Varför är sweclockers sökfunktion så dålig?

Permalänk
Medlem

Varför är sweclockers sökfunktion så dålig?

Är det bara jag som stör mig på swecs urbota dåliga sökfunktion? Den hittar nästan ingenting! Vill jag söka på ett gammal recension på AMD Radeon R9 290X och sedan endast på recensioner så hittar den givetvis inte det. Det finns många fler exempel t.ex. om man vill söka någonting på forumet eller i en tråd.

Jag tycker swecs sök är väldigt undermålig och det enda som drar ned forumet och sidan. Jag är väl knappast den enda som märkt av detta senaste åren?

Permalänk
Medlem

https://www.sweclockers.com/test/17772-amd-radeon-r9-290x

Tips: sök via google istället, tex `site:sweclockers.com 290x`

Visa signatur

🍏 MacBook Pro 16" 2023 [M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM, 1 TB SSD]
🕹️ AMD Ryzen 7500F, NVIDIA RTX 5090 FE 32GB, Asrock A620I, 32GB DDR5, SF1000, NR200P
🖥️ ROG Swift OLED PG32UCDP

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Tack för tipset men det ska man väl ändå inte behöva på en så bra sida som sweclockers och dessutom omständigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Är det nåt tillägg jag har eller finns den Sök med google-länken för alla?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Hyllbert:

https://cdn.imgchest.com/files/4apc5zorb84.png

Den har funnits där väldigt länge, iaf. sedan 2018 eller 2019. Tror det var @Klorixx som la till den. Sökfunktionen är och har alltid varit kass. Dock fungerar + och - i sökfunktionen (motsvarar AND och NOT). Hur som helst är det inte så lätt att fixa en bra sökfunktion.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyllbert:

https://cdn.imgchest.com/files/4apc5zorb84.png

Se där, jag har också den! Man lär sig något nytt varje dag!

Visa signatur

🍏 MacBook Pro 16" 2023 [M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM, 1 TB SSD]
🕹️ AMD Ryzen 7500F, NVIDIA RTX 5090 FE 32GB, Asrock A620I, 32GB DDR5, SF1000, NR200P
🖥️ ROG Swift OLED PG32UCDP

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kent:

Den har funnits där väldigt länge, iaf. sedan 2018 eller 2019. Tror det var @Klorixx som la till den. Sökfunktionen är och har alltid varit kass. Dock fungerar + och - i sökfunktionen (motsvarar AND och NOT). Hur som helst är det inte så lätt att fixa en bra sökfunktion.

Även om jag hemskt gärna vill ta cred så var funktionen redan på plats när jag började a 2017.

Med det sagt stämmer precis ovanstående, sökfunktionen är rätt kass och teknik har alltid varit för klena rent resursmässigt för att lägga den oändligt stora tid som behövs för att göra söken bra.. och när google då har en rätt bra sök och koll på sajten var det (iaf på min tid) bara otaktiskt att inte hänvisa folk dit.

Visa signatur

Dator, MOBO: Asus ROG Strix X550-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 5 5600X (4.2GHz), GPU: AMD Radeon RX 6950XT, RAM: 4x16GB Corsair Vengeance LPX 3200MHz, OS-HDD: Intel 750 PCIe 400GB, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klorixx:

Även om jag hemskt gärna vill ta cred så var funktionen redan på plats när jag började a 2017.

Med det sagt stämmer precis ovanstående, sökfunktionen är rätt kass och teknik har alltid varit för klena rent resursmässigt för att lägga den oändligt stora tid som behövs för att göra söken bra.. och när google då har en rätt bra sök och koll på sajten var det (iaf på min tid) bara otaktiskt att inte hänvisa folk dit.

Så du tror att swec inte vill ge mer resurser att förbättra sökfunktionen? Du tror de vinner mer på det än att lägga resurser på sökfunktionen? Det är frustrerande när man inte ens kan inte ens kan söka i trådarna.

Det lilla intresset här visar väl att ingen direkt bryr sig utom några få. Det är tråkigt!

Men är det som jag skrev i början så får man väl acceptera det och gå vidare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Så du tror att swec inte vill ge mer resurser att förbättra sökfunktionen? Du tror de vinner mer på det än att lägga resurser på sökfunktionen? Det är frustrerande när man inte ens kan inte ens kan söka i trådarna.

Det lilla intresset här visar väl att ingen direkt bryr sig utom några få. Det är tråkigt!

Jag tycker också att det är synd att söken på sajten inte är något vidare. Man söker helt klart med fördel "utifrån" istället.

Jag kan bara spekulera, men rent konkret så har de väl nuförtiden 1 person som faktiskt "jobbar med data" vad gäller Sweclockers- och FZ-sajterna (och uppfattar det som att det väl aldrig varit något stort team direkt).
Så länge det ser ut så (med reservation för eventuella missuppfattningar då), oavsett om det är vad man faktiskt vill eller om det blivit så av andra anledningar, så verkar det högst begripligt att de får prioritera väldigt vad de faktiskt kan göra på teknikfronten. Och då kan jag förstå att "egen sök" inte är på toppen av listan, särskilt när det då finns en workaround i form av tredjepartssök.

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1658884-hello-it-det-r...
https://www.geeks.se/rorelsen-geeks/

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Hej! Vi känner till att sökfunktionen har en del att önska. Det är inte inom mitt expertis område att bygga algoritmer för sökmotorer. För tillfället är det endast jag som jobbar med utveckling på sajterna (och interna verktyg), som mest har vi varit 2,5 personer.

Det är som tidigare omnämnts en prioriteringsfråga och för tillfället bygger vi annat.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dinkefing:

Jag kan inte tala för swec i dagsläget då jag slutade jobba här för många år sedan, men på den tiden var jag till en början ensam utvecklare för alla 3 sajterna (då 99 var en del av geeks också) och med helt egenskrivna ramverk och övriga it-uppgifter behövs det rent krasst prioriteras ganska mycket och hårt på saker, och att göra en bra sök är otroligt svårt att få till så utifrån den resursbrist vi hade då så vart det helt enkelt inte tillräckligt högt prioriterat.

Skrivet av evil penguin:

Jag tycker också att det är synd att söken på sajten inte är något vidare. Man söker helt klart med fördel "utifrån" istället.

Jag kan bara spekulera, men rent konkret så har de väl nuförtiden 1 person som faktiskt "jobbar med data" vad gäller Sweclockers- och FZ-sajterna (och uppfattar det som att det väl aldrig varit något stort team direkt).
Så länge det ser ut så (med reservation för eventuella missuppfattningar då), oavsett om det är vad man faktiskt vill eller om det blivit så av andra anledningar, så verkar det högst begripligt att de får prioritera väldigt vad de faktiskt kan göra på teknikfronten. Och då kan jag förstå att "egen sök" inte är på toppen av listan, särskilt när det då finns en workaround i form av tredjepartssök.

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1658884-hello-it-det-r...
https://www.geeks.se/rorelsen-geeks/

Stämmer att det bara är 1 person på it-sidan nu, och som störst (återigen, på min tid) var vi 2 utvecklare och 1 ux resurs men även då får man säga att det behövde göras ganska många tuffa prioriteringar och som kunde skifta snabbt.

[EDIT] What he said: #20767222

Visa signatur

Dator, MOBO: Asus ROG Strix X550-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 5 5600X (4.2GHz), GPU: AMD Radeon RX 6950XT, RAM: 4x16GB Corsair Vengeance LPX 3200MHz, OS-HDD: Intel 750 PCIe 400GB, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Är det bara jag som stör mig på swecs urbota dåliga sökfunktion? Den hittar nästan ingenting! Vill jag söka på ett gammal recension på AMD Radeon R9 290X och sedan endast på recensioner så hittar den givetvis inte det. Det finns många fler exempel t.ex. om man vill söka någonting på forumet eller i en tråd.

Jag tycker swecs sök är väldigt undermålig och det enda som drar ned forumet och sidan. Jag är väl knappast den enda som märkt av detta senaste åren?

Det är inte direkt bra, men jag brukar bara gå via google och söka där istället så hittar jag det på SweC, vist lite omständigt men det funkar ju så jag är nöjd

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: ASUS TUF Gaming RX7800XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jreklund:

Hej! Vi känner till att sökfunktionen har en del att önska. Det är inte inom mitt expertis område att bygga algoritmer för sökmotorer. För tillfället är det endast jag som jobbar med utveckling på sajterna (och interna verktyg), som mest har vi varit 2,5 personer.

Det är som tidigare omnämnts en prioriteringsfråga och för tillfället bygger vi annat.

Sökfunktionen i sig kanske inte är så mycket att orda om, men web-formuläret retar mig ordentligt. När man går tillbaka efter en mer eller mindre lyckad sökning så får man börja om med att ställa in forumdel, söktider och knacka in söksträngen igen. Kan vi inte spara sådant i en korttids-kaka? Det är väl sådant kakor skall användas till (förutom att spåra folk ).

Permalänk
Medlem

Största felet är att man valt en hemmasnickrad lösning. Ett obegripligt val när det finns flera bra forummotorer där allt är färdigt, gratis eller utan nån större kostnad.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Dinkefing:

Skrivet av Kent:

Skrivet av Klorixx:

Jag vill minnas att sökfunktionen, åtminstone tidigare, inte ger resultat äldre än två eller tre år. En sökning på 12-13 år gamla 290X lär inte ge några träffar.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Jag vill minnas att sökfunktionen, åtminstone tidigare, inte ger resultat äldre än två eller tre år. En sökning på 12-13 år gamla 290X lär inte ge några träffar.

Jag har också för mig att jag läst något om det där tidigare

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Geeks
Jobbar med data
Skrivet av mc68000:

[...] När man går tillbaka efter en mer eller mindre lyckad sökning så får man börja om med att ställa in forumdel, söktider och knacka in söksträngen. [...]

Vi för ingen statistik idag på antalet sökningar så känner inte till hur pass frekvent en "dubbel sökning" är. Förstår att det kan kännas drygt att behöva välja om alla parametrar på nytt.

Är det söksträngen du ändrar nästa gång? Eller är det fler parametrar du gör justeringar på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jreklund:

Vi för ingen statistik idag på antalet sökningar så känner inte till hur pass frekvent en "dubbel sökning" är. Förstår att det kan kännas drygt att behöva välja om alla parametrar på nytt.

Är det söksträngen du ändrar nästa gång? Eller är det fler parametrar du gör justeringar på?

Det är främst tidsparametern, forum/trådar och numera även forum-del jag använder för att avgränsa/expandera.
Tack för omnämnandet av + och -, ska tänka på finesserna framöver. (Man upptäcker nya saker på Swec då och då.)

En annan sak jag tänkt föreslå är: Om man hoppar in i en slumpvis vald trådsida. Skulle vara bra att få en indikation högst upp på sidan om man skrivit något i den tråden tidigare. Det är kanske inte helt lätt att åstadkomma då en sökning måste genomföras på användarnamnet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Skrivet av jnsson:

Jag har också för mig att jag läst något om det där tidigare

Om man justerar tids-dropdown till "Alla datum" så dyker resultaten upp. Var det inte en databascrash i forumdelen någon gång i historien, det kanske försvann en del då.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av mc68000:

Om man justerar tids-dropdown till "Alla datum" så dyker resultaten upp. Var det inte en databascrash i forumdelen någon gång i historien, det kanske försvann en del då.

Söker jag på "280X" och väljer artiklar och recenssioner så får jag upp träffar från 2020 och framåt.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Geeks
Grundare

Hej! Beskriv gärna hur ni använder sökfunktionen, vad behovet är (vad söker ni?), hur viktigt det är för dig och hur ofta så får @Enviro ta det vidare.

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin:

Hej! Beskriv gärna hur ni använder sökfunktionen, vad behovet är (vad söker ni?), hur viktigt det är för dig och hur ofta så får @Enviro ta det vidare.

@Enviro

Försöker sammanfatta några tankar om detta. Är nog en blandning av problem med den faktiska sökfunktionaliteten och saker som inte strikt är sök utan mer UI/navigationsfrågor kring sök.

Rent allmänt upplever jag väl att om man använder extern sök (Google eller vad man nu föredrar) så får man bättre viktning på relevans. Men då ger man sig genast in i mer allmänna söktekniska frågor om algoritmer för scoring av resultat och det ena och det andra... Jag vet inte i vilken utsträckning det görs sådant, på vilka grunder osv, eller om det mer är filtrering som görs.

Jag fokuserar från och med denna punkt på mer Sweclockers-specifika frågeställningar:

Sökrutan "sök innehåll..." som ligger på alla sidor

Jag gillar inte den lilla resultatrutan som trycks in ovanför annat innehåll om man söker i den här allra mest tillgängliga sökrutan.

I teorin kan jag uppskatta den på ett sätt, men om man faktiskt försöker hitta något så är det mest bara irriterande med en massa separata listningar av olika typer av saker med bara ett par resultat av varje och en hel massa separata "visa alla"-länkar som var och en visar fler sökträffar av olika typer av resultat.

Vad gäller redaktionellt innehåll så vet jag inte, och bryr mig inte, om det jag letar efter är en "artikel" eller en "nyhet" t.ex., det är bara plottrigt att man ska hålla på att pillra med om man försöker hitta något. Jag vill ha en ordentlig resultatlista bara.

Om man går direkt till /arkiv (aka /artiklar) och söker

Jag tycker detta fungerar mycket bättre. Allt redaktionellt är förikryssat att det ska komma med och man får se fler resultat.
Skulle nog egentligen vilja att man hamnade här (med allt "ikryssat") om man använder "sök innehåll"-rutan på den redaktionella delen av sajten. (Kan tänka mig att det finns en tanke om att uppmuntra att man upptäcker annat innehåll, men det behöver kanske inte gå ut över sökupplevelsen på samma sätt)

Skulle också önska att man kunde välja att få resultaten sorterade omvänt kronologiskt. Ofta är det något "ganska nytt" man letar efter. (Ja, det går att välja att filtrera på datum, men då känns det genast pillrigt)

Forum

Här upplever jag egentligen generellt större problem. Dock finns här möjligheten att välja att sortera resultaten på datum, så det är ett plus i vissa lägen.

När man sökt så är man fast i någon vy där man inte kan justera sin sökning. Skulle vilja ha liknande stil som för /arkiv, att söken finns kvar högst upp på resultatsidan så man kan justera sin sökning.

Av en eller annan anledning kan man antingen bara söka på trådar eller bara på inlägg, inte båda? Som användare är det en uppdelning som bara gör det krångligare att hitta något.

Vad är "nyckelord" i forumsöken rent praktiskt och hur använder man det på ett vettigt sätt?

Ibland "vet jag" vad någon skrivit och försöker hitta det igen (ibland jag själv, ibland någon annan), men om man söker på användarnamn så blir det genast så petigt... jag vet då vad tråden handlade om, men skrev just den användaren det där ordet?
Jag tror jag åtminstone ibland att det skulle hjälpa om man kunde söka bredare på söktermerna och att en viss användare är aktiv i tråden. Men det kanske är ett krångligt scenario.

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör
Skrivet av evil penguin:

@Enviro

Försöker sammanfatta några tankar om detta. Är nog en blandning av problem med den faktiska sökfunktionaliteten och saker som inte strikt är sök utan mer UI/navigationsfrågor kring sök.

Rent allmänt upplever jag väl att om man använder extern sök (Google eller vad man nu föredrar) så får man bättre viktning på relevans. Men då ger man sig genast in i mer allmänna söktekniska frågor om algoritmer för scoring av resultat och det ena och det andra... Jag vet inte i vilken utsträckning det görs sådant, på vilka grunder osv, eller om det mer är filtrering som görs.

Jag fokuserar från och med denna punkt på mer Sweclockers-specifika frågeställningar:

Jag gillar inte den lilla resultatrutan som trycks in ovanför annat innehåll om man söker i den här allra mest tillgängliga sökrutan.

I teorin kan jag uppskatta den på ett sätt, men om man faktiskt försöker hitta något så är det mest bara irriterande med en massa separata listningar av olika typer av saker med bara ett par resultat av varje och en hel massa separata "visa alla"-länkar som var och en visar fler sökträffar av olika typer av resultat.

Vad gäller redaktionellt innehåll så vet jag inte, och bryr mig inte, om det jag letar efter är en "artikel" eller en "nyhet" t.ex., det är bara plottrigt att man ska hålla på att pillra med om man försöker hitta något. Jag vill ha en ordentlig resultatlista bara.

Jag tycker detta fungerar mycket bättre. Allt redaktionellt är förikryssat att det ska komma med och man får se fler resultat.
Skulle nog egentligen vilja att man hamnade här (med allt "ikryssat") om man använder "sök innehåll"-rutan på den redaktionella delen av sajten. (Kan tänka mig att det finns en tanke om att uppmuntra att man upptäcker annat innehåll, men det behöver kanske inte gå ut över sökupplevelsen på samma sätt)

Skulle också önska att man kunde välja att få resultaten sorterade omvänt kronologiskt. Ofta är det något "ganska nytt" man letar efter. (Ja, det går att välja att filtrera på datum, men då känns det genast pillrigt)

Forum

Här upplever jag egentligen generellt större problem. Dock finns här möjligheten att välja att sortera resultaten på datum, så det är ett plus i vissa lägen.

När man sökt så är man fast i någon vy där man inte kan justera sin sökning. Skulle vilja ha liknande stil som för /arkiv, att söken finns kvar högst upp på resultatsidan så man kan justera sin sökning.

Av en eller annan anledning kan man antingen bara söka på trådar eller bara på inlägg, inte båda? Som användare är det en uppdelning som bara gör det krångligare att hitta något.

Vad är "nyckelord" i forumsöken rent praktiskt och hur använder man det på ett vettigt sätt?

Ibland "vet jag" vad någon skrivit och försöker hitta det igen (ibland jag själv, ibland någon annan), men om man söker på användarnamn så blir det genast så petigt... jag vet då vad tråden handlade om, men skrev just den användaren det där ordet?
Jag tror jag åtminstone ibland att det skulle hjälpa om man kunde söka bredare på söktermerna och att en viss användare är aktiv i tråden. Men det kanske är ett krångligt scenario.

Riktigt bra feedback! Uppskattar det.

Finns det mer önskemål kring sökfunktionen på SweC, så är det bara att ösa på med tankar! Detta är förstås inget vi kommer kunna åtgärda på kort sikt, men upplevelsen bör bli bättre för att förbättra tillvaron hos både gamla och nya medlemmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin:

Vi kan t.ex. ta det exemplet nedan på displayport certifikationer DP40 och DP80. Söker jag på DP40 får endast ett par träffar på forumet och söker jag på DP80 som är så får jag noll träffar på sweclockers forum. Är det verkligen så få inlägg på dem?

Skrivet av evil penguin:

@Enviro

Forum

Att du inte upplever problem med att hitta på forumen tycker jag är konstigt! Vad har du sökt på då? I fler fall än inte hittar jag inte det jag söker efter på forumet varken en specifik tråd eller om man söker i tråden. Jag är inte den enda som tycker swecs sök är dålig att söka i forumet även av våra stora på swec har uttryckt detta och då är det dåligt!

Jag hoppas inte Thomas blir arg på mig nu! Men jag tänker har han uttryckt sig så publikt så är det nog lugnt. Men det var bara ett bra exempel!

Samma sak är det om man vill söka artiklar lika dåligt där men jag vet inte om de hålls separat på något vis. Vilket som vilket hittar man i princip aldrig det man söker efter. Söka användare är lika dåligt!

Ska man behöva gå ut på Google för att söka? Försvinner inte intäkter då man måste gå utanför swec? Är det ett sätt att minska belastningarna? Jag vet inte men det är något swec får klura ut hur de kan balansera sådant och sök.

Annars är forumet och dess användare alldeles förträffligt bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Att du inte upplever problem med att hitta på forumen tycker jag är konstigt! Vad har du sökt på då? I fler fall än inte hittar jag inte det jag söker efter på forumet varken en specifik tråd eller om man söker i tråden. Jag är inte den enda som tycker swecs sök är dålig att söka i forumet även av våra stora på swec har uttryckt detta och då är det dåligt!

Jag tror du måste ha "läst in" en negation som inte fanns eller något liknande

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Jag tror du måste ha "läst in" en negation som inte fanns eller något liknande

Vet inte om jag missuppfatta ditt inlägg kanske? Det är endast resultaten jag tycker är undermåligt. På vilket sätt träffarna visas är inte anledningen till att jag skapade tråden.

Det är många gånger jag försökt leta upp ett ord som jag vet skrivits i en tråd men ändå trots att jag söker i tråden så hittar den det inte eller att man söker i forumet generellt. Jag får helt enkelt komma tillbaka nästa gång det händer för det är svårt att bara komma på ett från huvudet nu.

Det var ju också när jag söker på AMD Radeon R9 290X sorterar utan allt annat än recensioner men får ändå inte fram swecs recension från 2013. Det kommer upp en massa resultat alltifrån andra Radeon kort till AMD processorer med liknande namn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Vet inte om jag missuppfatta ditt inlägg kanske?

Jag tror det?

"Att du inte upplever problem med att hitta på forumen tycker jag är konstigt!" låter typ tvärt emot vad jag skrev, därför jag undrade om då råkat stoppa dit en negation någonstans när du läste

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Jag tror det?

"Att du inte upplever problem med att hitta på forumen tycker jag är konstigt!" låter typ tvärt emot vad jag skrev, därför jag undrade om då råkat stoppa dit en negation någonstans när du läste

Jag såg fel! Ignorera mina svar! Håller givetsvis med allt du skrev!