När var du senast på konsert?

Permalänk

När var du senast på konsert?

Som introvert har jag två gånger frivilligt valt och betalat för att gå på konsert. 1981 med Kim Wilde och igår, 2025-02-13 även denna gång med Kim Wilde. Då var publikens medelålder +20, nu var den +60.

Visa signatur

Programmerare, prestandatestare. Australien. Grönt te och lakrits.
----------------------------------------------------------------
7800X3D. 32GbRam. 2+4Gb M2 + 18Gb. 43" 4K. RTX4070Super. S23 Ultra.
Lödstation, Oscilloscop och en massa olika microcontrollers.

Permalänk
Medlem

Senaste var Foo Fighters i London 2024.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Hedersmedlem

Juli och Augusti förra året. Haken samt Dark Tranquillity.
Har dock varit på väldigt få konserter totalt av liknande anledning. Vad gäller min vanliga musiksmak totalt 3, en 2019 också. Hade nog blivit något 2020 och framåt om det inte var för COVID.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem

Senaste konserten med ett stort band/artist som jag var på var Iron Maiden - Fear of the Dark Tour (1992) i globen. Fick ett av mina andra favoritband (Testament) på köpet, som förband.

Har varit på mindre spelningar sen dess, med bl.a. The Mighty Orq och Joanne Shaw Taylor, men kommer inte ihåg exakt vilket år det var.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Juli och Augusti förra året. Haken samt Dark Tranquillity.
Har dock varit på väldigt få konserter totalt av liknande anledning. Vad gäller min vanliga musiksmak totalt 3, en 2019 också. Hade nog blivit något 2020 och framåt om det inte var för COVID.

Haha, ja, covid dödade det där totalt för mig. Senaste konserten var Lindemann i februari 2020.

Man blir väl bekvämare med åldern också. Orkar inte riktigt med trängseln längre, särskilt så på transportmedlen dit och hem, som ju sällan är dimensionerade för den sortens tillrusningar.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Rekordmedlem

September 2024, Smith & Thell.
Det var deras sista spelning åtminstone tills vidare som band, Maria Smith är aktiv som soloartist.

Ser fram emot den dag man lagstiftar om att biljetter ska vara personliga så att vi blir av med alla parasiter som köper upp biljetter och säljer i andra hand, en lag mot det kan inte komma snart nog.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

var väl i december tror jag när jag såg Fit for An Autopsy, sen var de väl en eller två veckor innan det jag såg Chelsea Grin.

På måndag är det dags igen när Cattle Decapitation och Shadow of Intent besöker byn <3

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem

Var på Dark Tranquillity när de kom hit till Örebro förra året...i november typ.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

Aldrig varit på en... inte min grej lol

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem

Inte varit på koncert på länge, men nu när jag kollade lite i Got Event-appen ser jag att det kommer lite framöver. "Playstation The Concert" 24 maj, AC/DC 28 juli och Sabaton 12 december. Kanske blir någon/några av dem.

Visa signatur

Workstation 5950X|7900XTX|O11 Dynamic Vardagsrum 3900X|6900XT|Torrent Nano
VR Crystal Light|Reverb G2|PSVR2|Pico 4|Quest 3|Oculus Quest|Samsung Odyssey+

Permalänk
Medlem

Senaste gången jag var på en konsert där jag valde att vara där för att jag gillade musiken var förmodligen nån gång i mitten av 00-talet. Men jag har varit på konserter med kompisar, mer för kompisarna än musiken, ett par gånger efter det. Senaste där var nog 2013-2014 kanske.

Nästan alla konserter/festivaler jag har varit på var under 90-talet, under mina tonår och tidigaste vuxenår. Några få efter det bara.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Det var nog i november när jag var och tittade på Gong(70-tals psykedeliarock) i Köpenhamn. Mycket svängigt och med min favoritsaxofonist Ian East blir man aldrig besviken.

Masshysterin "Corona" samt tre småbarn har de senaste fem åren lagt en viss sordin över livemusiken för min del. Förr brukade jag gå på ett par konserter i månaden och en eller två festivaler varje sommar. Att musikparadiset Truckstop Alaska i Göteborg slog igen i slutet av 2019 var också ett hårt slag för musikälskare med mer nischad smak.

Permalänk
Medlem

Moby - London - O2-arena - 19/9 2024.

M A G I S K T

Visa signatur

Livet är för kort för långsamma datorer

Permalänk
Medlem

Senast var Thyrfing och Månegarm för två veckor sen och ikväll blir det Thåström.
Jag älskar att gå på konsert och gör det nästan lika ofta nu när jag närmar mig 50 som när jag var ung. Skillnaden är att jag nu går mer på "säkra kort", alltså band jag redan lyssnar på medan i tonåren var det kul bara att gå på lite vad som helst.
Blir ungefär en konsert i månaden och någon mindre nischad hårdrocksfestival om året.

Går gärna ensam men har en kompis som bor i en annan stad som jag ganska ofta åker iväg med och ser något kul band och får en utflykt på köpet. Kan vara ett relativt nytt band i en mindre ort i Danmark eller en gammal favorit i Hamburg, men oftast i hemstaden då det är bekvämast
Däremot går jag sällan på större spelningar längre, helst ska det vara mindre ställen med lite mer intim känsla.

Känslan av att stå i publiken framför scenen är något jag alltid har fått så mycket av och fortsätter känna.

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 5800x3d, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX4080S, NH-D15 (vet inte varför jag bytte från Nh-u12)

Permalänk
Medlem

Har gått på mycket konserter i mitt liv men det var förr. Nu för tiden känner jag mig för introvert och har svårt att vara bland mycket folk tyvärr. Saknar det mycket. Skulle gått på Neubauten i Helsingfors för nått år sedan men det rann ut i sanden dessvärre.

Permalänk
Medlem

Märvels releasefest på Skylten i Linköping var senaste för några år sedan. Konsertlivet för mig har dött ut tyvärr. Sett det jag vill se och chansen att få se Motörhead fler ggr försvann ju 2015. Motörhead och Entombed har jag nog sett nästan 100ggr totalt med början 1989.

Permalänk
Hedersmedlem

Oj, nu insåg jag att det blivit extremt lite konserter senaste året. Hänger säkert ihop med att jag och frun blev föräldrar 2020, pandemi osv. Men senaste konserten var nog Hooja på Malmöfestivalen 2023, innan dess Foo Fighters på Ullevi 2018.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

2017 i London, såg Band-Maid. Önskar att jag kunde gå på mer, men jag är för dålig för att hålla mig uppdaterad var och när alla turnéer är. Hörde att Hanabie. hade en koncert här i Stockholm förra året, missade det totalt.

Permalänk
Medlem

Kite on ice 25-02-01. Episkt.

Visa signatur

Skräddaren säger nej.

Permalänk
Medlem

Maj förra året, det taiwanesiska math jazz-bandet Elephant Gym på en liten klubb i Milano.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

1a juli förra året så jag Hanabie på Kollektivet livet, imorgon återvänder jag för att se Rollin Quartz.

Permalänk
Medlem

Senaste var i lördags då man såg Night Crowned, ALLT (Sveriges bästa band!), och Imminence (Otrolig besvikelse då de lät som skit, och lokalen var DEFINITIVT översåld)

På gång senare i år har man redan följande:

8/3: While She Sleeps & TEN56
26/6: Broken Summer fest (Lorna Shore, ADEPT, Poppy, Thrown, Currents (Så jävla pepp!), Whitechapel, Mental Cruelty)
27-28/6: High5ive summer party
13/10: Annisokay

Visa signatur

Fractal Design Torrent Compact / Samsung 990 EVO 4TB / WD Black SN850 1TB / Ryzen 9 5900X / Noctua NH-D15 Chromax / Gainward 4090 / Corsair SF750 / Asus Dark Hero / HyperX Fury 4x32GB

Permalänk
Medlem

Senast var nog Hooja i Borgholm i somras, innan dess Springsteen i Ullevi 2023.

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8
Beyerdynamic DT1990 Pro | Topping E30 II & L30 II | Moondrop Blessing 3

Permalänk
Medlem

Kraftwerk i CPH 2004. Yes jag är gammal.

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Jag var och såg Boney M i en folkpark år 2000 och eftersom jag var fyllechaffis så jag betalade inget för det.
Det är den enda gången som jag varit på en konsert vad jag kan minnas.

Permalänk
Medlem

För länge sedan nu, men kom igång sent. Var nog på min första konsert vid ca 30 års ålder.

Senaste gångerna har varit Puscifer och Katatonia (två separata tillfällen) på Fryshuset i Stockholm för drygt året sedan.

Missat ")"
Visa signatur

Burk:Ryzen 2700X~Asus Prime X470-Pro~G.Skill Flare X 16GB 3200 | Dark Rock Pro 4 | Asus GTX 970 | 3SSD+1HDD | Fractal Design R6 | AW3418DW | Logitech G810~Logitech G502 | argon C1~Argon DA1
Unraid:Xeon E3-1275~Supermicro X11SSH-LN4F~32GB Crucial DDR4 ECC | JBOD 12TB

Permalänk
Medlem

Soilwork, Arch Enemy och In Flames i vintras.

Visa signatur

Ignorance is voluntary misfortune.

Permalänk
Medlem

15 år sedan såg jag Kiss.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Aldrig. Lyssnar aldrig live versioner av låtar heller, tycker dem låter dåligt.

Visa signatur

🍏 MacBook Pro 16" 2023 [M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM, 1 TB SSD]
🕹️ AMD Ryzen 9800X3D, NVIDIA RTX 5090 FE 32GB, Asrock A620I, 32GB DDR5, SF1000, NR200P
🖥️ ROG Swift OLED PG32UCDP

Permalänk
Medlem

Har inte varit sedan Covid tyvärr. Flytt resulterade i andra helgaktiviteter tyvärr.

Förstår inte varför visst folk går dit och sen spenderar större delen av sin tid stirrandes genom sin telefon dock? Hah.

Visa signatur

MLG Lurker