SFX-L 850W, AMD 9800x3D, 64GB DDR5 6000 CL30, 4TB SN850X, NVIDIA RTX 5090 FE ||  Macbook Pro 14" M4 Pro 1TB 48GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem

aja ingen tur idag heller. möttes bara av att proshops sida var blockerad hela tiden..😑

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimet:

aja ingen tur idag heller. möttes bara av att proshops sida var blockerad hela tiden..😑

Det är nvidia länken du ska trycka på/gå via

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av jimet:

Du är i alla fall inte ensam

Permalänk
Medlem

Förståeligt men tråkigt att läsa om de som redan har ett kort och antingen lyckats få ett till eller misslyckats med att få sitt andra.

Borde ju vara en begränsning på 1 per kund snarare än ett per köptillfälle.

Jag som många andra blev bara omdirigerad vid köp vid samtliga drops.

Permalänk
Medlem

Lör finnas gott om 5090 fe på tradera framöver. Kom upp 2 st snabbt efter förra droppet å tippar på mer än det denna gång. Konstig situation ändå där 5090 fe är mket lättare att få tag på än partnerkort? Tyckte det var tvörtom med 4090/3080

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Köpa GPU från världens största tillverkare

”Ett grafikkort per kund”

Köpa Coca Cola Zero till extrapris på lokala ICA.

”Ett erbjudande per kund och per hushåll” och det går heller inte att nyttja det flera gånger på samma medlemskap 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Det är inga problem om folk följer de kraven som finns... Men folk använder ju saker felaktigt hela tiden så självklart händer olyckor

https://youtu.be/Ndmoi1s0ZaY

Kolla på 13-14 minuter. Efter bara 1 minut så är kabeln 130 grader celsius på PSU sidan. Som han säger i slutet och som jag upprepat flera gånger innan grafikkortet kom ut. Lösningen är att ha 2 connectors

Du kan inte ha 600w över 1 kabel. Allt kommer brännas upp, speciellt efter ett tag om man ofta spelar några timmar i stöten. Detta grafikkort är inte till för spel så länge det bara finns 1 connector.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Fast hur stor brist är det? Verkar ju sålts i ganska många exemplar i Sverige... Är väl runt 100st som fått sina kort här på swec.
Likvärdigt 9800x3d.
Men det var ingen papperslansering?
där höjde de priserna också.

7900xtx hade exakt samma strul med leveranser som 5090 och samma strul med MBA som founders med tillgång

Det såldes betydligt fler 9800X3D. För 5090 fick butiker in en- eller tvåsiffriga antal kort.

De valuta-justerade priset på 9800X3D, ja. AMD justerade inte priset dock, och det var inte något temporärt lanseringspris.

Skrivet av Sub:

Få fart i det med ett annat kort? Fattar inte varför man ska ha det absolut topp topp topp kortet som kostar 200% mer för drygt 50% mer av prestandan om man bara få lite fart i jobbdatorn... i detta fall är du helt klart som en av människorna i exemplen som bara köper pga någon FOMO och inte för att man verkligen vill ha eller behöver kortet.

Jobbar man med 3D-rendering, videoredigering med högupplöst material, AI, etc. så är ju 5090 ett väldigt prisvärt val. Motsvarande professionella kort kostar nog åtminstone dubbelt så mycket. Man får väl anta att det är något sådant som personen i fråga jobbar med.

Skrivet av Belgaar:

https://youtu.be/Ndmoi1s0ZaY

Kolla på 13-14 minuter. Efter bara 1 minut så är kabeln 130 grader celsius på PSU sidan. Som han säger i slutet och som jag upprepat flera gånger innan grafikkortet kom ut. Lösningen är att ha 2 connectors

Du kan inte ha 600w över 1 kabel. Allt kommer brännas upp, speciellt efter ett tag om man ofta spelar några timmar i stöten. Detta grafikkort är inte till för spel så länge det bara finns 1 connector.

Det är något fel som gör att enbart någon av kablarna belastas. Om alla belastas jämnt, vilket de borde göra, så är det inget problem. Problemet är att kortet inte kan känna av detta och då antingen kraftigt begränsa sin strömförbrukning tills problemet är löst, eller helt enklet vägra att starta.

Att ha 2 st kontakter skulle dock också minska risken att man hamnar i ett läge där man försöker dra 600W över någon enstaka ledare.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Grattis till er som fått kort!

Själv satt jag i ett möte när dagens FE-kort verkar ha landat och missade. Sedan har Notify-FE sidan plingat tre gånger och har tryckt på knappen inom någon sekund men aldrig lyckats komma vidare, blivit blockad av Cloudflare.

Inte någon mer info från Webhallen angående bokningen på Trio-kortet heller. Men skulle helst ha ett FE för ett mITX-bygge.

Permalänk
Medlem

Jag klickade på köp-knappen på nVidias marketplace max 5 sekunder efter det att det plingade i CoreFinder idag och det hjälpte inte. Börjar tröttna på den här farsen nu. Blir mindre och mindre sugen på ett nVidia-kort för varje dag som går.

Permalänk
Skrivet av dahe08:

Jag klickade på köp-knappen på nVidias marketplace max 5 sekunder efter det att det plingade i CoreFinder idag och det hjälpte inte. Börjar tröttna på den här farsen nu. Blir mindre och mindre sugen på ett nVidia-kort för varje dag som går.

Bättre man bara kunde ställt sig i kö på nåt sätt, beställt och sen slippa tänka på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fsp:

Grattis till er som fått kort!

Själv satt jag i ett möte när dagens FE-kort verkar ha landat och missade. Sedan har Notify-FE sidan plingat tre gånger och har tryckt på knappen inom någon sekund men aldrig lyckats komma vidare, blivit blockad av Cloudflare.

Inte någon mer info från Webhallen angående bokningen på Trio-kortet heller. Men skulle helst ha ett FE för ett mITX-bygge.

Hör av dig när du fått ditt trio. Kan tänka mig byta mitt FE mot det!

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Toss3:

Du var tyvärr då för långsam. :/ Ifall du blir ompekad är det troligtvis pga korten redan är slut (systemet reserverar korten i 10 min per användare).

Fan klickade ju på den 1 sekund efter länken kom fram har försökt flera gånger medans den har kommit idag men samma sak varje gång kommer till proshop verfication sen redirect tillbaka till Nvidia så irriterande

Permalänk

Förra släppet 5/2 var det många i Norden som kunde beställa. Denna gången känns det som att en hel del Tyskar fick tag i kort. Kanske Proshop släpper igenom fler Tyskar denna gången än nordbor. Har klickat sekunder efter länken är släppt, har Notify-FE, Python skript samt 2 grupper på Discord som släpper länkar, men ändå inte hunnit. haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantburk:

Produkt: MSI GeForce RTX 5080 16GB GAMING TRIO OC - Fyndvara
Länk: https://www.netonnet.se/art/outlet/fyndvaror-datorkomponenter...
Kategori: Grafikkort
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=14365151
Pris: 14790kr

Permalänk
Medlem

Redan borta också, första 5080 fyndvara? 🤷‍♂️

Ryktas om prishöjningar på 5000 serien pga tariffer kommer de påverka hela marknaden eller enbart usa? Vad tror ni? 🙂

Visa signatur

Lian Li Lancool 207 | ASUS ROG Strix 1200W Platinum | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | Ryzen 5 7500F | G.Skill 32GB 6400MHz CL30 Trident Z5 Royal Silver | 9070 XT Pulse | Corsair Nautilus 360 RS ARGB | WD Black SN850X 2TB | Dell 27" Alienware AW2725DF OLED QHD 360 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av SMX-Heinz:

Förra släppet 5/2 var det många i Norden som kunde beställa. Denna gången känns det som att en hel del Tyskar fick tag i kort. Kanske Proshop släpper igenom fler Tyskar denna gången än nordbor. Har klickat sekunder efter länken är släppt, har Notify-FE, Python skript samt 2 grupper på Discord som släpper länkar, men ändå inte hunnit. haha

Har försökt också, ger upp väntar till mars april att köpa ett 5090 nu.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D | ASUS ROG Strix X870E-E | NVIDIA GeForce RTX 4090 Founders Edition | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 | Cooler Master HAF 700 EVO Big Tower | Cooler Master MasterLiquid PL360 Flux | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 4TB | Soundblaster AE-5 | be quiet! Straight Power 11 1000 Watt |Samsung 57" Odyssey Neo G9 S57CG95|